avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1680 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensionare la limita de varsta
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensionare la limita de varsta

Buna dimineata,
Am o nelamurire si va rog sa ma ajutati: cand pot iesi la pensie fara penalizari (luna, zi, an)?
Precizari:
- sunt nascuta in iulie 1968;
- am 2 copii;
- lucrez ca profesor in invatamantul preuniversitar din septembrie 1992;
- in perioada 1987-1992 a urmat cursurile facultatii, la zi, 5 ani.
Imi puteti preciza articolele care confirma raspunsul dvoastra?
As dori mult un raspuns detaliat.
Multumesc mult!!
Cel mai recent răspuns: Roxana R. , utilizator 18:26, 12 Mai 2025
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pensie limită de vârstă cu reducerea vârstei de pensionare în funcţie de numărul copiilor născuţi şi crescuţi :Aprilie 2031, stagiu cel putin 35 de ani stagiu contributiv.
(art. 51 alin.1 din Legea 360/2023)

Pensie limită de vârstă cu reducerea vârstei de pensionare cu 5 ani : Incepand cu Aprilie 2027 , stagiu cel putin 40 ani , din care 35 de ani contributivi.
(art. 56 din Legea 360/2023)

art.229 din Legea 198/2023
...
(6) Personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare și control se pensionează pentru limită de vârstă, anticipat și anticipat parțial, la data încheierii anului școlar în care împlinește vârsta standard de pensionare sau, după caz, în situația pensiei anticipate și anticipate parțial, vârsta standard redusă cu cel mult 5 ani.
.........