Șoferii care refuză testarea rapidă pentru verificarea consumului de alcool sau droguri sau care ies pozitivi la acest test trebuie să meargă la recoltare de probe, dar, până la apariția rezultatelor analizelor ori, după cum s-a stabilit recent, timp de 72 de ore de la recoltarea probelor, dacă rezultatele nu apar în acest termen, șoferii nu mai au dreptul de a mai conduce. Cu toate că termenul maxim în care șoferii pot rămâne, pe nedrept, pietoni este unul mic acum, de doar 72 de ore, există totuși situații în care planurile acestora, inclusiv cele de vacanță, pot fi date peste cap de o astfel de testare. Citește articolul
Anumite medicamente pot avea și efecte secundare negative, respectiv pot conține, de pildă, substanțe cu efect psihoactiv, ce pot reduce capacitatea de a conduce un vehicul. Astfel, chiar dacă există motive întemeiate pentru administrarea unui astfel de medicament și se respectă toate procedurile legale pentru obținerea lui, și anume este prescris de un medic, ce emite o rețetă în acest sens, riscurile asociate consumului unor astfel de substanțe, mai exact, apariția unor efecte negative asupra capacității de a conduce un vehicul sau posibilitatea de a rămâne fără permisul de conducere în cazul în care șoferii sunt controlați de polițiști, nu se elimină. Citește articolul
Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) anunță implementarea, din această lună, a unui nou serviciu electronic, ce permite notificarea, prin SMS și e-mail, a celor ce au permise de conducere ce se apropie de data expirării. Citește articolul
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a stabilit, printr-un ordin apărut joi, crearea cadrului legal necesar obținerii unui duplicat al permisului de conducere din fața calculatorului, fără să mai fie nevoie de deplasarea la serviciile de permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor. Citește articolul
Legea care va permite șoferilor să conducă și motociclete de până la 125 centimetri cubi (în anumite condiții) a fost oficializată miercuri, odată cu publicarea în Monitorul Oficial. Citește articolul
Atât Codul rutier, cât și Codul penal s-ar putea modifica, după cum apare în două proiecte legislative aflate în dezbatere la Senat, astfel încât șoferii care provoacă accidente mortale atunci când sunt sub influența alcoolului sau a drogurilor să fie sancționați mult mai aspru decât în prezent. Mai exact, în aceste cazuri se propune suspendarea permisului de conducere pe viață și aplicarea de pedepse cu închisoarea de până la 10 ani. Citește articolul
În cazul în care depășesc cu mai mult de 100 de km/h viteza legală pe un sector de drum, șoferii vor rămâne fără permisul de conducere timp de șase luni și vor putea fi amendați cu până la 2.900 de lei, potrivit unui proiect legislativ adoptat luni de senatori, într-o formă modificată față de cea inițială. Inițial se propunea și reținerea certificatului de înmatriculare a mașinii și, în cazul depășirii repetate a acestui prag de viteză, chiar confiscarea mașinii, dar prevederea a fost eliminată la Senat. Citește articolul
Ținând cont de faptul că România este, în continuare, pe primul loc la nivel european în ceea ce privește numărul persoanelor decedate în accidente rutiere, autoritățile de la noi au stabilit, prin Strategia Națională privind Siguranța Rutieră pentru perioada 2022-2030, oficializată deja, introducerea unor măsuri ce au ca scop reducerea numărului de accidente rutiere mortale. Printre altele, a fost stabilită apariția, în următorii ani, a unui sistem automat de detecţie şi constatare a abaterilor rutiere, bazat pe aproximativ 300 de radare și 500 de camere video. Astfel, cu ajutorul acestui sistem, șoferii care vor încălca legislația rutieră vor fi sancționați automat, fără să mai fie opriți în trafic de polițiști. Citește articolul
O ordonanță simplă pentru modificarea Codului rutier a fost oficializată spre sfârșitul lunii ianuarie, astfel încât circulația rutieră să fie mai sigură, iar numărul accidentelor rutiere să scadă. De principiu, modificările vizează mecanismele de sancționare a încălcării legislației rutiere, în sensul înăspririi sancțiunilor existente și introducerii unora noi. Astfel, acum poate fi sancționat condusul agresiv, iar mersul pe banda de urgență a autostrăzilor este amendat mai drastic, printre altele. Unele dintre modificările apărute în ianuarie la Codul rutier se aplică de la acel moment, în timp ce majoritatea acestora au intrat în vigoare duminică. Citește articolul
În încercarea de a-i mai tempera pe cei ce obișnuiesc să conducă cu viteze mari pe drumurile din țara noastră, autoritățile au stabilit, printr-o ordonanță oficializată acum câteva zile, modificarea Codului rutier, în sensul introducerii sancțiunii cu amendă de până la aproape 3.000 de lei și suspendarea permisului de conducere timp de patru luni pentru cei ce depășesc viteza maximă admisă pe o porțiune de drum cu peste 70 de km/h. Chiar dacă-i oficială, măsura se va aplica din 27 februarie. Citește articolul