Bună seara! Anul trecut mai exact în luna august la niciun an de la terminarea lucrărilor de reabilitare a blocului, apartamentul a fost inundat în urma ploilor, am făcut notificări la primărie, s-a prezentat executantul lucrării care a făcut ,,constatarea,, și răspunsul a fost ca vina nu îi aparține, ca de vina este pluvială care trebuie schimbată pentru ca s-a îngustat din cauza scurgerii de smoală de-a lungul timpului, iar schimbarea acesteia nu a intrat in lucrare fiind obligația asociației. Zilele acestea din cauza ploilor apartamentul este în aceeași situație, mai rău plouă fix pe contorul electric….nu avem niciun document constatator, niciun răspuns oficial. Cum putem dovedi ca este de la pluvială și nu este de la lucrare? Cum putem face o lucrare când terasa este încă în garanție? Unde aș putea face plângere? Ce pot să fac ca să se miște lucrurile în această situație?
Bună seara. Situația descrisă indică o posibilă neconformitate a lucrărilor de reabilitare aflate încă în perioada de garanție legală (de regulă 3–5 ani pentru lucrări de construcții). Pentru a dovedi cauza exactă — pluvială defectă sau execuție necorespunzătoare — este necesară o expertiză tehnică extrajudiciară efectuată de un expert autorizat ANCPI, care va stabili originea infiltrațiilor.
Recomand următorii pași:
-transmiteți primăriei și asociației o cerere scrisă de constatare oficială, cu termen de răspuns 30 zile;
-solicitați inspecția ISC (Inspectoratul de Stat în Construcții), care are competență de control în garanție;
-dacă nu se intervine, depuneți plângere administrativă la prefectură sau direct acțiune în instanță pentru obligarea executantului la remediere. Nu efectuați lucrări pe cont propriu până nu există proces-verbal de constatare, altfel garanția se poate pierde.