avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 459 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... facultate/vechime
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

facultate/vechime

Sunt student in ultimul an, si nu am carte de munca (am22 de ani) , vreau sa stiu daca este adevarat ca pot sa imi trec ca vechime facultatea in cartea de munca? si daca da cum trebuie sa procedez?

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 13:54, 31 Ianuarie 2010
Inscrierea o va face angajatorul care iti deschide cartea de munca, pe baza documentelor legale. Este considerata vechime la stabilirea dreptului de pensie si nu vechime in munca. Nu trebuie sa-ti faci griji, cartile de munca vor fi scoase in curand, iar la dosarul de pensionare va trebuie sa prezinti actul care atesta studiile (daca pana atunci nu vor fi schimbari in legislatia pensiilor).
dar doctoratul ce regim are? e vechime la stabilirea dr. la pensie sau nu? Multumesc pt eventualul raspuns.
1. Din legea 19/2000:
Art. 38 - (1) În sistemul public se asimilează stagiului de cotizare şi perioadele necontributive, denumite în continuare perioade asimilate, în care asiguratul:
...
b) a urmat cursurile de zi ale învăţământului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normală a studiilor respective, cu condiţia absolvirii acestora;
...
2. Din Normele de aplicare a Legii 19/2000:
41. Conform prevederilor art. 38 din lege, se asimilează stagiului de cotizare:
...