avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1487 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie pentru cresterea copilului
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie pentru cresterea copilului

sunt eleva la seral, dar am continuat fara intrerupere de la terminarea scolii de arte si meserii. beneficiez chiar si de alocatie. sunt insarcinata si as dori sa stiu daca beneficiez de indemnizatia pentru cresterea copilului. va multumesc
Cel mai recent răspuns: loredana08 , utilizator 18:18, 25 Februarie 2010
Conform art. 1 alin. 1 şi alin. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, precum şi de o indemnizaţie lunară în cuantum de 600 lei sau, opţional, în cuantum de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni, dar nu mai mult de 4.000 lei, mai multe categorii de persoane, printre care:

* Persoanele care, în ultimul an anterior datei naşterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit;
* Persoanele care urmează cursurile de zi ale învăţământului preuniversitar şi universitar, organizat potrivit legii, frecventate fără întrerupere. Sunt exceptate de la această obligaţie persoanele care au întrerupt cursurile din motive medicale.
Mama trebuie să facă dovada că 12 luni anterior datei naşterii copilului a urmat, fără întrerupere, cursurile de zi ale unei instituţii de învăţământ preuniversitar sau universitar. Dovada va fi eliberată de instituţia de învăţământ la care persoana este înscrisă.