avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 454 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Documente afisate la sediul/punctele de lucru ale ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Documente afisate la sediul/punctele de lucru ale angajatorului

Exista documente pe care angajatorul trebuie sa le aiba afisate mereu la sediu sau punctele de lucru (ex. prevederi legate de SSM, regulament intern etc.?)? Ma refer la documente care daca nu sunt afisate risca o amenda? Multumesc!
Ultima modificare: Miercuri, 4 Mai 2022
device, utilizator
Cel mai recent răspuns: inspectorSSM , utilizator 21:50, 4 Mai 2022
Potrivit Codului Muncii, Regulamentul intern se afişează la sediul angajatorului.... Neafisarea nu este sanctionata contraventionala
De regula, planul de prevenire si protectie in domeniul ssm si instructiunile proprii ssm se afiseaza la locul de munca/ postul de lucru. Sa afiseze existenta zonei cu risc ridicat si specific identificata, dupa caz, la respectivul loc de munca/ post de lucru. Este o solutie pentru ca angajatorul sa se achite de obligatia legala de a informa lucratorii.
Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art. 13 În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, angajatorii au următoarele obligaţii:
f) să asigure şi să controleze cunoaşterea şi aplicarea, de către toţi lucrătorii, a măsurilor prevăzute în planul de prevenire şi de protecţie stabilit, precum şi a prevederilor legale în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, prin lucrătorii desemnaţi, prin propria competenţă sau prin servicii externe;
h) să asigure informarea fiecărei persoane, anterior angajării în muncă, asupra riscurilor la care aceasta este expusă la locul de muncă, precum şi asupra măsurilor de prevenire şi de protecţie necesare;
k) să ţină evidenţa zonelor cu risc ridicat şi specific prevăzute la art. 7 alin. (4) lit. e);
-art.39 (4) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 4.000 lei la 8.000 lei încălcarea dispoziţiilor art. 12 alin.(1) lit. a) şi b), art. 13 lit. a), d) – f), h) – m) şi o), art. 20, art. 29 alin. (1) lit. a) şi ale art. 32 alin. (2).
Din cate stiu singurul document pe care angajatorul are obligatia legala sa-l afiseze este procesul-verbal incheiat cu ocazia intrunirii comitetului de securitate si sanatate în munca. In rest nu cunosc alta prevedere care sa-l oblige pe angajator la afisarea de documente. Restul documentelor intocmite in domeniul SSM tr sa fie puse in permanenta de angajator la dispozitia lucratorilor si sa fie folosite in cadrul instruirilor.

Art. 66 din NM de aplicaqre a Leg. 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006
(7)Secretarul comitetului de securitate si sanatate în munca va afisa la loc vizibil copii ale procesului-verbal încheiat.

A mai existat obligatia angajatorilor de a informa prin afisare in locuri vizibile, o perioada de 6 luni de la publicare a prevederilor OUG 96/2003 privind protectia maternitatii la locurile de munca, dar acum nu mai este cazul.
Ultima modificare: Miercuri, 4 Mai 2022
inspectorSSM, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Atributii secretar cssm utilizatorx utilizatorx Buna ziua! Eu sunt secretar CSSM de 10 ani la o institutie de invatamant, calitate in care fac singur (fara plata, desigur, onorific,) tot dosarul cu toate ... (vezi toată discuția)
Instructiuni proprii ptr cabinete medicale marianamarica marianamarica Va rog mult daca ma poate ajuta cineva cu instructiuni proprii ssm pentru cabinete medicale sau unde pot gasi informatii pentru a le intocmi eu. (vezi toată discuția)
Lucrator desemnat ssm sau lucrator cu atributii in domeniul ssm? seby14 seby14 Sunt angajat pe un post de arhivar, dar am facut cursuri SSM 80 ore. Care ar fi solutia sa am atributii ssm dar sa raman si cu indatoririle pe care le aveam ... (vezi toată discuția)