avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 213 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Factura energie electrica calculata eronat
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Factura energie electrica calculata eronat

Factura energie electrica calculata eronat.
In iarna, am ales sa schimb furnizorul de energie electrica. Am trecut de la NOVA POWER AND GAS la HIDROELECTRICA. Am urmat procedurile legale, contractul cu HIDROELECTRICA a devenit activ din 16.02.2022.
In relatia cu vechiul furnizor(NOVA), am trimis intotdeauna indexul autocitit in perioada stipulata in contract, s-au emis facturi corecte, nu am nimic de reprosat, am plecat de la el din cauza preturilor noi.
In data de 13.03.2022 am primit ultima factura de NOVA, era facturat consumul pana la 15.02.2022, data expirarii contractului. Am platit factura. Pana acum consider ca totul a decurs normal.
In 15.03.2022 am primit prima factura emisa de noul furnizor, HIDROELECTRICA, prin email, e emisa la 13.04.2022, e factura de regularizare pt perioada 16-28.02.2022. Aici apare problema, consumul facturat este enorm (nereal). Nu s-a tinut cont de ultimul index pentru care a emis factura NOVA, s-a luat in calcul indexul estimat. Am sesizat-o deoarece in urma cu un an mi-am facut cont online pe e-distributie.com, am gasit acolo cauza, la istoric citiri. Acolo apar pe data de 16.02.2022 doua inregistrari: 18896kWH/index estimat si 19034kWH/index real. Diferenta de 138kWh dintre estimare si realitate este simpla: in perioada corespunzatoare din 2021 apartamentul nu a fost locuit, in 2022 este locuit, deci exista consum.
Nu m-ar fi deranjat daca mi se "umfla" indexul nou, urma o regularizare, totul se rezolva.
Dar in cazul meu, ar trebui sa platesc de 2 ori cei 138kWh. I-am platit o data la NOVA, conform noii facturi, ar trebui sa-i mai platesc inca o data catre HIDROELECTRICA.
Am scris pe site HIDROELECTRICA la sectiunea reclamatii, am primit automat email de raspuns cu confirmarea inregistrarii.
Intrebarile mele:
-Reclamatia am facut-o in ziua de vineri 15.04.2022, tarziu. A urmat weekend-ul, urmeaza cele 4 zile libere (22-25. 04), oare voi primi raspuns la timp?
-Ce sa mai fac, scadenta platii este in 45 zile de la emiterea facturii, sa platesc? Mi-e teama ca imi pierd banii!
-Daca reclam la ANRE, am sanse sa mi se rezolve problema? Sa astept raspuns de la HIDROELECTRICA (din ce am mai citit, sunt sanse aproape inexistente sa-l primesc) inainte de reclamatie la ANRE?
-Este cazul sa reclam si la ANPC?


Ultima modificare: Marți, 19 Aprilie 2022
oldgeorge, utilizator
Cel mai recent răspuns: oldgeorge , utilizator 07:19, 1 Iunie 2022
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,
Dupa ce am reclamat la HIDROELECTRICA si de 2 ori la E-DISTRIBUTIE, am primit ieri raspunsul distribuitorilor. E favorabil, mi se precizeaza ca se va lua in calcul indexul real, nu cel estimat, s-a transmis fostului si actualului furnizor, se vor face corectiile necesare.
Sunt curios cate luni vor trece pana la aplicarea corectiilor, eu deja am platit factura buclucasa in urma cu cateva zile. Daca nu plateam, eram pasibil de penalizari.
Deci mecanismul birocratic se misca foarte greu dar se misca.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Regularizare factura gaz corecta ! ContSters226071 ContSters226071 buna ziua! eu sunt consumator casnic de gaze naturale, avand contract cu autocitire LUNARA si beneficiez de ajutor de caldura LUNAR = 262 ron. facturile ... (vezi toată discuția)
Tva factura regularizare electrica. Soleirolia Soleirolia Am primit recent factura de regularizare pt. energie electrica pe perioada februarie-august 2010 (precedentele facturi inregistrand un consum estimat). As dori ... (vezi toată discuția)
Factură de gaz estimată sebestyenrozalia sebestyenrozalia Am optat pentru autocitire contor gaz. În luna aceasta am uitat să transmit indexul şi am primit o factură estimativă puţin spus exagerată. La ... (vezi toată discuția)