avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 558 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... CASARE DOCUMENTE EXPIRATE FUNDATIE
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

CASARE DOCUMENTE EXPIRATE FUNDATIE



Buna ziua

Sint presedintele Consiliului Director al unei mici fundatii, infiintata in 1998, care acorda burse studentilor in dificultate.Va adresez rugamintea sa ma ajutati cu o clarificare
Distrugerea documentelor financiar-contabile care au depsit perioada legala de pastrare (Ordinului nr. 2634/2015 ) se face prin:
-selectarea lor de catre o comisie de selectie numita prin decizie si apoi aprobarea listei de catre Consiliului director, sau
-este necesara redactarea unui nomenclator arhivistic, aprobarea lui la Filiala Judereana a Arhivelor, urmat a de selectarea documentelor si propunerea spre aprobare catre Arhive

Sintem in dubiu deoarece legea (Arhivelor Nr 16/1996 republicata) face referiri in Art 1 "Constiuie izvoare istorice si alcatuiesc Fondul Arhivistiv National" iar in Art 2 : " documente cu valoare istorica"
Noi nu consideram ca emitem documente cu valoare istorica, dar nu dorim sa facem o procedura interna de distrugere a documentelor expirate si apoi sa constatm ca am incalcat legea

Va multumesc
Ultima modificare: Joi, 16 Iunie 2022
Fundatia A, utilizator
Cel mai recent răspuns: Fundatia A , utilizator 06:13, 17 Iunie 2022
Nu sunt documente cu valoare istorica ... mai intai , este necesara redactarea unui nomenclator arhivistic ... Realizarea unui nomenclator cu termene de păstrare este obligatorie pentru orice creator și deținător de documente conform legislației în vigoare (Legea Arhivelor nr. 16/1996).

detalii
[ link extern ]
Ultima modificare: Joi, 16 Iunie 2022
Cornel Vasile, Consilier juridic
Va multumesc pentru raspuns
Cred ca sunt necesare citeva precizari, pentru a defini mai exact intrebarea mea
Sintem in situatia a mii de ONG-uri mici, care au adunat de la infiintare si au pastrat cu multa grija documente, grupate cronologic, pe probleme si pe compartimente (Consiliul Director, Resurse Umane,Contabilitate, etc).
Nomenclatorul Arhivistic al fundatiei a fost alcatuit tinind cont de organigrama, tipul de documente emis si respectind: Instructiunile pentru creatorii si detinatorii de documente ( Ordinul nr. 217 /1996), Legea arhivelor (nr 16/1996) si Ordinul 2634/2015 privind Arhivarea si perioada de pastrare pentru documentele financiar-contabile
Intrebarea mea este foarte exacta:

- Documentele care au depasit perioada de pastrare reglementata prin aceste legi, pot fi casate prin decizia presedintelui / Consiliului Director, in urma selectia facute de o comisie alcatuita din membrii fundatiie, ghidati de Nomenclatorul arhivistic sau

- Este necesara mai intii depunerea Nomeclatorului arhivistic spre aprobare Servicului de Arhive judetene, (ceea ce presupune inscrierea unei Unitati arhivistice cu respectarea tuturor normativelor!), urmat selectia documentelor expirate si respectiv inaintarea spre aprobare catre Comisia de specialisti de la nivelul Arhivelor judetene, a listelor cu documente propuse pentru casare ?

Cred ca raspunsul la aceasta intrebare intereseaza extrem de multe ONG-uri si m-ar bucura un raspuns prompt, documentat

Va multumesc

Amuliu Arama
Ultima modificare: Vineri, 17 Iunie 2022
Fundatia A, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Arhivare documente Cislariu_Gica Cislariu_Gica Buna ziua. Exista o legislatie anume cu privire la arhivare si durata pentru care ar trebui pastrat un document in firma? Doresc sa fac putina ordine in ... (vezi toată discuția)
Arhiva procesului de alegere a reprezentantilor mihaeruzza mihaeruzza Cat timp trebuie pastrata arhiva procesului de alegere a reprezentantilor angajatilor? (vezi toată discuția)
Arhivarea documentelor contabile ciobanc ciobanc sunt administrator la 2 societati comerciale de 20 de ani nu am gasit o lege clara.. norme.. de arhivarea actelor contabile: stiu ca statele de plata se ... (vezi toată discuția)