avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 991 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Bună ziua! Ajutor! Facturi emise după 2 ani ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Bună ziua! Ajutor! Facturi emise după 2 ani hidroelectrica

Bună ziua! Ajutor!
Am o problema și nu știu cum sa o rezolv. Am fost client al Hidroelectrica în perioada 21.04.2022 – 14.04.2023 pe toată durata contractului nu am primit nicio factură pentru consumul de energie electrică, deși am formulat șase solicitări scrise și telefonice, inclusiv o sesizare oficială către ANRE. Detaliile acestor solicitări sunt:

20.04.2022 – nr. înregistrare 45669.612;

25.05.2022 – nr. înregistrare 58746.530;

28.09.2022 – nr. înregistrare 109623.2276;

30.09.2022 – nr. înregistrare 109623.3627;

Sesizare către ANRE, cu răspuns primit în 23.11.2022;

Urmare a adresei ANRE nr. 185334/14.11.2022, înregistrată la Delgaz Grid cu nr. 65751/6090564779/14.11.2022.



În ciuda tuturor acestor demersuri, nu am primit niciun răspuns concret și nicio factură până la data de 26.05.2025, când am primit, după mai mult de 2 ani, o serie de facturi retroactive pentru perioada în care am fost client. Facturile insumand valoarea de 750 lei


Având în vedere că întârzierea se datorează exclusiv furnizorului și că am documentat multiple demersuri, consider emiterea acestor facturi ca fiind tardivă și abuzivă.

Cei de la hidroelectrica au spus că trebuie să respect contractul și să achit facturile deoarece nu au trecut 3 ani ca să se prescrie invocând ca prescrierea începe de la data scadenta... Totuși eu nu mai sunt client la ei de 2 ani de zile.

Acesta este răspunsul lor la fel ca și cel de la ANRE : Având în vedere argumentele prezentate anterior, apreciem că susținerea dvs. privind
împlinirea termenului de prescripție este neîntemeiată, astfel încât vă adresăm solicitarea de a
vă conforma obligațiilor de plată a contravalorilor cantităților de energie electrică consumată,
obligație care vă incumbă în calitate de client final și care derivă din contractul de furnizare .

Ajutor. În răspunsul ANRE spune ca trebuie sa plătesc..

Să plătesc sau sa nu plătesc facturile? ANRE doar a sancționat societatea la fel și Anpc ca am făcut și la ei reclamație.. Nu cred ca e normal ca după ce ca am stat 1 an la ei și m-am rugat sa emită facturi și nu au emis, și după alți 2 ani după ce am plecat la eon sa emită facturile
Ultima modificare: Marți, 24 Iunie 2025
BogdanAndrei93, utilizator
5 din 7 utilizatori consideră
acest răspuns util
Fara indoiala , societatea a fost in culpa , de aceea au fost sanctionati . Asta nu inseamna ca nu trebuie sa platiti ce ati consumat . Intr-adevar , datoriile , in general , se prescriu dupa 3 ani , daca creditorul nu intreprinde diligente sa-si recupereze ce i se datoreaza . Asa cum v-a raspuns si ANRE , aveti obligatia contractuala de a va plati consumul , demersul lor nu e nici tardiv , si , cu atat mai putin , abuziv , e legitim .
Este normal sa îmi emită facturi după 2 ani? Și sa ma oblige sa le plătesc în 14 zile? Nici măcar alea 45 zile nu sunt cum spun ei...

CHKa a scris:

Fara indoiala , societatea a fost in culpa , de aceea au fost sanctionati . Asta nu inseamna ca nu trebuie sa platiti ce ati consumat . Intr-adevar , datoriile , in general , se prescriu dupa 3 ani , daca creditorul nu intreprinde diligente sa-si recupereze ce i se datoreaza . Asa cum v-a raspuns si ANRE , aveti obligatia contractuala de a va plati consumul , demersul lor nu e nici tardiv , si , cu atat mai putin , abuziv , e legitim .

4 din 7 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu , nu este normal , dar este legal . Cum va spuneam , pentru ca au gresit , au fist fost pedepsiti ( ca dvs. ziceti ) . Dar asta nu va da dvs. dreptul la consum gratuit . Iar legea le da dreptul sa recupereze orice debit intr-o perioada de 3 ani . Luati legatura cu ei , poate va accepta o esalonare pe cateva luni .
Ultima modificare: Miercuri, 25 Iunie 2025
CHKa, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Atunci ma gândesc ca am și eu dreptul sa stau 2 ani sa le plătesc. Adică eu sunt obligat sa le dau banii pe loc și ei sa dea facturi după 2 ani

CHKa a scris:

Nu , nu este normal , dar este legal . Cum va spuneam , pentru ca au gresit , au fist fost pedepsiti ( ca dvs. ziceti ) . Dar asta nu va da dvs. dreptul la consum gratuit . Iar legea le da dreptul sa recupereze orice debit intr-o perioada de 3 ani . Luati legatura cu ei , poate va accepta o esalonare pe cateva luni .

11 din 14 utilizatori consideră
acest răspuns util
Of...ca nu am avut si eu asa noroc, ai naibii la mine au facturat la timp. Ce noroc au unii sa consume acum si sa plătească peste 2 ani cu inflația din această perioadă...
Dvs puteti plati cand doriti, doar ca o sa aveti si penalitati si daca insistati in neplata, si cheltuieli de judecata si de executare.
De curiozitate...v-ati mutat la alt furnizor desi prețul e cam dublu ca sa aveti facturile emise la timp?

Alte discuții în legătură

Factura energie electrica calculata eronat oldgeorge oldgeorge Factura energie electrica calculata eronat. In iarna, am ales sa schimb furnizorul de energie electrica. Am trecut de la NOVA POWER AND GAS la HIDROELECTRICA. ... (vezi toată discuția)
Buna ziua. am rugamintea sa ma ajutati cu urmatoarea speta. in ... alexandra kardos alexandra kardos Buna ziua. Am rugamintea sa ma ajutati cu urmatoarea speta. In aceasta luna am primit o factura de regularizare pentru energia electrica cu un consum de 622 ... (vezi toată discuția)
Litigiu comercial cu enel ContSters159316 ContSters159316 enel a facturat un consum pe ultimii 5 ani , dar a emis facturile acum , practic , facturile nu sunt prescrise , insa perioada facturata este partial ... (vezi toată discuția)