avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 454 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... contabilitate PFA
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

contabilitate PFA

Buna seara.
Sunt PFA la inceput de drum, si as avea nevoie de sfaturi legate de tinerea contabilitatii si declaratiile la Administratia Financiara.
Pentru inceput trebuie sa merg sa dau declaratia 220, si prima intrebare legata de ea este daca venit brut realizat pe an trebuie sa fie peste o anumita suma. Exista o suma minima sub care nu poti declara venit? Mentionez ca nu sunt angajata nicaieri, deci timpul meu il pot dedica activitatii PFA.
A doua intrebare este legata de plata anticipata a impozitului pe venit. Plata se efectueaza imediat dupa ce dai declaratia? Se poate plati pe tot anul, sau doar pe primul trimestru inteleg, dar trebuie efectuata odata cu completarea declaratiei?
A treia intrebare este legata de facturi si de registru. Imi poate explica cineva cum procedez? Trebuie neaparat registru... fizic? Nu se poate tine unul in Excel? Acesta trebuie prezentat la Finante... de cate ori? O data pe an? Cum procedez cu facturile? Trebuie si ele sa fie pe suport de hartie, sau se poate si electronic?
Va multumesc.
Ultima modificare: Miercuri, 27 Ianuarie 2010
Roxie, utilizator
Cel mai recent răspuns: 4itsrl , utilizator 09:20, 5 Februarie 2011
Eu am facturier cumparat (cred ca din obisnuinta), tu faci cum iti vine mai bine.
Pentru clienti, trimiti oferte de servicii traduceri la societatile din oras, te orientezi (nu stiu amanunte despre tine). Eu duc facturile personal, iar plata mi se face tot in cont sau in numerar (orasul nu este asa de mare si profit de contactul cu clientii, e important sa te cunosti si personal; pentru clientii cu care lucrez mai mult, nu fac factura la fiecare lucrare, ci la citeva luni)
Cheltuieli: tot ce tine de desfasurarea activitatii, adica: carti de vizita, stampila, facturier, chitantier, dictionare, mape, orice alte carti ce pot avea legatura cu activitatea, cheltuieli de protocol - un suc, o bomboana ..., hirtie, creioane, pixuri, cerneala/toner imprimanta, piese/auxiliare calculator (daca vrei sa it cumperi altul - atentie las amortizari), calculator, internet, utilitati (daca ai sediul acasa, poti deduce o parte din utilitati - electricitate, intretinere, gaze, telefon). S-ar putea sa mai fie si altele, dar nu imi aduc aminte acum. Oricum, mai "vorbim".
La sanatate si pensii faci contracte separate cu fiecare, sanatate 5,5% din realizari (duci fisa de la finante), pensie - 31,3% din ce scrii in declaratia-tip. Ambele se deduc pe cheltuieli. La fel, se poate deduce pensia facultativa, in limita a 400 EUR, parca.

macovei2000 a scris:

cine e si traducator autorizat MJ independent (ca numai asa se poate)

=========

Autorizarea de la Ministerul Justitiei este necesara pentru traducatorii care lucreaza cu instantele judecatoresti, parchetele de pe linga instantele judecatoresti, organele de cercetare penala, birourile notarilor publici, avocati.
Dar sint si traducatori care pot lucra numai cu diverse societati (freelance sau angajati), pentru traducerea documentatiilor tehnice, sau care pot face traduceri din orice alte domenii, insa nu din domeniul juridic.
macovei2000 a scris:

cine e si traducator autorizat MJ independent (ca numai asa se poate)
dar mai primeste un salariu (traducator simplu sau alt post) unde i se plateste totul CAS CASS somaj.....
are avanajul ca nu le mai plateste de doua ori, adica traducatorului autorizat MJ nu trebuie sa le mai platesca inca o data. deci e bine sa mai ai un salariu pe undeva cu contributiile gata platite. :) (asta e prevazut in niste norme financiare)


Eu chiar n-am auzit de treaba asta, cu scutirea de CASS, CAS... poate ne spui care sunt normele financiare cu pricina. Eu chiar sunt traducator autorizat MJ, dar nu m-a scutit nimeni de Sanatate, cu toate ca am contract de munca si la o firma cu 8 ore, cu plata integrala a darilor catre Stat.

intr-un fel asa e normal, daca deja ai un salariu si le achiti prin angajator.....dar normele financiare le-am citit si nu mai stiu sa iti spun nici numarul, nici titlul lor exact, efectiv m-a interesat pe moment si e o gramada de citit.....dar iti recomand sa suni la administratia financiara a oricarui sector, direct la Bucuresti, unde sunt mai draguti .....si nu poate sa spuna ca "nu stie"
Ultima modificare: Vineri, 29 Ianuarie 2010
ContSters83715, utilizator
liail a scris:

macovei2000 a scris:

cine e si traducator autorizat MJ independent (ca numai asa se poate)

=========
Dar sint si traducatori care pot lucra numai cu diverse societati (freelance sau angajati), pentru traducerea documentatiilor tehnice, sau care pot face traduceri din orice alte domenii, insa nu din domeniul juridic.


Asa voi lucra eu, nu vreau momentan sa imi iau autorizatia de la justitie ca sa fac traduceri pentru legalizari.

Alte discuții în legătură

Recomandãri pentru traducãtorii aflati la început de drum - a se vedea legislatia fiscala modificata si completata la zi Delia Elena  NEDA Delia Elena NEDA Am strans mai multe informatii utile traducatorilor care sunt la inceput de drum. Toti am fost la inceput… Macar ca tie sa iti fie mai usor decat mi-a ... (vezi toată discuția)
Formalitati inregistrare fiscala i.i. tectonica tectonica dupa procedura de infiintare intreprindere individuala la Reg.Comertului care sunt urmatorii pasi pentru ,,inregistrarea I.I.la organul fiscal ... (vezi toată discuția)
Pfa - profesie liberalã traducãtor autorizat sonia1978 sonia1978 Buna ziua! M-ar interesa pasii pe care trebuie sa-i urmez pentru a deveni traducator autorizat PFA. Am primit autorizatia de la Ministerul Justitiei. Stiu ... (vezi toată discuția)