avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 811 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Impozite, taxe şi timbrul de ... Rambursare/compensare TVA
Discuție deschisă în Impozite, taxe şi timbrul de mediu 2013. Legalitate şi interpretare juridică

Rambursare/compensare TVA

Buna ziua
Din Octombrie 2009 am de luat vreo 17.000 lei TVA de rambursat (asta dupa controale, contestatii, hotarari de instanta). Nici pana in ziua de azi nu am vazut 1 leu. Mi se spune ca nu sunt bani la buget... desi eu am convingerea ca nu sunt bani pentru mine avand in vedere ca am avut "tupeul" sa contest procesul-verbal pe care cei de la control l-au incheiat si s-a mai gasit si un judecator care sa-mi dea dreptate.
Oricum, avand in vedere ca se termina trimestrul, as fi vrut sa incerc sa compensez din aceasta suma, sumele ce le-as datora ca impozit pe profit si poate chiar si ca impozit pe salarii, asigurari sociale, etc. Am intrebat la Finante si mi s-a spus ca nu se poate face aceasta compensare. De ce? Nu se poate... Care-i legea? Faceti o cerere scrisa si solicitati informatii...
Chiar nu se poate face aceasta compensare? Imi puteti spune o lege unde este prevazuta chestia asta?
Oare e corect ca statul sa aiba sa-mi dea de aproape jumatate de an o caciula de bani, dar lunar tot eu sa ma duc sa platesc?? Daca eu nu as fi achitat aceasta suma pana acum as fi platit o groaza de penalitati. Mie o sa-mi dea cineva 2 lei dobanda?!? Sau va trebui sa stau iar prin tribunal si, eventual, sa cer executare silita?!?
Ultima modificare: Luni, 29 Martie 2010
Lulica, utilizator
Cel mai recent răspuns: Lulica , utilizator 09:15, 30 Martie 2010
@Lulica a scris:
"Din Octombrie 2009 am de luat vreo 17.000 lei TVA de rambursat (asta dupa controale, contestatii, hotarari de instanta)."
---------
@jester a scris :
"depuneti decont negativ de tva cu optiune de rambursare si se rezolva"

Am inteles ca la oct 2009 a avut tva de recuperat , cu optiune de rambursare , neincasat pina la momentul de fata .
Se mai poate depune decont cu optiune de rambursare , daca acea suma a fost deja ceruta la oct 2009?
cred ca s-a facut o confuzie de termeni, altfel nu vad cum sa nu se compenseze. e absurd!
bun! sa admitem ca s-a depus decont cu optiune de rambursare, decontul poate fi verificat aici: [ link extern ] >
in fisa pe platitor, daca va uitati cu atentie, tva de recuperat apare DRA, ca si sume de rambursat, poate de aici e confuzia.
sa ne lamureasca Lulica cum sta treaba. daca a depus sau nu decont negativ cu optiune de rambursare, daca a primit decizia de rambursare, etc etc
Situatia sta cam asa:
Am depus in 14.10.2009 (pentru Septembrie 2009) decont TVA cu optiunea de rambursare. Suma in jur de 17.000 lei. Intre 21-26.10.2009 am control de la Finante, pe mai bine de un an in urma. Trebuie sa mentionez ca am ajuns sa am de recuperat acest TVA din constructia unui sediu. Persoanele care au venit la control iau fiecare bonulet in parte (nu exagerez!) si-mi scot din contabilitate absolut tot ce considerau ei ca tinea de constructia respectiva (pana la cel mai mic si neinsemnat bon). Motivul: nu am act de propietate pe terenul pe care se face constructia! Incerc sa le explic ca am un contract de comodat de la tatal meu, ca am autorizatie de constructie, planuri, avize, ei nu accepta nimic, il iau pe "nu se poate asa ceva" in brate si atat. Nici un argument, nici un paragraf de lege pe care sa-l fi incalcat. In urma controlului imi fac un proces verbal pe care refuz sa-l semnez si ma scot datoare si cu impozit pe profit si cu TVA inclusiv penalitatile aferente la vreun an si jumatate. Fac instantaneu contestatie la procesul verbal, dupa 30 de zile nu am nici un raspuns de la ei si-i actionez in instanta. Aici, avocatul lor vine cu o hartiuta antedatata si spune ca la contestatia mea s-a raspuns afirmativ (adica se anuleaza procesul verbal si se va face un nou control). Pe 14 decembrie imi iau actele in brate (contabilitatea plus toate contractele, avizele si autorizatiile necesare constructiei), ma duc la administratie, alti doi inspectori le iau iarasi fiecare hartiuta si fiecare virgula in parte, si dupa cateva zile apare un proces verbal in care se mentioneaza ca in urma acestui control reiese ca actele sunt in regula dar ca precedentul control nu a putut ajunge la aceasta concluzie deoarece nu i-au fost prezentate toate documentele (!?). Semnez procesul verbal si mentionez pe el ca inspectorii initiali au avut toate actele la discretie. Concluzia: se aproba rambursarea sumei. Data procesului verbal este 23.12.2009. Si de atunci, o data sau de doua ori pe saptamana merg si intreb ce se aude cu banii... primul raspuns - "dupa 30 de zile, sa luam si noi toate aprobarile"; dupa 30 de zile - "nu sunt bani la buget, toate platile sunt blocate"... De curand mi-a trecut prin minte acea compensare dar nici asta nu se poate...
Dupa cum am aratat, nu am o hotarare judecatoreasca care sa mentioneze expres ca trebuie sa iau acesti bani. In hotararea pe care o am se spune ca, avand in vedere raspunsul la solicitarea mea dat de administratie, problema se va rezolva pe cale administrativa...
Cam asta este povestea.
NU stiu daca are o foarte mare relevanta dar tot ce am construit pana acum in mare parte este platit cu credit... firma mea activeaza in domeniul agriculturii iar pentru noi lunile de iarna nu sunt decat luni cu cheltuieli. Abia reusesc sa achit salarii, abia reusesc sa achit banci... Nici nu mi se pare o suma imensa pe care ar trebui sa o primesc inapoi dar, datorita faptului ca nu o primesc trebuie sa fac alte imprumuturi... si am senzatia ca ma scufund cu tot cu dreptate in brate.
Acum vine sfarsitul de trimestru si va trebui sa platesc impozit pe profit (minim, forfetar, anticipat... Dumnezeu mai stie...), iar cei de la finante imi spun ca TREBUIE sa platesc deoarece compensarea nu este posibila...
Nu mai stiu ce sa fac!
il citez pe @jester acum si va intreb si eu : in fisa pe platitor cum apare la TVA?
Ultima data fisa pe platitor am luat-o prin Decembrie si este undeva la contabil. O sa ma uit astazi sa vad cum apare suma respectiva.
In schimb, in Ianuarie, am primit de la Finante un "extras de cont" (de fapt confirmarile acelea de sold care se fac intre societati) in care mi se spune "TVA de rambursat .... -17.000 lei". Am confirmat acest "extras" desi inca sunt nelamurita ce era cu acel minus...
O sa revin...
Va multumesc mult pentru interesul si sprijinul dvs. :bow:

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Compensare RobertZoicas RobertZoicas Va rog sa-mi spuneti parerea d-voastra in intelesul Normelor Metodologice ale art. 116 din Codul de procedura fiscala: decontul de TVA reprezinta un document ... (vezi toată discuția)
Momentul stingerii datoriilor prin compensare cu deconturi negative de tva ionutt ionutt Buna ziua! Care este momentul la care opereaza compensarea obligatiilor fiscale cu creantele rezultand din deconturile negative de TVA. Ma intereseaza si in ... (vezi toată discuția)