avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 885 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... “Dauna materiala” cauzata de service neserios
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

“Dauna materiala” cauzata de service neserios

Bună ziua,
Am dus recent mașina într-un service auto pentru remedierea unei erori apărute în bord. După ce am achitat contravaloarea reparației, am constatat că problema persistă exact ca înainte de intervenție. Mai mult, mașina a devenit nefuncțională și a fost necesar transportul pe platformă.

Am încercat rezolvarea pe cale amiabilă, solicitând explicații și restituirea sumei plătite, dar mi s-a refuzat orice responsabilitate, iar comunicarea a fost evitată, inclusiv în scris.

Am făcut o sesizare către ANPC și aștept un răspuns, dar între timp am câteva nelămuriri:
1. Ce drepturi are un client în astfel de situații în baza legislației privind protecția consumatorului?
2. Dacă service-ul postează public imagini cu mașina pe rețele sociale, dar acoperă numărul de înmatriculare, pot fi folosite aceste imagini ca dovadă, dacă pot demonstra că este mașina mea? Deoarece se poate observa și pe acele imagini ca s-au schimbat piese care nu aveau nicio legătură cu problema reală a mașinii
3. Ce se întâmplă dacă firma refuză cooperarea în timpul unei investigații ANPC?
4. Ce șanse am să îmi recuperez prejudiciul creat, suma fiind destul de mare și fiindu-mi necesară pentru a putea să îmi repar mașina (care este imobilizată încă de când am ieșit cu ea din service)

Mulțumesc pentru orice răspuns sau îndrumare!
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 13:36, 30 Iunie 2025
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Firma a făcut o diagnoză în urma căreia să se decidă care este reparația necesară? Sunteți în posesia unei astfel de diagnoze? Întreb fiindcă este un obicei al atelierelor să nu facă așa ceva, ele putând susține că au înlocuit piesele la cererea dvs
1 puteți să reclamați la ANPC
2 puteți doar în cadrul unui proces în instanță
3 i se poate suspenda activitatea
4 aici vă trebuie o expertiză tehnică și o discuție cu un avocat
Ultima modificare: Duminică, 29 Iunie 2025
adriandimitriu, utilizator

adriandimitriu a scris:

Firma a făcut o diagnoză în urma căreia să se decidă care este reparația necesară? Sunteți în posesia unei astfel de diagnoze? Întreb fiindcă este un obicei al atelierelor să nu facă așa ceva, ele putând susține că au înlocuit piesele la cererea dvs
1 puteți să reclamați la ANPC
2 puteți doar în cadrul unui proces în instanță
3 i se poate suspenda activitatea
4 aici vă trebuie o expertiză tehnică și o discuție cu un avocat

Mulțumesc. Dețin , din fericire ,câteva dovezi ale faptului ca s-a schimbat ce au considerat ei ca le aduce mai mult câștig , mașina a intrat cu o problema la cutie și a ieșit cu aceeași problemă , lucrul acesta nefiind comunicat de către service . Am factura care pe lângă ca nu contine nicio piesă care să aibă legătură cu , cutia , mai este și facturata excesiv manopera ; nu s-a negociat , nu s-au dat informații clare , și s-a refuzat reparația corectă .
Am diagnoza făcută de mine înainte să ajungă mașina la service (care apropo ,s-a oprit pur și simplu în mers ) și diagnoza din ziua în care am luat mașina de la service ,urmând să se întâmple același lucru imediat după ce am plecat de acolo . Erorile sunt același , service-ul nu a comunicat problema reală în niciun moment ..

Ultima modificare: Duminică, 29 Iunie 2025
mmgg98, utilizator
E vorba de o diagnoza facuta de un service autorizat.
Cu exceptia situatiei in care sunteti o persoana autorizata in domeniu, comentariile dvs sunt tehnic irelevante.
Daca factura contine (ca la 95% sau chiar mai mult din service-uri) doar piesele inlocuite si manopera, ea nu va ajuta prea mult.
Atelierul poate oricand sustine ca a inlocuit piesele pe care le-ati comandat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Service auto autorizat rar refuza sa verifice/repare pe garantie Catalin_George Catalin_George In data de 15 iulie 2020 am schimbat kit ambreiaj + volanta la un service auto autorizat RAR din Bucuresti, cost aprox. 5000 lei. Imediat dupa preluarea ... (vezi toată discuția)
Despagubire asigurare rca stefan-dinca stefan-dinca Buna ziua! In luna Noiembrie am avut un accident de masina. Neavand Casco, am bagat masina pe RCA-ul celui care m-a lovit. Masina a fost bagata in service, ... (vezi toată discuția)
Buna ziua.. am o problema cu un service auto, am reparat la ei ... Andreea_georgiana Andreea_georgiana Buna ziua.. Am o problema cu un service auto, am reparat la ei anumite piese, si după reparatie am probleme tot cu aceeași piese(piesa fiind cumparata tot ... (vezi toată discuția)