Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 232 soluții astăzi
Acest site folosește cookies. Informații aici
Acasă Subiect: soferi
Subiect: soferi
ACCES PREMIUM

Din 2022, licența comunitară va fi necesară pentru mai multe activități de transport de marfă

Companiile de transport rutier de marfă sunt obligate să dețină o licență comunitară pentru activitatea de transport intra-UE. La acest moment, sunt obligați să dețină o astfel de licență doar cei ce fac transport cu mașini mai mari de 3,5 tone. Un Regulament al Uniunii Europene (Reg. nr. 1055/2020), însă, va schimba acest lucru, din 2022, obligând firmele să dețină licență comunitară dacă vor dori să efectueze transporturi cu mașini de peste 2,5 t (scăzând, astfel, limita maximă). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Detașarea șoferilor în UE: Transporturile bilaterale și tranzitarea nu vor fi considerate detașări, dar cabotajul - da

O nouă directivă europeană va aduce câteva schimbări ce țin de activitatea transportatorilor rutieri care detașează șoferi în alte state. Teoretic, acestea trebuie transpuse de autoritățile de la noi, prin lege sau prin ordonanță, și puse în aplicare începând din 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Legislația transporturilor rutiere, modificată major din 2022: Firmele, obligate să aibă un parc auto proporțional cu volumul activității și altele

Organele legislative ale Uniunii Europene (UE) au adoptat, recent, o serie de modificări importante în privința legislației europene a transporturilor, care vor avea un impact important asupra transportatorilor de marfă și de persoane, în ceea ce privește activitatea acestora. De exemplu, transportatorii vor fi obligați să dețină un număr minim de vehicule și să aibă angajați un număr minim de conducători auto, proporțional cu volumul activității. Modificările se vor aplica din 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Transporturi rutiere: Regulile pentru perioadele de repaus ale șoferilor se schimbă în două săptămâni

Condițiile în care se iau perioadele de repaus de către șoferii transportatorilor rutieri se vor modifica din 20 august 2020, conform unui regulament european care se va aplica direct în toate statele membre ale Uniunii Europene, deci și în România. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Dacă ai o cameră video montată pe bordul mașinii, trebuie să respecți GDPR? Ce zic autoritățile de la noi

Persoanele fizice care își montează o cameră video în interiorul mașinii, pentru a surprinde eventualele incidente în trafic în care sunt implicate, în ideea de a-și dovedi nevinovăția, nu trebuie să respecte Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), au explicat reprezentanții Autorității Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), pentru redacția noastră.   Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Transportul alternativ se poate face, de-acum, și cu mașini ce au mai mult de cinci locuri

Andreea Tutulan în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
27 Iulie 2020 | 0 | 1499

Șoferii care au autoturisme cu mai mult de cinci locuri (dar nu mai mult de nouă locuri) pot să facă și ei transport alternativ de-acum, se arată într-o lege aplicabilă de azi. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect de lege

În anumite condiții, cei interesați vor putea deveni șoferi profesioniști mai devreme decât în prezent

Dragos Niculescu în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
23 Iulie 2020 | 0 | 6833

Codul rutier în vigoare ar putea fi modificat, în sensul reducerii vârstei de la care cei interesați să devină șoferi profesioniști, adică de camion sau autobuz, pot da examenul pentru obținerea permisului de conducere, potrivit unui proiect de lege aflat în dezbatere publică la Ministerul Afacerilor Interne. Totuși, nu toți cei care vor să devină șoferi profesioniști vor putea da examenul mai devreme, ci numai cei ce dețin un certificat de competență profesională. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Decizie CJUE

Transport internațional rutier: Angajatorul unui șofer este cel care-i plătește salariul și care-l poate concedia

În cazul transportului internațional rutier, angajatorul unui șofer este considerat a fi cel care are autoritate asupra sa, care îi suportă efectiv salariul și care are puterea legală de a-l concedia, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Este vorba de o situație în care un șofer are în acte doi angajatori, fiecare într-o țară diferită, însă unul este doar „de formă”. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ai probleme cu mașina și trebuie s-o duci în service? Ai dreptul să urmărești reparația ei, iar autoturismul nu îți poate fi blocat acolo până la plata serviciilor

avocatnet.ro în Ghid auto
9 Iulie 2020 | 0 | 1022

Apariția unor probleme la mașină, fie ele tehnice sau daune rezultate în urma unui accident auto, reprezintă un eveniment stresant pentru proprietarul acesteia. Mai mult, în unele cazuri, interacțiunea cu service-urile poate transforma reparația unei mașini într-un coșmar. Pentru a evita astfel de situații, prezentăm în acest material o serie de posibile rezolvări la situații întâlnite în relația proprietarilor de mașini cu service-urile. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De acum, șoferii care revendică mașini fără stăpân trebuie să arate că au ITP-ul valabil la acel vehicul

Alexandros Bakos în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
30 Iunie 2020 | 0 | 1832

De puțină vreme, cei care revendică un vehicul fără stăpân trebuie să arate, printre altele, că acea mașină are făcută inspecția tehnică periodică (ITP) și că ea este valabilă. Modificarea a fost făcută săptămâna trecut, printr-o lege ce a intrat în vigoare astăzi și care aduce și alte schimbări legislației privind revendicarea vehiculelor fără stăpân sau a celor abandonate. Citește articolul