Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent că un călător are dreptul la restituirea integrală a sumei plătite pentru un pachet de servicii de călătorie dacă neconformitățile apărute sunt atât de grave încât vacanța își pierde scopul. Totodată, Curtea a precizat că organizatorul nu trebuie să dovedească vina unui terț pentru a fi exonerat de despăgubiri, ci doar că evenimentul care a provocat problema a fost imprevizibil și inevitabil. Citește articolul
Persoanele cu mobilitate redusă au drepturi specifice în ceea ce privește transportul și asistența, în întreaga Uniune Europeană. În cele ce urmează, un scurt ghid cu informații despre cardurile de parcare speciale, serviciile disponibile în călătorii și cum să vă pregătiți pentru o vacanță în străinătate. Citește articolul
In momentul cumpararii unui bilet de calatorie, se realizeaza, din punct de vedere juridic, un contract simplificat, care genereaza drepturi si obligatii in sarcina ambelor parti. Prin urmare, drepturile clientilor sunt atat de natura contractuala, izvorand din contractul de calatorie, dar si legala, fiind prevazute de anumite norme de drept. Astfel, in principal, obligatiile transportatorului sunt cele aratate in biletul de calatorie, respectiv calatoria spre destinatie, cu trenul avand clasa si categoria indicata si intr-un anumit interval de timp. Citește articolul