Nu e nevoie de nici un acord, cum s-ar zice : unde-i lege, nu-i tocmeala. Nu trebuie sa va adresati instantelor de judecata, asta o va face asociatia, daca cei carora li se repartizeaza lunar pe lista de cheltuieli de intretinere, partea ce revine din suma alocata reparatiei, nu vor sa plateasca, acumulind restante si penalitati.
Nu e nevoie de AG, lucrurile astea nu se discuta, din moment ce legea prevede, asa cum ati zis repartizarea sumei pe cota parte indiviza (art. 85 din legea 196/2018).
Articolul 85
Cheltuielile
pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociației cu privire la
proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru
lucrări de întreținere, service,
reparații și, după caz, de consolidare, reabilitare, eficiență energetică, modernizare la părțile de construcții și instalații aflate în/și pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcției și în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuție și coloanele instalațiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; echipamente de echilibrare hidraulică a instalațiilor;
casa scării; podul; spălătoria; uscătoria;
terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalație de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deșeurilor menajere; structura de rezistență; fațadele;
acoperișul și altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociației: salarii sau remunerații pentru administrator, contabil, instalator, electrician, portar, îngrijitor, personalul care asigură curățenia etc.; indemnizații acordate membrilor asociației de proprietari ori persoanelor alese: președintele, membrii comitetului executiv și cenzorului/comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polițe de asigurări; cheltuieli cu produse și accesorii pentru curățenie, alte servicii administrative către proprietatea comună.
Pentru proprietarii care nu inteleg se va aplica :
Articolul 78
(1) Administratorul
este obligat să notifice, în scris, proprietarul care are plăți restante la cheltuielile comune ale imobilului asupra datoriilor și să înștiințeze președintele și comitetul executiv al asociației de proprietari despre restanțe.
(2) Asociația de proprietari, prin președinte,
are dreptul de a acționa în instanță proprietarul care se face vinovat de neplata cotelor de contribuție la cheltuielile asociației mai mult de 60 de zile de la termenul scadent, respectiv 90 zile de la afișarea listei, informând membrii asociației prin afișare la avizier.
(3) Acțiunea asociației de proprietari este scutită de taxa de timbru, atât în primă instanță, cât și în cazul exercitării de către aceasta a căilor de atac, ordinare sau extraordinare.
(4) Sentința dată în favoarea asociației de proprietari, pentru sumele datorate de oricare proprietar din condominiu, poate fi pusă în executare pentru acoperirea datoriilor prin orice modalitate permisă de Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările ulterioare.
[ link extern ]