ACCES GRATUIT
Drepturile calatorilor cu trenul
In momentul cumpararii unui bilet de calatorie, se realizeaza, din punct de vedere juridic, un contract simplificat, care genereaza drepturi si obligatii in sarcina ambelor parti. Prin urmare, drepturile clientilor sunt atat de natura contractuala, izvorand din contractul de calatorie, dar si legala, fiind prevazute de anumite norme de drept. Astfel, in principal, obligatiile transportatorului sunt cele aratate in biletul de calatorie, respectiv calatoria spre destinatie, cu trenul avand clasa si categoria indicata si intr-un anumit interval de timp.
Articolul continuă mai jos
In ceea ce priveste transportul de calatori national, sunt prevazute anumite drepturi specifice, cum ar fi:
Restituirea tarifului de transport in cazul:
1. suprimarilor de trenuri;
2. pierderii legaturilor;
3. imbolnavirii in parcurs ;
4. suspendarii sau intreruperilor de circulatie,
5. renuntarii la efectuarea calatoriei integral insa numai pentru portiunea de traseu neparcursa
Tariful de transport se restituie in totalitate sau partial, cand:
1. legitimatia de calatorie nu a fost utilizata sau a fost utilizata partial datorita lipsei de loc,
2. legitimatia a fost utilizata intr-o clasa sau un tren de categorie inferioara celei mentionate pe legitimatie, exceptand cazurile cand calatorul solicita de buna voie calatoria intr-o clasa sau cu un tren de categorie inferioara.
Cititi articolul integral pe Antena Satelor.ro.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)