avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 211 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Buna seara. Am demisionat acum 2 saptamani (pe 31 iul) ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Buna seara. Am demisionat acum 2 saptamani (pe 31 iul) de la ...

Buna seara.

Am demisionat acum 2 saptamani (pe 31 iul) de la actualul loc de munca. Am trimis notificarea de demisie pe email. Am trimis emailul in acceasi zi, cu notificarea de demisie semnata de mana si scanata si atasata la email, catre mai multi manageri (inclusiv sefii mei) si catre persoane de la HR.
Intrebarea mea e: pot ei (angajatorul) sa spuna ca nu au fost informati de demisie? Pot ei sa zica faptul ca nu e legal ca i-am notificat pe email?
Trebuia neaparat sa trimit si prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire?

Motivul pentru care am demisionat prin email, si nu fata in fata, e ca am fost hartuit psihic de catre ei de aproape 1 an si jumatate (lucrez de aproape 2 ani si jumatate la ei), si m-am gandit ca ei pot "sa uite" sa trimita notificarea catre HR, daca ii informal fata in fata. In ziua de azi, poti sa te astepti de la diverse surprize de la anumiti "manageri".

Multumesc anticipat.
Ultima modificare: Luni, 14 August 2023
alex25121985, utilizator
Cel mai recent răspuns: alex25121985 , utilizator 09:29, 15 August 2023
1. procedura de soluționare a cererilor salariaților trebuie sa se regaseasca in regulamentul intern.

2. Potrivit art. 81 alin. (1) din Codul muncii, prin demisie se intelege actul unilateral de vointa a salariatului care, printr-o notificare scrisa, comunica angajatorului incetarea contractului individual de munca, dupa implinirea unui termen de preaviz.

In lipsa semnaturii olografe sau a unei semnaturi electronice nu se poate vorbi despre un act juridic insusit, astfel ca exprimarea intentiei de a demisiona, printr-un e-mail, nu poate produce efecte juridice, prin lipsa consimtamantului.

In situatia in care un salariat transmite demisia sa prin posta electronica, in format PDF (cu scanarea semnaturii olografe), atunci ne putem afla in situatia aplicabilitatii Hotararii Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 34/2016, nefiind necesara semnatura electronica.
OK multumesc. Deci inseamna ca e in regula. Eu cand le-am trimis pe email notificarea, le-am trimis-o scanata in format. pdf cu semnatura de mana (banuiesc ca la asta se refera legea cand spune semnatura olograf).
Multumesc.

Cornel Vasile a scris:

1. procedura de soluționare a cererilor salariaților trebuie sa se regaseasca in regulamentul intern.

2. Potrivit art. 81 alin. (1) din Codul muncii, prin demisie se intelege actul unilateral de vointa a salariatului care, printr-o notificare scrisa, comunica angajatorului incetarea contractului individual de munca, dupa implinirea unui termen de preaviz.

In lipsa semnaturii olografe sau a unei semnaturi electronice nu se poate vorbi despre un act juridic insusit, astfel ca exprimarea intentiei de a demisiona, printr-un e-mail, nu poate produce efecte juridice, prin lipsa consimtamantului.

In situatia in care un salariat transmite demisia sa prin posta electronica, in format PDF (cu scanarea semnaturii olografe), atunci ne putem afla in situatia aplicabilitatii Hotararii Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 34/2016, nefiind necesara semnatura electronica.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cerere chemare în judecata email GabrielFlorian11 GabrielFlorian11 Buna ziua! Pot chema pe cineva în judecată formuland cererea prin email ul judecătoriei? Nu am semnătura electronica si nici aparat specific ,deci nu ma ... (vezi toată discuția)
Cerere de demisie transmisa prin e-mail eugeh eugeh Lucrez la o firma de transport international, mentionez ca am depus o cerere de demisie prin mail ,prin care anuntam ca de azi 20 07 2016 imi depun demisiain ... (vezi toată discuția)
Raspuns intampinare anemona34 anemona34 un raspuns la intampinare se poate depune electronic? (vezi toată discuția)