Bună ziua!
Locuiesc în bloc cu 4 etaje , fiind 2 persoane la asociația de locatari.
Am solicitat verificare metrologică a apometrului de la mine din casă, solicitare adresată fiind doamnei administrator și m-a refuzat categoric , motivând că nu sunt 10 ani de la instalare (apometru cu citire de la distanță).
Am sesizat un consum mărit în ultimul an, fără a interveni nimic în rutina zilnică, de aceea am solicitat verificarea metrologică.
Cum pot proceda pentru a verifica apometrul, vă rog?
De asemenea este trecută diferență mare la plată ca urmare a diferențelor dintre apometrul general și consum pe apartamente. Nu este afișat niciodată calcul de unde reiese suma de plată.
La prețul de 20,25 Ron, a reieșit o diferență de 10 m cubi pe care ni i-a pus la plată în septembrie 2025.
Nu se sesizează nimeni pentru a verifica unde sunt aceste pierderi, dacă sunt reale!
Ce se poate face în astfel de situație?
Vă mulțumesc anticipat!
Adam Grecu
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
1.Solicitarea, cu argumentele dvs. o faceti catre presedintele as. prop., nu catre admin.
2. Asa pentru dvs. - luati cateva (2-3) bidoane de 5 sau 10 litri si le umpleti cu apa - in prealabil notati-va indexul apometrului, "la litru" . Exemplu, plecati de la indexul, 450, 455. Dupa fiecare bidon umplut, notati indexul. Trebuie sa observati cresterea. Daca apometrul functioneaza corect, cresterile indexului vor fi cele normale (455 +5 =460; 460 + 5 = 465, etc).
Ei, asta este prima etapa a discutiei, asica v-ati lamurit daca apometrul dvs. functioneaza corect.
In a doua etapa a discutiei:
Solicitati sa vedeti factura furnizorului de apa pentru scara/blocul dvs. Trebuie sa observati data cand s-a facut citirea furnizorului si cantitatea (in mc). Tot in aceasta etapa trebuie sa vi se comunice data cand s-a facut citirea apometrelor (furnizorul dva. se servicii emite catre asociatie un fisier, de obicei un fisier in Excell in care se precizeaza data citirii (care trebuie sa fie in aceeasi zi cu citirea pe care o face furnizorul de apa). Aici observati daca, macar la dvs. situatia este corecta, adica indexul citit de firma, coincide cu ce aveti dvs. pe apometru. In acest caz, daca vrem sa avem niste discutii corecte, dvs. trebuie sa va intocmiti o fisa in care sa va notati lunar indexul la data cand asociatia va comunica datele cand fac citirile furnizorul de apa si firma de apometre. Comparati indecsii lor cu ai dvs.
Niste vecini interesati (barbati) de aceeasi problema, sa verifice, macar lunar, sa nu existe pierderi prin subsol sau pe alte spatii comune. Daca sunt pierderi, chemati un instalator repare instalatia.
Digur, daca sunt in continuare diferente, cei de la asociatie trebuie sa mai faca verificari in locuinte, toate apometrele sa fie sigilate, sa nu existe consumuri frauduloase, by-passuri, etc.
Oricum, cei de la asociatie trebuie sa faca toate aceste comunicari, astfel incat proprietarii sa inteleaga toate aspectele despre care vorbiti si dvs.
Daca mai sunt nelamuriri, putem discuta si pe mesaje private.