avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1074 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fond de reparatii - cota lunara de plata din listele ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fond de reparatii - cota lunara de plata din listele afisate

Fond de reparatii - cota lunara de plata, din listele afisate

Astazi despre fondul de reparatii intreb comunitatea: la adunarea generala din 29 martie a.c. nu s-a hotarat si nici votat o suma certa per apartament, pentru 2, 3 sau 4 cam., dar in luna aprilie au fost incluse in liste niste cote = sume fixe ca fond de reparatii, pentru fiecare tip de apartament, colectabile retroactiv : cu incepere de la luna februarie 2025 (februarie fiind luna afisata in aprilie).

Comitetul executiv a motivat ca s-au decis aceste cote la sedinta de comitet din prima saptamana a lunii aprilie, dupa Ad Gen. S-a afisat un proces-verbal cu aceasta hotarare a lor de cote fond reparatii aferent lunii februarie, sume fixe.
La Adunarea Generala s-a discutat un listoi de reparatii si viitoare cheltuieli comune, pe sume "usor" umflate, cu care majoritatea au fost de acord. Din motivele lor.
Nici administratorul si nici cenzorul, colaboratori externi cu contract, nu au dat un raspuns coerent la solicitarea mea scrisa - daca este legal ca aceasta suma sa fie pretinsa astfel, prin decizie de comitet. In legea 196 am gasit altfel.

Ati mai intalnit o astfel de situatie, la alte asociatii de proprietari?

Multumiri anticipate!


3 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
CristinaIChirita a scris:

Fond de reparatii - cota lunara de plata, din listele afisate
La Adunarea Generala s-a discutat un listoi de reparatii si viitoare cheltuieli comune, pe sume "usor" umflate, cu care majoritatea au fost de acord. Din motivele lor.
Ati mai intalnit o astfel de situatie, la alte asociatii de proprietari?
Multumiri anticipate!


Intrebarile dumneavoatra contrazic afirmatiile dumneavoastra.
Daca la adunarea generala s-au discutat sume umflate cu care majoritatea a fost de acord sanatate!

Bugetarea inseamna estimare care nu poate fi precisa De aia aveti articolul 71
.
Legea 196/2018
[ link extern ]
ART. 71
(1) Anul fiscal și exercițiul financiar al asociației de proprietari este anul calendaristic.
Excedentele anuale rezultate din execuția bugetelor de venituri și cheltuieli, rămase neutilizate la
finele exercițiului bugetar, se reportează în anul următor cu aceeași destinație.


Adica care ar fi problema dv ca raman bani? Ca din 2018 Aveti problema asta nu de acum. Pai asa e mai bine sa ramana sa fie pentru orice eveniment neprevazut cu costuri majore.
Ca sa va raspundem exact asa se procedeaza in majoritatea asociatiilor si mai ales acolo unde adunarea geneara nu aproba nici un fond ca nu vor ei.
Daca pentru persoanele din anunarea generala nu am auzit de sanctiuni pentru comitet si presedinte am auzit :

ART. 102
(1) Următoarele fapte constituie contravenții, dacă nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât să constituie, potrivit legii penale, infracțiuni:
c) neluarea de către asociația de proprietari, de președinte sau de către comitetul executiv al
asociației de proprietari a tuturor măsurilor necesare pentru repararea, reabilitarea și menținerea
în stare de siguranță și funcționare a condominiului și a instalațiilor comune aferente pe toată
durata existenței acestora, conform prevederilor legale în vigoare;
j) neluarea măsurilor în scopul constituirii fondului de reparații sau a fondului de rulment;
Ultima modificare: Miercuri, 4 Iunie 2025
w_v_w_v, utilizator
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da, oamenii cu funcții prin anumite asociații, considera ca fundamentarea unui fond e sub "demnitatea" lor, mai bine convoaca o AG și cui nu-i place, îl numim cârcotaș. Cum adică să nu aprobe orice sumă, că dacă rămâne, înseamnă că putem inventa necesități.
Ultima modificare: Miercuri, 4 Iunie 2025
latka, utilizator
@CristinaIChirita,
Ati participat cumva la AG depre care vorbiti?
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da, am participat.
Am si votat, nu am fost de acord cu toate exagerarile cu care a venit noul comitet.

In continuarea nelamuririi de luna trecuta, luna aceasta a mai venit una: un fond de reparatii pe scara de 5 ori mai mare decat cel de luna trecuta (!!). Este legal asa ceva? De la 31,75 lei pt martie a devenit 160,25 lei pt aprilie.

NU exista un total al cheltuielilor previzionate pentru anul 2025, iar la Ad Gen s-a votat pentru niste sume "maxime" - maxime-maxime, dar incerte pana la data efectuarii reparatiilor ! (ex. maxim 20.000 lei zugravitul unei scari.)

Mai jos aveti explicatia primita de la presedintele de comitet, chiar astazi :

"referitor la solicitarile dumneavoastra trimise prin aplicatia e-bloc si inregistrate sub nr. Tichet X322694, va aducem urmatoarele lamuriri: fondul de reparatii aferent anului 2025 pentru nevoile Asociatiei de Proprietari Bl. EM5 a fost stabilit si adoptat de Adunarea generala reconvocata din data de 29 martie 2025, adunarea generala la care ati participat. Ce nu s-a stabilit in cadrul Adunarii generale este modalitatea de strangere a fondului. Acest lucru a fost stabilit de Comitetul Executiv prin deciziile emise anteriror datei de 29 martie 2025. Pentru lunile de iarna (cand avem de plata si contravaloarea caldurii) am stabilit sa strangem o suma mica (500 lei) urmand ca ea sa creasca in lunile de vara (fara plata contravalorii caldurii). Acesta este motivul pentru care apar sumele diferite pentru fondul de reparatii."

Or, este un fals indubitabil ce afirma dansul, fondul aferent anului 2025 NU s-a stabilit intr-un cuantum anume sau suma totala, ca urmare nici nu s-a votat astfel.
Doar s-au bifat / votat niste (toate) reparatiile posibile: inlocuit de robineti de gaz la 6 scari, inlocuit tablouri electrice la 6 scari (nu sunt defecte nici unele, nici altele, sa ne-ntelegem), mentenanta de la Energoinstal de care clar nu e nevoie, caci s-a facut un megacontract cu firma asta si detectoarele de gaz montate de ei sunt noi, abia montate...,,. cam asa: pct. 1 - se aproba 20000 lei maxim zugravit, pct. 2 - se aproba


Din Legea 196 reiese ca orice decizie privitoare la colectarea fd de reparatii se ia doar in Adunarea generala - cuantum si perioada. Nu de catre comitet si inainte de Ad. generala !

Alte pareri sunt, va rog?

Cu multumiri anticipate!



Ultima modificare: Luni, 16 Iunie 2025
CristinaIChirita, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Are administratia de locatari voie sa oblige locatarii sa plateasca firma pt renovari interioare? diana2242 diana2242 Buna ziua, As dori sa stiu si eu daca exista vre-o lege care da voie administratorului sa oblige locatarii unui bloc sa varuiasca scara blocului doar din ... (vezi toată discuția)
Fondul de reparatii livache74 livache74 Buna ziua, va rog sa-mi spuneti si mie Fondul de Reparatii cum se incaseaza de la proprietari ?? Este o suma fixa stabilita de AG sau se calculeaza pe numarul ... (vezi toată discuția)
Contestatie suma intretinere Monica G. Monica G. Buna ziua, Intampin urmatoarea situatie: in Adunarea Generala din acest an, s-a aprobat zugravirea scarii si alte reparatii de genul, fara a se specifica ... (vezi toată discuția)