Am o întrebare legată de recuperarea sumelor pentru concediile medicale. Acum un an și jumătate am depus mai multe cereri de decontare a concediilor medicale către CASMB.
Cererile nu au fost soluționate la timp. În luna martie a acestui an, după ce am trimis o notificare prin e-mail către CASMB, acestea au fost aprobate, însă fără a se face plata în contul bancar al societății.
Între timp, au fost depuse actele pentru închiderea societății și, automat, și a contului bancar. Am sunat de mai multe ori la CASMB pentru a solicita urgentarea rezolvării problemei și le-am comunicat inclusiv că firma este în procedură de închidere.
Reprezentanții CASMB mi-au transmis că, atât timp cât sumele aferente cererilor de plată sunt cuprinse în bilanțul contabil al firmei, acestea pot fi virate în contul bancar al administratorului, chiar și după închiderea societății.
După închiderea firmei și a contului bancar, am sunat din nou, însă de data aceasta mi-a răspuns o altă persoană care a spus că nu cunoaște această procedură.
Aș dori să știu ce pot face în acest sens și dacă există o procedură prin care pot recupera aceste sume datorate de CASMB, dar neplătite la timp.
Se disting 2 ipoteze: ori banii au intrat in contul adminstratorului judiciar devreme ce a fost declarat falimentul și atunci e o procedură mai greoaie,ori banii nu au fost virați deloc și-i soliciati de la CSAMB.
Nu s-a declarat falimentul, ci pur si simplu firma a fost inchisa dupa plata tuturor taxelor catre stat. Banii nu au fost transferati de CASAMB in contul societatii nici dupa aprobarea cererilor de plata din diferite motive, in general ca nu aveau fonduri. Problema este ca ei nu au raspuns la email-urile trimise ca si notificare niciodata si telefonic mi-au confirmat ca aceste sume atat timp cat sunt cuprinse in balanta contabila, ele pot fi recuperate de la stat.
Încetarea activității unei societăți comerciale în România implică mai multe etape, culminând cu radierea firmei. Aceasta presupune dizolvarea societății, lichidarea patrimoniului și, în final, radierea din Registrul Comerțului. În cadrul procedurii de lichidare se realizează încasarea activelor, plata datoriilor și distribuirea eventualului surplus către asociați. Radierea reprezintă încetarea definitivă a existenței juridice a societății. Societatea este radiată ? Este în curs de lichidare? Este în curs de dizolvare ? Presupun că este radiată. Atunci nu mai are nici personalitate juridică iar răspunsul poate fi lesne de inteles.