Ministerul Finanțelor a pus în dezbatere un nou proiect de hotărâre pentru plafonarea prețului polițelor de asigurare obligatorie, după ce proiectul inițial, apărut acum câteva zile, a fost retras de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Potrivit noului proiect, tarifele ce trebuie plătite pentru încheierea unei polițe de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) în următoarele șase luni nu vor putea depăși valorile utilizate de fiecare asigurător în parte la sfârșitul lunii februarie 2023. Citește articolul
Formularul de constatare amiabilă de accident necesar în cazul asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA) va putea fi completat, începând cu 15 octombrie, și electronic, nu doar pe hârtie ca în prezent, potrivit unei norme oficializate în vară de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a invalidat interpretarea dată de autoritățile fiscale române într-o serie de decizii de impunere emise în privința contribuabililor de pe piața asigurărilor, stabilind că art. 56 alin. 1 lit. c din Directiva 112/2006 trebuie interpretat în sensul că serviciile de soluționare a daunelor prestate de societăți corespondente în numele și pe seama unei societăți de asigurări nu fac parte din serviciile prestate de consultanți, ingineri, birouri de consultanță, avocați, contabili și alte servicii similare și nici din prelucrările de date sau din furnizarea de informații, iar TVA nu este datorată în România. Citește articolul
În cazul unor litigii cu orice tip de asigurător, așadar și cu cei ce emit polițe RCA, consumatorii nu trebuie să se adreseze neapărat instanței de judecată, ci au și o altă variantă, respectiv să ia legătura cu Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin). Mai exact, alternativa la judecată este concilierea, care poate dura până la o lună - două, nu ani, ca în cazul unui proces. După cum a anunțat recent Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), cea mai mare sumă obținută anul acesta de un consumator ce a apelat la SAL-Fin este de peste 220.000 de lei. Citește articolul
În cazul producerii unui accident între două autoturisme, asigurarea obligatorie de răspundere auto civilă (RCA) este cea care acoperă prejudiciile produse din culpa unui șofer altui posesor de mașină. Ce poți face însă în situațiile în care autoturismul care a provocat accidentul nu este asigurat sau șoferul vinovat a plecat de la locul accidentului? Iată ce pași trebuie parcurși pentru a nu fi nevoit să plătești chiar tu reparațiile mașinii. Citește articolul
Orice persoană ce are înmatriculată sau vrea să înmatriculeze în România o mașină e obligată de legislația în vigoare să aibă o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). Polița RCA acoperă eventualele pagube produse cu mașina altor persoane prin accidente de circulație. În cazul în care nu dețin o astfel de poliță, șoferii nu doar că sunt amendați, dar rămân și fără certificatul de înmatriculare a mașinii. În anul încheiat recent s-a stabilit ca asigurații să poată obține mai mulți bani de la fondul de garantare în caz de insolvență a asigurătorului, iar doi asigurători au ieșit de pe piața polițelor RCA. Citește articolul
În anul ce se va încheia în curând au apărut mai multe schimbări ce vizează asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). La modul concret, în acest an s-a stabilit ca asigurații să poată obține mai mulți bani de la fondul de garantare în caz de insolvență a asigurătorului, iar limitele minime de despăgubire pentru polițele RCA să se majoreze pe viitor. Citește articolul
Limitele minime de despăgubire pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (asigurarea RCA) urmează a fi majorate, reiese dintr-o directivă europeană oficializată recent. Însă actul normativ vine și cu alte noutăți legate de asigurările RCA, toate urmând să fie transpuse în legislația României până în decembrie 2023. Citește articolul
Mai nou, în cazul în care un asigurător autorizat din România intră în insolvență, toate persoanele fizice și juridice care au încheiat cu acesta contracte de asigurare facultative și obligatorii conform legii pot obține, de la Fondul de garantare a asiguraților (FGA), mai mulți bani decât până acum, potrivit unui OUG publicat vineri în Monitorul Oficial. Vorbim de majorarea cuantumului plafonului de garantare, de la 450.000 de lei, cât era până acum, la 500.000 de lei, pentru o creanță de asigurare datorată în temeiul unui contract de asigurare încheiat de firma de asigurări intrată în insolvență. Însă mai sunt și alte modificări. Prevederile acestui OUG se aplică deja, cu excepția celor referitoare la contravenții și sancțiuni, care vor intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial, adică începând cu data de 24 octombrie 2021. Citește articolul
Noi reguli privind asigurarea auto obligatorie urmează să fie aplicate, pe viitor, în toate țările membre ale Uniunii Europene (UE), lucru care va însemna, printre altele, protecție mai bună pentru toate victimele accidentelor rutiere. Mai exact, cetățenii UE vor beneficia de tratament egal atunci când vine vorba despre asigurări și acoperirea daunelor, indiferent de țara de proveniență sau de cea în care are loc accidentul, vor avea la dispoziție un instrument de comparare a ofertelor de asigurare la nivel european, iar istoricul privind daunele provocate, pe baza căruia se stabilește coeficientul bonus-malus, va putea fi folosit în orice țară. Citește articolul