avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 432 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas! Buna seara! Sunt pensionata medical ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas! Buna seara! Sunt pensionata medical gr lll si nu am inca varsta ...

Buna seara!
Sunt pensionata medical gr lll si nu am inca varsta standard de pensionare limita de varsta.
In urma cu 6 saptamani mi a decedat sotul care era pensionar la limita de varsta dar era totodata si angajat cu CIM. A lucrat pana a decedat, asa i s a desfacut de fapt contractul de munca, avand in total 68 ani de munca, legal.
Cf legii 263/2010 legea pensiilor, sotul supraviețuitor are dreptul la pensie de urmas pe 6 luni de zile, daca nu are varsta standard de pensionare si daca are un venit mai mic de 35% din salariul mediu brut! Si in acest caz, tot legea spune, ca sotul supravietuitor are dreptul la 50% din cuantumul pensiei in plata a sotului decedat sau la care ar fi avut dreptul sotul decedat.
In acest sens am depus o cerere la Casa de Pensii solicitand totodata sa i fie recalculata pensia sotului, tinandu se seama de anii munciti in plus fata de cei 40 de ani pt care i s a calculat initial pensia atunci cand a iesit la pensie, la 60 de ani.
Va rog frumos, imi puteti spune daca am inteles corect ceea ce este mentionat in lege?
Multumesc mult!
Cel mai recent răspuns: lumifatu , utilizator 11:11, 15 Decembrie 2023
Intr-adevar, puteti reveni la pensia de invaliditate.
Cornel Vasile, multumesc frumos pentru toate informatiile dv! Ceea ce nu stiu este, cum revin la pensia de invaliditate.?!! Care este procedura? Mi e teama ca cei de la casa de pensii, nu ma vor ajuta.
Reluarea in plata a pensiilor suspendate se face la cerere, incepand cu luna urmatoare celei in care a incetat cauza suspendarii, daca cererea a fost depusa in termen de 30 zile de la data incetarii cauzei suspendarii.
Multumesc mult!