Ocup un post de Customer Support în limba franceză într-o multinațională. Nu e call center.
Ieri unul dintre team leaderi mă întreabă dacă vorbesc limba engleză. Îi răspund că da și îmi trimite un fișier cu 150 de verificări pentru care ar fi trebuit să sun clientul și să comunic în limba engleză. Refuz să fac acest lucru fără să fiu remunerată suplimentar pentru o a doua limbă străină. Insistă spunând că doar eu și altă colegă vorbim limba. Refuz din nou și mi se spune că în condițiile în care eu nu am productivitate (nu e adevărat) trebuie să fac ce mi se spune. Discuția se încheie aici.
Azi șefa mea care e și șefa mare îmi spune că nu e normal cum am procedat, că limba engleză este obligatorie, că toată lumea o vorbește și că nimeni în afară de mine nu refuză să facă asta. Eu îmi susțin punctul de vedere insistând că skillurile trebuie să fie plătite corespunzător. Îmi zice să trimit un mail, atât ei cât și superiorilor, în care să scriu că ''eu refuz să comunic în limba engleză fără să primesc o mărire de salariu " spunând că asta va avea repercusiuni negative asupra mea și că mi se va tăia bonusul de performanță ca urmare a refuzului de îndeplini anumite sarcini.
Cum ar trebui să procedez fără să îmi fac viața la lucru un calvar?
Să trimit un mail, nu așa cum a zis șefa, ci atașând fișa postului și eventual conversația cu primul team leader?
Să zic pur și simplu că nu mă simt sigură de nivelul meu de limbă engleză atunci când mi se cere?
Au cum să-mi taie bonusul având în vedere că niciuna dintre limbi nu e menționată în fișa postului iar limba franceză doar în contract la bonusul de limbă?
ibn
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Conduita de adoptat v-o hotarati singura pentru ca numai dvs. veti ispasi consecintele. Dumneavoastra puteti trimite e-mail-uri numai din initiativa personala. Daca ei vor acest lucru sa va solicite tot prin e-mail. Nu uitati ca astazi piata fortei de munca este favorabila salariatului.
Cred ca ar trebui sa actionati in acest mod : trimiteti e-mail in care mentionati ca nu sunteti angajata pt limba engleza, deasemnea mentionati ca puteti ajuta firma in acest moment, punctual, insa nu va asumati nici o raspundere pt lucrare si, daca doriti, solicitati companiei renegocierea contractului de munca si pt lb engleza.
Nu exista nicun text de lege care sa prevada plata suplimentara pentru folosirea unei limbi straine. Sa fiti dvoastra sanatos, dar zeci, sute de trepadusi (bugetari care taie frunza la caini) iau sporuri nesimtite pt. te miri ce, inclusiv pt. ,,cunoasterea" de limbi straine! @Mirabela Nu trimiteti niciun email, daca ati face-o v-ati pune intr-o pozitie de inferioritate in conflictul care s-a iscat. Tineti-va tare, ati procedat corect, maine vine vreunul si va intreaba daca nu vorbiti vreun dialect sami, ca are un client care asteapta pe fir!