avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 865 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Buna seara, Vin si eu cu o problema zic eu destul de ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Buna seara, Vin si eu cu o problema zic eu destul de delicata. ...

Buna seara,
Vin si eu cu o problema zic eu destul de delicata.
Sunt client Booking ca de altfel milioane de oameni din intreaga lume. Cand iti faci cont trebuie sa introduci toate datele personale si sa introduci si un cont de card de unde se pot debita banii pentru rezervari.
Problema mea este ca am facut multe rezervari de pe platforma dar ultima mi-a atras atentia in mod special.
Sejurul a avut loc pe 28-30.10.2022 la un apartament din Franta, plata fiind facuta pe data de 27.10.2022 din contul de card in suma de 614 lei total cazare.
Pe data de 31.10.2022 am obsevat inca o retragere din cont in suma de 1518 lei facuta de catre proprietarul apartamentului.
Pana aici pare cat de cat ok dar de ce inca o suma si de ce direct de proprietar si nu de Booking caruia eu i-am incredintat datele bancare.
Am luat legatura cu Booking si am primit un raspuns evaziv ca ei nu raspund de ce bani isi trage proprietarul apartamentului de pe contul clientului.
Dar problema mea este urmatoarea, nu cumva Booking a incalcat prevederile GDPR si anume divulgarea datelor personale si incredintarea cu buna stiinta a datelor bancare unor persoane terte fara acordul meu???
Cand am introdus datele bancare pe platforma Booking acesta imi garanta ca datele sunt confidentiale.
Intrebarea mea este, pot actiona in judecata Booking pentru acest demers si ai cere daune morale?
Ultima modificare: Miercuri, 2 Noiembrie 2022
stan_nicu, utilizator
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 22:38, 7 Noiembrie 2022
Bună ziua,

Vă recomand să citiți politicile de funcționare (în special de plată) ale platformei Booking. În momentul în care v-ați făcut contul este posibil să fi acceptat ca Booking să transmită mai departe datele dvs. pentru a se putea realiza plata direct de către furnizorul de servicii.

La o scurtă căutare pe site-ul Booking, se precizează că:
[ link extern ]

”Puteți plăti Rezervarea dumneavoastră în trei moduri:

Furnizorul de servicii încasează suma de la dumneavoastră la Cazare.
Furnizorul de servicii încasează suma de la dumneavoastră în prealabil. Noi (sau afiliatul nostru) vom prelua datele Metodei dumneavoastră de plată și le vom transmite către Furnizorul de servicii.
Organizăm plata dumneavoastră către Furnizorul de servicii în prealabil. Noi (sau afiliatul nostru) vom prelua datele Metodei dumneavoastră de plată și ne vom asigura că Furnizorul de servicii este plătit.”

De aici reiese că Booking ar putea să transmită datele dvs. de plată și funcționează doar ca un intermediar (nefiind parte în Contractul dintre dvs. și furnizorul de servicii).

Repet, acest lucru probabil s-a precizat și l-ați acceptat când ați făcut contul (termenii și condițiile).

Va trebui să luați legătura cu furnizorul de servicii să clarificați ce reprezintă a doua sumă.

Cu privire la daunele morale, nu este cazul.
Ultima modificare: Joi, 3 Noiembrie 2022
Cabinet de Avocat Tudor ANCA, Avocat
booking solicita datele cardului numai daca acest lucru este solicitat de catre furnizor/ gazda. si eu am platit online de cateva ori, dar am specificat ca datele cardului nu pot fi memorate pe mai departe. si n-au fost.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recuperare bani de la booking.com Razwy Razwy Buna ziua, As avea nevoie de sfatul dvs. in legatura cu urmatoarea problema: in luna august am calatorit in Macedonia si am rezervat o cazare pentru 3 nopti ... (vezi toată discuția)
Am facut o rezervare pe booking.com pt o cazare tip apartament ... ionut_mhl ionut_mhl Am facut o rezervare pe Booking.com pt o cazare tip apartament in Italia. Booking mi-a facut legatura cu proprietarul care mi-a dat un cont in care am ... (vezi toată discuția)
Tranzactie frauduloasa prin booking.com cristinaGtan cristinaGtan Am facut o rezervare prin Booking.com la un hotel din Danemarca si am primit un email de la booking ca trebuie sa efectuez plata cazarii pentru a confirma. Am ... (vezi toată discuția)