avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 968 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... schimbare CIM de la domiciliu in hibrid
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

schimbare CIM de la domiciliu in hibrid

Bună ziua,

Vă prezint următoarea speță: lucrez într-o companie de IT, în departamentul de IT, iar în prezent contractul individual de muncă prevede prestarea activității de la domiciliu.

În cadrul departamentului nostru există doi manageri care coordonează mai multe echipe, inclusiv pe a mea. În acest moment, doar managerul meu intenționează să modifice contractele echipei mele, celalte 2 echipe ale sale nnu sunt afecate. pentru a introduce un regim de lucru hibrid (o zi pe săptămână la birou), în timp ce celelalte echipe din departament — aflate în subordinea celuilalt manager — își păstrează actualele condiții de muncă remote.

Această decizie pare să vizeze strict echipa noastră, fără un motiv clar sau o justificare obiectivă.

Întrebările mele sunt:

Se poate modifica contractul doar pentru o parte a angajaților (echipa mea), deși avem funcții similare cu angajații altor echipe din același departament?

Pot refuza semnarea unui nou contract în aceste condiții?

Există o bază legală pentru a contesta această decizie, în lipsa unor motive temeinice de introducere?

Vă mulțumesc anticipat pentru răspuns!
Cel mai recent răspuns: MYRA CIMPEAN , Avocat 20:53, 26 Septembrie 2025
Da, teoretic poate modifica contractul, dar doar dacă există motive obiective și nediscriminatorii. Codul muncii (art. 41 alin. 1) prevede că, contractul individual de muncă se modifică numai prin acordul părților, cu excepțiile expres prevăzute de lege.
Totuși, dacă angajatorul introduce regimul hibrid doar pentru o singură echipă, deși toți salariații sunt pe funcții similare și în condiții comparabile, există un risc de discriminare indirectă (art. 5 Codul muncii). Diferența de tratament trebuie justificată printr-un criteriu obiectiv (ex. natura activității, necesitatea colaborării directe cu alte departamente, cerințe ale clienților). Dacă lipsesc asemenea motive, măsura e discutabilă.
Dacă sunteti presat sau sancționat pe nedrept, există temei legal să contestati.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna, sunt angajata intr-o multinaționala și am semnalat superiorului ... RodicaRod RodicaRod Buna, sunt angajat intr-o multinaționala și am semnalat superiorului ca nu se face corect împărțirea sarcinilor de către cel delegat, putându-se ... (vezi toată discuția)
Adaugare sarcini si obiective fara acordul partilor C.E.M. C.E.M. Buna ziua, De 10 ani imi desfasor activitatea la o multinationala care in ianuarie 2018 si-a schimbat conducerea atat la nivel international,cat si la nivel ... (vezi toată discuția)
Fisa postului manager portofoliu deeandr deeandr as dori daca sa poate o fisa de post pentru managerul de portofoliu cat de repede posibil (vezi toată discuția)