Buna ziua,
Va rog sa aveti amabilitatea sa-mi spuneti care sunt pasii de urmat pentru casarea unor mijloace fixe si obiecte de inventar. In mod normal se numeste o comisie, comisie care in baza unui proces verbal (doc care respecta un continut anume) dispune casarea anumitor mij fixe si obiecte de inventar. Totusi, va rog sa-mi spuneti care sunt actele normative si cu ce se mai completeaza procedura in afara de cele prezentate.
Multumesc frumos
Casarea ar trebui facuta ulterior inventarierii.Cred ca daca nu le-ati casat pana acum ar trebui sa le inventariati ( la inventarierea anuala) pe liste de inventar separate , sa mentionati in procesul verbal de inventariere ca s-au facut propuneri de casare si apoi sa faceti un dosar de casare.acesta va cuprinde listele de inventar cu bunuri propuse la casare, un memoriu justificativ al gestionarului din care sa rezulte ca sunt expirate moral sau fizic si nu mai pot fi utiliz in procesul de exploatare , o comisie care sa aprobe propunerile la casare si apoi casarea efectiva efecuata de o comisie de casare numita in baza unei decizii scrise a administratorului.In urma casarii , se va mentiona intr-un proces verbal faptul ca bunurile casate au fot distruse si au rezultat materiale recuperabile sau deseuri (fier vechi, lemn, ...etc care se incarca in gestiune in baza unui bon de transfer ,restituire iar apoi acestea se pot preda la un centru de colectare .Din comisia de inventariere sau de casare nu poate face parte contabilul care le tine evidenta. A se vedea OMFP 2861/2009 .