Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Petiție ANPC împotriva unui service auto, legat de calitatea proasta a lucrărilor
Eu sunt proprietarul mașinii, pe factura eliberata sunt client, am încercat sa ma înțeleg amiabil cu service ul auto, și au recunoscut greșelile pe partea de vopsitorie, am lăsat mașină încă 6 zile le ei și am scos o la fel, mi s a livrat înapoi murdara și cu defecte ascunse.
Am făcut o petiție către ANPC în care am solicitat returnarea banilor pe partea de vopsitorie, au demonstrat cei de la service ca sunt incompetenți. Cei de la ANPC Bacău mi au spus ca nu pot lua masuri deoarece plata a fost făcută de către o societate de asigurări, adică Allianz Țiriac în cazul meu și ca nu am nici un drept sa cer asta, pentru ca eu sunt terț păgubit.
Totul mi se pare ciudat, după spusele doamnei de la ANPC ar trebui sa aleg calea cea grea și sa dau în judecata atât firma de asigurări cât și service ul auto, procedura ce ar dura câțiva ani, va rog frumos dacă ma puteți ajuta cu o explicație, tine de competenta anpc sa rezolve cazul meu?
Din punctul meu de vedere eu sunt beneficiarul lucrării iar plata a fost făcută de către un terț conform obligațiilor din contractul rca, va multumesc
Bună seara, am întrebat într un email la compania de asigurări următoarele lucruri:
1.care este procedura prin care pot recupera suma de bani pentru vopsitorie pentru a îmi rezolva problema în alta parte
2.ca termen juridic ce parte sunt în dosar, am încercat sa studiez legislația și nu am înțeles toți termenii legat de beneficiar, persoana pagubita sau terț pagunit, nu știu unde sa ma identific
3.daca depinde de dvs ca plângerea sa fie soluționată sau trebuie sa ma adresez către ANPC, având în vedere ca plata lucrării a fost făcută de către dvs, aici exista și confuzia legata de termenul juridic
4.as dori sa știu dacă exista vreo norma ASF în care cineva de la compania de asigurări ar trebui sa verifice calitatea lucrarilor
Atașat va trimit poze cu defectele de vopsea identificate, din momentul ridicării mașinii, cât și după ce bara din fata a fost vopsita, în total au fost peste 100 de impurități, 54 la număr fiind momentan doar pe bara fata
Răspuns asigurari:
Ca urmare a mesajului din data de 12.10.2023, va comunicam urmatoarele:
1. pentru reparatie necorespunzatoare este necesar sa va adresati unitatii reparatoare sau autoritatilor competente;
2. in acest dosar sunteti tert pagubit;
3. responsabilitatea in ceea ce priveste calitatea reparatiilor ii revine in totalitate unitatii reparatoare;
4. verificarea calitatii reparatiei ii revine beneficiarului acesteia in momentul in care isi ridica autovehicului din service, societatea de asigurare nu are o responsabilitate in acest sens.
legislația pare modificata în defavoarea pagubitilor, va sfătuiesc sa alegeți un service auto ca rating bun și sa va duceți periodic sa vedeți în ce stare este mașină, faceți poze când o lăsați acolo atât la exterior cât și la interior complet, atât parte afectata cat și partea fără dauna, pana nu o pățiți nu știți ce și cum, singura modalitate este sa dați service ul în judecata și sa chemați compania de asigurări în proces, odată service ul ales nu mai puteți da inapoi
Citind postarile anterioare nu inteleg un lucru: plata asiguratorului catre unitatea de service nu a fost facuta dupa receptionarea lucrarii de catre dumneavoastra? Au platit cand au vrut ei sau service-ul? Normal era sa se faca dupa ce dumneavoastra ati receptionat lucrarea.
DinuX
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
1. Aveati dreptul sa va alegeti de la inceput service-ul, recomandat era sa alegeti service-ul de marca (desi am patit la service de marca sa fie nuantele usor diferite; in schimb la un service specializat pe daune tamponari, vopsirea sa fie perfecta, dar sa aiba probleme la montarea elementelor mecanice / electrice).
2. Contractul de reparatie este intre asigurator si service, deci da, sunteti tert pagubit si nu client, iar ANPC nu se baga decat pentru clienti persoane fizice.
3. Ati dat cumva ok-ul pentru lucrare? Poate inainte sa va aduca masina v-au bagat sub nas ceva hartii sa le semnati...
cris0811
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
binenteles ca nu puteti recupera niste bani pe care nu dvs nu i-ati platit! dvs aveati posibilitatea sa refuzati receptia lucrarii si altfel asigurarea nu ar fi facut plata. in situatia in care sunteti acum eu vad posibila doar o actiune pe garantia lucrarii. service-ul sa remedieze deficientele. vedeti daca anpc-ul ca ajuta cu asta (ar trebui sa nu fie probleme) sau daca nu, prin instanta. dar luati-va gandul de la bani ca asta nu e posibil.