avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1445 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Formă juridică potrivită pentru medic rezident ...
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Formă juridică potrivită pentru medic rezident fără drept de liberă practică

Bună ziua,

Sunt medic rezident în anul 4 și nu am încă drept de liberă practică (nu dețin parafă proprie). Aș dori să colaborez cu o clinică medicală privată, iar clinica solicită încheierea unui contract de colaborare.

Întrebarea mea este:
Ce formă juridică este legal posibilă în cazul meu, în condițiile în care nu am drept de liberă practică? Pot înființa un SRL sau PFI pentru a lucra legal în baza unui contract de colaborare?

Aș aprecia o clarificare privind opțiunile legale disponibile pentru a evita orice conflict cu legislația actuală în domeniul medical.

Vă mulțumesc anticipat pentru răspunsuri!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 04:56, 17 Septembrie 2025
PFI este persoana care declara venitul la ANAF in vederea impozitarii si taxarii. Nu are firma.
Puteti infiinta un PFA la Registrul comertului si sa declarati inceperea activitatii la ANAF. Ca PFA puteti incheia contracte de prestari servicii cu o clinica.
Nelamurirea mea este daca nu aveti drept de libera practica, ce ar urma sa faceti/ ce activitate sa prestati, pentru clinica ? Cine isi asuma responsabilitatea legalitatii activitatii desfasurate de dvs. ? Altfel spus, daca desfasurati o activitate medicala si are loc un eveniment nedorit, cine este responsabil in justitie ?
O persoană fizică independentă (PFI) este o formă de organizare pentru profesiile liberale, care pot fi desfășurate în mod independent, în condițiile legii. Dacă aveti certificare din partea unui organism profesional și vreti să profesati ca medic, psihoterapeut, avocat, arhitect etc., puteti opta pentru un PFI.

~ final discuție ~