avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1105 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu fără plată, învățământ
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu fără plată, învățământ

Concediu fără plată
Bună ziua! Sunt profesor titular și am o vechime de 32 ani în învățămănt. Doresc să îmi iau concediu fără plată din 8.09.2025 până în 30.06.2026. Apoi o altă perioadă de concediu fără plată din 8.09.2026 până în 30.06.2027. Doresc să știu dacă am voie, respectându-se perioadele respective. Cum trebuie să procedez cu cererile de concediu, le depun pe ambele o singură dată? Mulțumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 20:29, 29 August 2025
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Le depuneti pe rand.
Deci am dreptul legal la cele două concedii fără plată? Pot reveni pentru 2 luni și să plec din nou? Mulțumesc
Legea 198/2023
art.184
...
(9) Personalul didactic titular cu contract pe perioadă nedeterminată poate beneficia de concediu fără plată pe timp de un an școlar, o dată la 10 ani consecutivi, cu aprobarea unității de învățământ, cu rezervarea postului pe perioada respectivă.

Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învăţământ Preuniversitar
art. 32
...
(4) Angajaţii pot beneficia şi de alte concedii fără plată, pe durate determinate, stabilite prin acordul părţilor, dar nu mai mult de 1 an.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Concediu fără plata învățământ AlinaGeorgiana29 AlinaGeorgiana29 Buna ziua! Lucrez în învățământ de 6 ani cu contract pe perioada nedeterminata și îmi doresc ca începând cu 1 septembrie sa îmi iau concediu fără ... (vezi toată discuția)