avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 524 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Facturi pentru cheltuieli spatii comune
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Facturi pentru cheltuieli spatii comune

Buna ziua!
Firma care administrează blocul în care locuiesc a introdus pe factura de cheltuieli comune o poziție pentru înlocuirea unui "reductor de presiune cu manometru". Nu cunoaștem care a fost situația ce a necesitat această operație, nu ne-a fost pusă la dispoziție factura pentru acel reductor și baza de calcul pentru fiecare apartament.
Vă rog să-mi spuneți cum se procedează în astfel de cazuri. Administratorul are obligația de a prezenta documentele ce stau la baza stabilirii cheltuielilor pentru spațiile comune?
Vă mulțumesc!
Cel mai recent răspuns: latka , moderator 05:22, 28 Septembrie 2022
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Administratorul nu are aceasta obligatie, e un angajat. Solicitati asta presedintelui de asociatie. Baza de calcul o gasiti in lege la partea de repartizare cheltuieli de intretinere. Eu cred ca s-a facut repartizarea conform art.85, asa e legal.
Articolul 28
(1) Proprietarii din condominiu au dreptul să fie informați în legătură cu toate aspectele ce privesc activitatea asociației, să solicite în scris și să primească copii după orice document al acesteia. Proprietarii care solicită copii după documentele asociației de proprietari vor suporta costul de multiplicare a acestora.
(2) În vederea bunei informări a proprietarilor, asociația de proprietari amplasează la loc vizibil un avizier la care sunt afișate documente, în conformitate cu prevederile prezentei legi.
(3) Proprietarii din condominii au dreptul să primească explicații cu privire la calculul cotei de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari și, după caz, să o conteste în scris în termen de 10 zile de la afișarea listei de plată. Președintele asociației de proprietari este obligat să răspundă, în scris, la contestație în termen de 10 zile de la primirea acesteia.
(4) În cazul în care președintele sau administratorul nu ia toate măsurile necesare în scopul facilitării accesului proprietarilor la documentele contabile sau la orice alt document al asociației de proprietari, conform legii, proprietarii au dreptul de a notifica despre aceasta comitetul executiv și cenzorul/comisia de cenzori. În situația nesoluționării sau a soluționării necorespunzătoare a solicitărilor notificate în termen de 10 zile de la depunerea acestora, proprietarii se pot adresa compartimentelor prevăzute la art. 10.
[ link extern ]
Ultima modificare: Miercuri, 28 Septembrie 2022
latka, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Solicitare documente in baza legii 196/2018 armandescu armandescu Buna ziua ! A-si dori sa stiu ce documente sunt obligat sa pun la dispozitie solicitantului in conditiile in care mi-au fost cerute aproape toate documentele ... (vezi toată discuția)
Salariul președintelui de bloc. În baza cărei legi se fixează ... costel5 costel5 Salariul președintelui de bloc. În baza cărei legi se fixează salariul președintelui de asociație proprietari (bloc)? N ar trebui votat de către ... (vezi toată discuția)
Asociația de proprietari ne opreste lunar suma de 22,50 lei ... DeZe DeZe Asociația de proprietari ne opreste lunar suma de 22,50 lei curatenie . Inainte se plătea un salariu net pers curatenie. Cand o intreb nu imi raspunde, sa ... (vezi toată discuția)