avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 595 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Proprietate industrială şi ... Drepturi de autor - difuzare muzica ambientala
Discuție deschisă în Proprietate industrială şi intelectuală. Adică mărci, invenţii, drept de autor şi altele

Drepturi de autor - difuzare muzica ambientala

Buna ziua, imi cer scuze pentru deranj, dar am o nelamurire si sunt convinsa ca dumneavoastra ma puteti ajuta. Am o cafenea in care singurul mijloc de muzica pe care il folosesc este televiziunea prin cablu mai precis RCS-RDS, in aceste conditii sunt nevoita sa platesc dreptul de autor? am nevoie de autorizatie speciala din partea Uniunii Compozitorilor?
Va adresez aceasta intrebare deoarece , zilele trecute a venit un domn care pretindea ca este Inspector din partea UC si mi-a cerut ca in termen de o saptamana sa imi fac autorizatie de difuzare a muzicii in cafenea, fie ea chiar si prin cablu.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: maxy_byte , utilizator 18:33, 5 Aprilie 2011
da asa este, va trebui sa incheiati un contract si sa platiti o suma anuala sau semestriala prevazuta in contract la Uniunea Nat. a Compozitorilor , nu este autorizatie speciala,vi se va da contractul si o factura , se face o documentatie destul de simpla si se stabileste suma anuala care se va plati, nu conteaza prin ce mijloace se difuzeaza muzica, aceste drepturide autor sunt prevazute prin lege!
succes!
conform Deciziei 365 din 10 octombrie 2006 (Decizia 365/2006)
privind publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Protocolului avand drept obiect Metodologia privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publica si remuneratiile reprezentand drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale
s au stabilit tarifele pentru taxa de muzica ambientala in functie de mp.
Gasiti in document toat e detaliile .sau mai simplu contactati UCMR ADA s i va da datele de contact ale celui din zona dvs. si va spune exact ce aveti nevoie.


Avand in vedere dispozitiile art. 1312 alin. (2) si ale art. 133 alin. (1) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 2 din Decizia directorului general al Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor nr. 224/2006 privind constituirea Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publica si drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 692 din 14 august 2006,
in baza prevederilor art. 6 alin. (1) si ale art. 7 din Hotararea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, functionarea, structura personalului si dotarile necesare indeplinirii atributiilor Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor,
tinand cont de Referatul nr. S.G./5.076 din 10 octombrie 2006 al Directiei registre, gestiune colectiva si relatii publice,


directorul general al Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor emite urmatoarea decizie:


Art. 1. - Se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Protocolul avand drept obiect Metodologia privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publica si remuneratiile reprezentand drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, incheiat intre organismul de gestiune colectiva Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor din Romania - Asociatia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), pe de o parte, si Federatia Industriei Hoteliere din Romania (FIHR), pe de alta parte, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta decizie.

Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Oferta speciala Indaco Lege

Art. 2. - Se desemneaza organismul de gestiune colectiva Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor din Romania - Asociatia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), cu sediul in municipiul Bucuresti, Calea Victoriei nr. 141, sectorul 1, drept colector al remuneratiilor reprezentand drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale stabilite prin protocolul prevazut la art. 1.
Art. 3. - Prezenta decizie intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Directorul general al Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor,
Rodica Parvu


Bucuresti, 10 octombrie 2006.
Nr. 365.


ANEXA

PROTOCOL
avand drept obiect Metodologia privind utilizarea operelor muzicale prin
comunicare publica si remuneratiile reprezentand drepturile patrimoniale
cuvenite autorilor de opere muzicale


Prezentul protocol a fost incheiat intre Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor din Romania - Asociatia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), cu sediul in municipiul Bucuresti, Calea Victoriei nr. 141, sectorul 1, cod fiscal 8887006, reprezentata legal prin doamna Ana Achim, in calitate de director general, si de domnul Alexandru Roata Palade, in calitate de avocat, si Federatia Industriei Hoteliere din Romania (FIHR), cu sediul in municipiul Bucuresti, bd. Magheru nr. 7, bloc ONT Carpati, et. 3, camera 40, sectorul 1, cod fiscal 8286669, reprezentata legal prin domnul Mihai Rajnita, in calitate de secretar general.
In baza art. 131 alin. (2) si a art. 1311 alin. (1) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Deciziei directorului general al Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor nr. 224/2006 privind constituirea Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publica si drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 692 din 14 august 2006, comisia astfel intrunita a negociat si a convenit Metodologia privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publica si remuneratiile reprezentand drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, pentru comunicarea publica a operelor muzicale, reglementata de metodologia care face parte integranta din prezentul protocol, dupa cum urmeaza:


Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Programul de facturare Nr. 1 - Indaco Econ

METODOLOGIE
privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publica si
remuneratiile reprezentand drepturile patrimoniale cuvenite
autorilor de opere muzicale


TITLUL I
Comunicarea publica a operelor muzicale in scop ambiental


1. Prin comunicarea publica a operelor muzicale in scop ambiental se intelege comunicarea facuta intr-un loc deschis publicului sau in orice loc in care se aduna un numar de persoane care depaseste cercul normal al unei familii si al cunostintelor acesteia, indiferent de modalitatea realizarii comunicarii prin prezentarea directa de catre interpreti ori prin intrebuintarea de mijloace electroacustice sau electronice (televizoare, receptoare radio, casetofoane, combine muzicale, echipament informatic - PC, CD-player, instalatii de amplificare si orice alte aparate de redare a inregistrarilor sonore sau audiovizuale), cu scopul de a crea ambianta pentru desfasurarea oricarei alte activitati ce nu necesita utilizarea operelor muzicale.
2. Este utilizator de opere muzicale, in sensul prezentei metodologii, orice persoana juridica sau fizica ce foloseste cu orice titlu (de proprietate, administrare, concesiune, inchiriere, subinchiriere etc.) spatii, inchise sau deschise, in care sunt utilizate in scop ambiental opere muzicale.
3. Utilizatorii au obligatia ca, inaintea oricarei utilizari de opere muzicale, cu 3 zile inaintea inceperii utilizarii, sa obtina din partea organismului de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale autorizatia licenta neexclusiva pentru utilizarea operelor muzicale si sa plateasca remuneratiile datorate potrivit tabelului din prezentul titlu si prevederilor prezentei metodologii, indiferent de durata efectiva a utilizarii.

Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Consulting Review.ro

4. In situatia inchirierii, subinchirierii sau a oricarui mod de transmitere a folosintei partiale a unui spatiu in care are loc comunicarea publica a operelor muzicale, detinatorii, cu orice titlu, persoane juridice sau fizice, ce utilizeaza acele parti din spatiu, vor plati, potrivit spatiului utilizat, remuneratiile datorate potrivit tabelului din prezentul titlu.
5. Plata remuneratiilor datorate de utilizatori se efectueaza trimestrial. Termenul limita de plata pentru utilizatorii care platesc prin virament bancar este ziua a 10-a a primei luni a trimestrului pentru care se face plata remuneratiei. Utilizatorii care platesc remuneratiile cu numerar pe baza de chitanta vor achita remuneratiile trimestriale la data semnarii autorizatiei neexclusive.
6. Pentru intarzieri la plata utilizatorii datoreaza penalitati de 0,2%/zi de intarziere.
7. Pentru comunicarea publica a operelor muzicale in scop ambiental fara autorizarea prin licenta neexclusiva din partea organismului de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale, utilizatorii vor plati acestuia, cu titlu de daune interese, o suma reprezentand triplul remuneratiilor ce ar fi fost legal datorate pentru utilizarea autorizata potrivit prevederilor prezentei metodologii.
8. Organismul de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale poate monitoriza, prin reprezentanti imputerniciti in acest sens, utilizarea operelor muzicale in scop ambiental, accesul acestora fiindu-le permis in mod liber in orice spatiu de utilizare a muzicii in scop ambiental numai in baza legitimatiilor vizate de organismul de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale acreditat cu colectarea pe teritoriul Romaniei. Reprezentantii organismului de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale pot utiliza echipamente de inregistrare audio si/sau video portabile in spatiile in care sunt utilizate operele muzicale, inregistrarile astfel efectuate facand dovada deplina a utilizarii operelor muzicale in scop ambiental.

Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Solutia software de gestiune parc auto

9. Pentru alte modalitati de utilizare a operelor muzicale pentru care remuneratiile nu sunt cuprinse in tabelele din prezenta metodologie, organismul de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale poate incheia prin negociere, cu avizul Consiliului director, autorizatii prin licenta neexclusiva cu utilizatorii.
10. In cazul in care un utilizator urmeaza sa inceteze utilizarea operelor muzicale, este obligat sa transmita la sediul central al organismului de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale, cu cel putin 10 zile inainte de data incetarii utilizarii operelor muzicale, o notificare scrisa cuprinzand: denumirea si sediul utilizatorului, numarul si data autorizatiei incheiate cu organismul de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale, adresa completa a locatiei unde inceteaza utilizarea si motivele incetarii utilizarii operelor muzicale. In urma acestei notificari, organismul de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale este indreptatit ca, dupa caz, impreuna cu organisme de control ale statului sau separat, sa efectueze inopinat unul sau mai multe controale la locatia pentru care s-a indicat incetarea utilizarii operelor muzicale, urmand a fi aplicate, dupa caz, dispozitiile legale. In absenta unei astfel de notificari scrise, comunicate catre sediul central al organismului de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale, utilizatorul datoreaza in continuare remuneratiile prevazute de prezenta metodologie, conform autorizatiei emise, fara a putea invoca o eventuala incetare a utilizarii operelor muzicale.
11. Remuneratiile forfetare, inclusiv remuneratiile minime, se pot modifica anual, potrivit art. 1314 din Legea nr. 8/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza indicelui de inflatie stabilit la nivel national. Aceste modificari se depun la Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor, urmand a fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pe cheltuiala organismului de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale, prin decizie a directorului general al Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, emisa in termen de 5 zile de la data depunerii, si intra in vigoare de la data de 1 a lunii urmatoare celei in care au fost publicate.

Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Blacklist-trans.com Singurul portal international de incidente

12. Prezenta metodologie se aplica tuturor utilizatorilor si poate fi modificata numai dupa 3 ani de la data publicarii acesteia in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


TABEL1)
cuprinzand remuneratiile datorate pentru comunicarea
publica a operelor muzicale in scop ambiental*)
___________
1)Tabelul este reprodus in facsimil.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- Utilizatori Remuneratii (lei)---------------------------------------------------------------------------------------------------- 0 1----------------------------------------------------------------------------------------------------A. Unitati de alimentatie publica (restaurante, baruri, berarii, birturi, cofetarii, pizzerii, placintarii, fast-food, terase si orice asemenea unitati) si sali de jocuri si internet**) (remuneratii/luna) 1. In orase sau in statiuni turistice: a) cu suprafata pana la 100 m2 50 RON/luna b) cu suprafata cuprinsa intre 101 m2 - 200 m2 60 RON/luna c) cu suprafata cuprinsa intre 201 m2 - 500 m2 100 RON/luna d) cu suprafata de peste 500 m2 150 RON/luna 2. In comune si in sate: a) cu suprafata pana la 100 m2 35 RON/luna b) cu suprafata de peste 100 m2 50 RON/luna 3. Cazinouri 1000 RON/lunaB. Unitati comerciale sau de prestari cu activitate continua (magazine de orice tip, mall, supermarket, hipermarket, galerii comerciale etc.)**)***) (remuneratii/luna) a) cu suprafata pana in 50 m2 35 RON/luna b) cu suprafata cuprinsa intre 51 m2 si 100 m2 50 RON/luna c) cu suprafata cuprinsa intre 101 m2 si 200 m2 70 RON/luna d) cu suprafata cuprinsa intre 201 m2 si 500 m2 100 RON/luna e) unitate comerciala cu suprafata intre 501 m2 si 1500 m2 250 RON/luna f) unitate comerciala cu suprafata intre 1501 m2 si 3000 m2 400 RON/luna g) unitate comerciala cu suprafata intre 3001 m2 si 5000 m2 700 RON/luna h) unitate comerciala cu suprafata peste 5000 m2 1000 RON/lunaC. Evenimente ocazionale (remuneratii/manifestatie) 1. Petreceri cu muzica (nunti cu dar si alte asemenea petreceri organizate de catre particulari) 30 RON/luna 2. Petreceri organizate in cadrul unor colocvii, simpozioane, congrese, vernisaje, lansari de carte sau de disc si alte reuniuni profesionale similare 150 RON/luna 3. Evenimente ocazionale in aer liber cu scena fixa sau mobila 400 RON/ORAD. Targuri si expozitii (remuneratii/zi) 1. Targuri, iarmaroace, talciocuri in aer liber 100 RON/ZI 2. Targuri sau expozitii de prezentare a produselor agroalimentare, industriale sau a bunurilor de larg consum: a) in spatii cu suprafata pana la 500 m2, 200 RON/ZI b) in spatii cu suprafata cuprinsa intre 501 m2 si 1500 m2, 400 RON/ZI c) in spatii cu suprafata cuprinsa intre 1501 m2 si 2000 m2, 600 RON/ZI d) in spatii cu suprafata cuprinsa intre 2001 m2 si 3000 m2, 1000 RON/ZI c) in spatii cu suprafata de peste 3001 m2, 1500 RON/ZI 3. Expozitii de arta, stiinta, carte si altele asemenea: a) in spatii cu suprafata de pana la 200 m2 30 RON/ZI b) in spatii cu suprafata de peste 200 m2 50 RON/ZI 4. Standuri mobile, autovehicule publicitare sau electorale 30 RON/ZIE. Sport si agrement (remuneratii/luna) 1. Plaje, stranduri, partii pentru schi 200 RON/luna 2. Piscine deschise publicului 50 RON/luna 3. Patinoare deschise publicului 60 RON/luna 4. Scoli de dans, centre de sanatate si de gimnastica aerobica, fitness, culturism 60 RON/luna 5. Sali de sport, patinoare si piscine de antrenament sportiv 40 RON/luna 6. Parcuri de distractie, orasele ale copiilor si sate de vacanta 110 RON/luna 7. Sali de biliard, bowling, popice, tenis de masa, etc. cu suprafata de pana in 200 m2 30 RON/luna 8. Sali de biliard, bowling, popice, tenis de masa, etc. cu suprafata de pana in 500 m2 50 RON/luna 9. Sali de biliard, bowling, popice, tenis de masa, etc. cu suprafata de peste 500 m2 100 RON/luna 10. Stadioane sub 10.000 de locuri 600 RON/eveniment sportiv 11. Stadioane peste 10.000 de locuri 1000 RON/eveniment sportiv 12. Parade de moda, concursuri de frumusete 200 RON/ZIF. Unitati de cazare**) (remuneratii/luna) 1. Hoteluri pana la categoria 3 stele: a) cu capacitate de cazare mica (pana in 30 de camere) 40 RON/luna b) cu capacitate de cazare medie (31-100 camere) 80 RON/luna c) cu capacitate de cazare mare de peste 101 camere 110 RON/luna 2. Hoteluri de categoria 4 stele sau superioare a) cu capacitate de cazare pana la 100 camere 175 RON/luna b) cu capacitate de cazare 101-200 camere 225 RON/luna c) cu capacitate de cazare de peste 200 camere 300 RON/luna 3. Unitati de cazare montane, moteluri, cabane, amenajamente cu casute de vacanta, campinguri 40 RON/luna 4. Unitati de cazare agroturistice, popasuri turistice, pensiuni, hoteluri 50 RON/luna 5. Vile, apartamente, garsoniere in regim hotelier 100 RON/lunaG. Transporturi****) (remuneratii/luna/mijloc de transport) 1. Transporturi rutiere de pasageri cu: a) autobuze, troleibuze, tramvaie 30 RON/luna b) microbuze si taxiuri 30 RON/luna c) autocare in transport intern si international 60 RON/luna d) vehicule de agrement (atelaje, trenulete, remorci, platforme) 30 RON/luna e) autovehicule inchiriate (rent a car) 60 RON/luna 2. Transporturi feroviare cu: a) trenuri de pasageri in trafic intern 60 RON/luna b) trenuri de pasageri in trafic international 80 RON/luna c) vagoane-restaurant sau bar in trafic intern 60 RON/luna d) vagoane-restaurant sau bar in trafic international 80 RON/luna 3. Transporturi aeriene de pasageri: a) zboruri interne 60 RON/luna b) zboruri continentale 150 RON/luna c) zboruri transcontinentale 300 RON/luna 4. Transporturi pe apa: a) ambarcatiuni de agrement pe lacuri 30 RON/luna b) ambarcatiuni de agrement (fluviale si maritime) 70 RON/luna c) transporturi de pasageri fluviale si maritime 60 RON/luna 5. Transport pe cablu de pasageri cu: a) telecabine, telegondole, etc. 100 RON/luna b) telescaun 20 RON/lunaH. Spatii de asteptare (remuneratii/luna) 1. Aeroporturi: a) interne 60 RON/luna b) internationale 80 RON/luna 2. Gari si statii de metrou (pentru fiecare statie): a) in Bucuresti si in municipii - resedinta de judet 50 RON/luna b) in orase 50 RON/luna c) sali de asteptare clasa I 40 RON/luna d) sali de asteptare clasa II 30 RON/luna 3. Autogari 40 RON/lunaI. Call center (remuneratii/luna/aparat) muzica in asteptarea preluarii unui apel 300 RON/lunaJ. Parcari (remuneratii/luna) a) pana la 500 m2 40 RON/luna b) intre 501 m2 si 1000 m2 80 RON/luna c) intre 1001 m2 si 2000 m2 100 RON/luna d) intre 2001 m2 si 5000 m2 200 RON/luna e) peste 5000 m2 300 RON/luna----------------------------------------------------------------------------------------------------


Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Seminarii Audit financiar

*)Remuneratiile nu contin TVA.
**)La determinarea remuneratiei datorata de utilizatori in functie de suprafata, vor fi luate in considerare spatiile comerciale, inclusiv ringurile de dans (bar, terasa, club, etc.). Daca acelasi spatiu este utilizat pentru mai multe activitati, remuneratiile reprezentand drepturile patrimoniale ale autorilor de opere muzicale se vor plati pentru fiecare activitate in parte, respectiv pentru fiecare spatiu dotat, cu casa de marcat si vanzator.
***)Se considera utilizare pentru proba tehnica de suporturi sau aparate, utilizarea operelor muzicale in prezenta clientului ce a solicitat o astfel de testare, prin intermediul unui aparat audio oferit spre vanzare si supus testarii la standuri special amenajate. Nu reprezinta proba tehnica ci utilizare in scop ambiental a operelor muzicale mentinerea in stare de functionare a unuia sau mai multor aparate in incinta unitatii comerciale sau in afara acesteia.
****)La transportul de pasageri aerian remuneratiile forfetare sunt aplicabile pentru fiecare cursa in parte. Se considera utilizator in cadrul activitatii de taxi prestatorul de servicii (compania) sub a carui marca sau denumire se exercita activitatea, pentru toate autoturismele ce sunt inscriptionate cu marca sau denumirea sa, inclusiv in cazul unor colaborari cu persoane fizice autorizate sau alte terte persoane.


TITLUL II
Comunicarea publica a operelor muzicale in scop lucrativ


1. Prin utilizare, in sensul prezentului titlu, se intelege comunicarea publica a operelor muzicale in scop lucrativ facuta intr-un loc deschis publicului sau in orice loc in care se aduna un numar de persoane care depaseste cercul normal al unei familii si al cunostintelor acesteia, prin interpretarea directa de catre artisti sau prin orice alt mijloc tehnic, prin fir ori fara fir, prin care muzica este prezentata in sine sau insoteste alte actiuni, cum ar fi dansul, spectacolul de circ, sportul etc., in spatii inchise sau deschise, in care publicul plateste bilete de acces si/sau consumatii ori in care au loc actiuni promotionale, publicitare, demonstrative si altele asemenea.

Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Codul Fiscal 2009-2010

2. Este utilizator, in sensul prezentei metodologii, oricare persoana juridica sau fizica autorizata care organizeaza activitati de natura celor enumerate la pct. 1.
3. Utilizatorii au obligatia sa obtina din partea organismului de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale, cu cel putin 5 zile inaintea oricarei utilizari prin comunicare publica a operelor muzicale (spectacol, concert etc.), autorizatia prin licenta neexclusiva pentru utilizarea operelor muzicale si sa plateasca remuneratiile stabilite potrivit tabelelor cuprinse in prezentul titlu.
4. In vederea obtinerii autorizatiei neexclusive, utilizatorii au obligatia sa comunice organismului de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale, cu cel putin 5 zile inainte de utilizarea operelor muzicale, toate informatiile privind data si adresa locatiei, programul artistic al spectacolului, numarul de bilete puse in vanzare sau, dupa caz, bugetul de cheltuieli al spectacolului ori al evenimentului artistic organizat, indiferent daca acesta este suportat de utilizator sau de un tert.
5. Remuneratia procentuala se calculeaza prin aplicarea procentelor din coloana 1 a tabelelor din prezentul titlu asupra bazei de calcul, astfel cum este reglementata la pct. 6, 7 si 8, dar remuneratia datorata nu va fi mai mica decat remuneratia minima prevazuta pentru fiecare utilizare in coloana 2 a tabelelor din prezentul titlu.
6. Baza de calcul a remuneratiilor procentuale o reprezinta, dupa caz:
a) veniturile obtinute din vanzarea de bilete, publicitate, programe, materiale promotionale, consumatii etc.;
b) bugetul de cheltuieli in cazul in care nu se obtin venituri din vanzarea de bilete, materiale promotionale, consumatii etc.;

Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Reglementari contabile

7. Baza de calcul minima in cazul spectacolelor, la care accesul publicului se face pe baza de bilete, organizate in incinte (sali de spectacole, gradini, stadioane etc.), la care se aplica procentele din coloana 1 a tabelului nr. I din prezentul titlu, este reprezentata de valoarea rezultata din inmultirea numarului total de spectatori (inclusiv numarul de invitati) cu pretul mediu al biletelor puse in vanzare.
8. Bugetul de cheltuieli, in sensul prezentei metodologii, reprezinta totalitatea cheltuielilor efectuate de utilizator sau de terti pentru realizarea activitatii ce utilizeaza operele muzicale incluzand, dar fara a se limita la: cheltuieli cu onorariile interpretilor, cheltuielile cu cazarea, cu transportul, cheltuieli pentru locatia spatiului de desfasurare, cheltuieli de sonorizare, cheltuieli de publicitate si promotie, cheltuieli de regie, cheltuieli pentru serviciul de paza si alte cheltuieli de organizare.
9. In cazul in care operele muzicale sunt utilizate in aceeasi locatie atat in scop lucrativ, cat si in scop ambiental, se platesc remuneratii distincte pentru ambele utilizari.
10. Pentru utilizarile de opere muzicale prevazute in tabelul nr. I si III din prezentul titlu, precum si pentru alte utilizari periodice, sezoniere sau ocazionale, 30% din remuneratia datorata se plateste in avans, raportat la valoarea tuturor biletelor oferite spre vanzare, sau, in cazul in care nu se obtin venituri din vanzarea de bilete, raportat la bugetul de cheltuieli, dar nu mai putin decat remuneratia minima prevazuta in coloana 2 a tabelelor nr. I si III din prezentul titlu. Diferenta de remuneratie datorata potrivit prezentei metodologii se va plati in termen de cel mult 5 zile de la data utilizarii autorizate.

Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Seminarii Solutii de dezvoltare a afacerilor Oportunitati de finantare

11. Utilizatorii care desfasoara activitati potrivit tabelului nr. II din prezentul titlu vor plati un avans, pentru perioada autorizata, reprezentand valoarea remuneratiilor minime prevazute in coloana 2 a tabelului nr. II, la data incheierii autorizatiei neexclusive cu organismul de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale. In termen de 15 zile de la incheierea fiecarui trimestru, utilizatorul are obligatia de a prezenta un raport stampilat si semnat de reprezentantul legal care sa contina veniturile din incasarile din bilete si consumatii, insotit de copii dupa balanta de verificare contabila "clasa 7". In cazul in care remuneratia procentuala calculata asupra veniturilor din vanzarile de bilete si consumatii este mai mare decat remuneratia platita in avans pentru acel trimestru, diferenta de remuneratie va fi platita de utilizator organismului de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale pana cel mai tarziu la data de 15 a lunii urmatoare a trimestrului pentru care este datorata.
12. In cazul turneelor sau al reprezentatiilor repetate ale aceluiasi spectacol, utilizatorii si organismul de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale pot conveni ca plata remuneratiilor sa aiba loc dupa ultimul spectacol al turneului, cu conditia platii unui avans din remuneratii agreat de parti.
13. Pentru intarzieri la plata utilizatorii datoreaza penalitati de 0,2%/zi de intarziere.
14. In cazul in care activitatile de organizare a unui spectacol, respectiv producerea spectacolului (activitatea de vanzare de bilete, activitatea de impresariere a participarii artistilor interpreti, activitatea de plata a onorariilor artistilor etc.), se fac de doua sau mai multe persoane juridice sau fizice, obligatia de a obtine autorizatia prin licenta neexclusiva de plata a remuneratiei pentru utilizarea operelor muzicale prin comunicare publica si de predare a raportului revine in solidar tuturor utilizatorilor care sunt considerati astfel coorganizatori.

Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Seminarii Afaceri de succes finantate din fonduri europene Pasi de urmat in implementare

15. Utilizatorii prevazuti in tabelele nr. I si III din prezentul titlu au obligatia sa depuna la sediul organismului de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale, in termen de 15 zile de la data utilizarii, un raport cuprinzand denumirea si data evenimentului (spectacol, concert etc.), adresa locatiei, denumirea, autorii si durata operelor muzicale utilizate (formatii participante, eventual interpretii) si baza de calcul a remuneratiei.
Raportul va fi stampilat si semnat de reprezentantul legal al utilizatorului si va fi insotit de o declaratie pe propria raspundere a reprezentantului legal al utilizatorului ca datele cuprinse in raport sunt complete si corecte, o copie a decontului privind veniturile obtinute din vanzarea de bilete, depus la autoritatile competente (directia de taxe si impozite locale), si copii ale documentelor contabile privind veniturile ce intra in baza de calcul, potrivit prezentei metodologii, sau dupa caz, bugetul de cheltuieli.
16. In cazul in care, cu cel putin 3 zile inainte de data utilizarii ocazionale a operelor muzicale (spectacole, concerte etc.) utilizatorul nu a solicitat in scris autorizatie prin licenta neexclusiva pentru utilizarea operelor muzicale, cu toate ca organismul de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale l-a notificat in scris in acest sens sau autorizatia nu a putut fi incheiata, din culpa utilizatorului, organismul de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale va putea solicita interzicerea desfasurarii evenimentului muzical (spectacol, concert etc.).
17. Pentru comunicarea publica a operelor muzicale in scop lucrativ fara autorizatie prin licenta neexclusiva din partea organismului de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale, utilizatorii vor plati acestuia, cu titlu de daune-interese, o suma reprezentand triplul remuneratiilor ce ar fi fost legal datorate pentru utilizarea autorizata. In cazul in care nu se poate determina cuantumul remuneratiei ce ar fi fost legal datorata de utilizatori, acestia datoreaza triplul remuneratiilor platite in mod uzual de utilizatorii din aceeasi categorie.

Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Codul muncii adnotat. Vol I

18. Organismul de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale poate monitoriza, prin reprezentanti imputerniciti in acest sens, utilizarea operelor muzicale in scop lucrativ, accesul acestora fiindu-le permis in mod liber in orice spatiu de utilizare a muzicii in scop lucrativ numai in baza legitimatiilor vizate de organismul de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale. Reprezentantii organismului de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale pot utiliza echipamente de inregistrare audio si/sau video portabile in spatiile in care sunt utilizate operele muzicale, inregistrarile astfel efectuate facand dovada deplina a utilizarii operelor muzicale in scop lucrativ.
19. Remuneratiile forfetare, inclusiv remuneratiile minime, se pot modifica anual, potrivit art. 1314 din Legea nr. 8/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza indicelui de inflatie stabilit la nivel national. Aceste modificari se depun la Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor, urmand a fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pe cheltuiala organismului de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale, prin decizie a directorului general al Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, emisa in termen de 5 zile de la data depunerii, si intra in vigoare de la data de 1 a lunii urmatoare celei in care au fost publicate.
20. Pentru alte modalitati de utilizare, pentru care remuneratiile nu sunt cuprinse in tabelele prezentei metodologii, organismul de gestiune colectiva a drepturilor de autor de opere muzicale poate incheia, prin negociere, cu avizul Consiliului director, autorizatii prin licenta neexclusiva cu utilizatorii.
21. Prezenta metodologie se aplica tuturor utilizatorilor si poate fi modificata numai dupa 3 ani de la data publicarii acesteia in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Business controling

TABELUL Nr. I1)
privind remuneratiile reprezentand drepturile patrimoniale de autor
pentru utilizarea operelor muzicale in concerte si alte
spectacole si procentele aplicabile*)
----------------------------------------------------------------------------------------------- Tipul spectacolului Remuneratia Remuneratie procentuala minima/zi/spectacol----------------------------------------------------------------------------------------------- 0 1 2----------------------------------------------------------------------------------------------- A. Concerte si spectacole cu caracter muzical 1. Concerte simfonice, corale, de camera 10% - 2. Opera 9% - 3. Opereta 8,5% - 4. Balet 7% - 5. Spectacole de revista, muzicaluri 8,5% - 6. Concerte rock, pop si altele asemenea 8,5% - 7. Concerte de fanfara 8,5% 200 RON/concert 8. Concerte si spectacole in spatii publice (gen piete publice, piatete, bulevarde etc.) sau stadioane din orase sau statiuni, cu accesul publicului gratuit 5% 3000 RON/zi 9. Concerte si spectacole in alte locuri publice (parcuri, gradini si alte locuri cu acces restrans al publicului) la care accesul publicului este gratuit 5% 1000 RON/zi10. Concerte si spectacole in spatii deschise din mediu rural cu accesul publicului gratuit 4% 500 RON/zi B. Alte spectacole 1. Circ sau altele asemenea, precum delfinarii, manejuri etc. 7% 100 RON/spectacol 2. Spectacole pe gheata 7% 100 RON/spectacol 3. Teatru, alte spectacole cu actori sau cu papusi, recitaluri de muzica: a) cu durata muzicii mai mica de 40 de minute 5% - b) cu durata muzicii mai mare de 40 de minute 8,5% - 4. Manifestari sportive pe fond muzical (gimnastica, patinaj artistic, balet nautic, dans sportiv si altele asemenea) 5% 300 RON/spectacol-----------------------------------------------------------------------------------------------



*)Remuneratiile nu contin TVA.
1)Tabelele nr. I-III sunt reproduse in facsimil.


TABELUL Nr. II
privind remuneratiile reprezentand drepturile patrimoniale de
autor pentru utilizarea operelor muzicale in localuri*)
----------------------------------------------------------------------------------------------- Tipul localului Remuneratia Remuneratie procentuala minima/luna----------------------------------------------------------------------------------------------- 0 1 2-----------------------------------------------------------------------------------------------1. Discoteci, cluburi**) a) in orase sau statiuni turistice 8,5% 600 RON b) in comune sau sate 8,5% 150 RON2. Cabarete, sexy cluburi**) 8,5% 500 RON3. Baruri si restaurante cu program de varietati**) 8,5% 500 RON4. Karaoke***) - 100 RON/spectacol5. Tonomate (jukebox, video, multimedia)***) - 150 RON/luna/aparat6. Cafe-concert, piano-bar, baruri sau cafenele in care muzica are o contributie la specificitatea acestora (specific: regional, gen muzical, de grup, curente de moda sau altele asemenea)**) a) cu suprafata utila a locatiei pana la 300 m2 8,5% 200 RON b) cu suprafata utila a locatiei peste 300 m2 8,5% 500 ROM-----------------------------------------------------------------------------------------------

*)Remuneratiile nu contin TVA.
**)Remuneratia procentuala se aplica la valoarea totala a biletelor vandute si a consumatiilor.
***)Remuneratie forfetara.


TABELUL Nr. III
privind remuneratiile reprezentand drepturile patrimoniale de
autor pentru utilizarea operelor muzicale in
cadrul manifestarilor ocazionale*)
----------------------------------------------------------------------------------------------- Manifestarile ocazionale Remuneratia Remuneratie procentuala**) minima----------------------------------------------------------------------------------------------- 0 1 2-----------------------------------------------------------------------------------------------1. Evenimente stradale cu caracter festiv 1% 300 RON/ora2. Parade stradale 3% 300 RON/ora3. Muzica transmisa prin difuzoare, parade sau fanfare care deschid sau insotesc manifestari sportive 3% 100 RON/ora4. Spectacole de strada de laser, lumina, artificii etc. 1% 200 RON/ora5. Comunicarea publica a operelor muzicale din spectacole, concerte etc., prin telefonie mobila sau alte retele cu fir sau fara fir***)****) 10% 0,01 RON/min./client-----------------------------------------------------------------------------------------------




*)Remuneratiile nu contin TVA.
**)Baza de calcul a remuneratiei este cea prevazuta la punctul 8 din Titlul II al metodologiei.
***)Cu exceptia comunicarii publice a operelor muzicale ca tonuri de apel pentru telefoane mobile sau comunicarea publica prin internet pentru care remuneratiile si metodologiile sunt reglementate de Hotararile arbitrale nr. 1/2004 si nr. 2/2004 publicate in Monitorul Oficial Partea I nr. 58/18.01.2005.
****)Baza de calcul este constituita din veniturile obtinute din comunicarea publica prin telefonie mobila sau alte retele fara fir, constand in pretul total platit de beneficiarul final, mai putin TVA.


Buna ziua,
Lucrez la o firma care are ca obiect de activitate comercializarea marfurilor intr-o retea de supermarketuri ....
As dori sa stiu de ce trebuie platit drepturi de autor (etc) daca in acele supermarketuri se difuzeaza un post de radio -mai exact un post de radio care emite stiri....Plateam pana acum aceste drepturi care cresteau pe zi ce trece si mai nou a cerut firmei la care lucrez 50000 lei (ca se plateste la metru patrat )-de parca am da discoteca acolo....
Cu stima,

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Legalitate solicitare licenta pentru muzica ambientala ovi47 ovi47 Buna ziua, Intr-un salon de infrumusetare este un televizor(cu contract televiziune prin cablu).Zilele trecute,in timp ce se asculta muzica pe un post de ... (vezi toată discuția)
Sancþiune difuzare muzicã fãrã drept de autor keyafy keyafy Buna dimineata, In cursul saptamanii trecute am avut un control in urma caruia mi-a fost ridicat un laptop de pe care ascultam muzica intr-un bar.Politistul ... (vezi toată discuția)
Plata pentru muzica ambientala pisy007 pisy007 Ca patron de restaurant la cate si care sunt institutiile la care trebuie sa platesc daca difuzez muzica ambientala (numai de la radio)? Va multumesc. (vezi toată discuția)