Anul acesta, avocatnet.ro împlinește 20 de ani și, pentru că ne citești, îți oferim un voucher aniversar pe care îl poți utiliza la serviciile noastre. Descarcă voucherul
Mașinile înmatriculate sau înregistrate în țara noastră pot circula pe drumurile publice doar dacă starea lor tehnică respectă prevederile legislației rutiere în vigoare. Astfel, pentru a se asigura că mașinile aflate în circulație respectă niște cerințe minime de siguranță, autoritățile le verifică, la diverse intervale de timp, de principiu, în funcție de vechimea vehiculului, în cadrul inspecției tehnice periodice (ITP). Citește articolul
În luna mai a acestui an au intrat în vigoare mai multe modificări la legislația privind inspecțiile tehnice periodice (ITP) ale mașinilor: s-au schimbat condițiile în care pot trece mașinile de inspecție și regimul sancționatoriu, în principal. De la 1 ianuarie, șoferii cu mașini mai vechi sunt obligați să le ducă anual în inspecție, iar cei cu mașini noi fac prima inspecție la trei ani de la înmatriculare. Mașinile la care se vor găsi probleme majore sau periculoase nu vor trece de ITP și vor reveni în inspecție peste 30 de zile pentru a se verifica dacă problemele s-au remediat. Citește articolul
La fiecare inspecție tehnică periodică (ITP), mașinile trec sau nu de verificare în funcție de gravitatea defectelor pe care le au, potrivit unor prevederi care se aplică din 20 mai 2018. Concret, autovehiculele pot trece de inspecție cel mult cu defecte minore, iar dacă este vorba de defecte mai grave, acestea trebuie reparate în maximum 30 de zile. Citește articolul
Începând cu data de 1 ianuarie 2018, mașinile noi la prima înmatriculare în România trebuie supuse inspecției tehnice periodice (ITP) după trei ani, nu după doi ani, cum era regula până de curând. Citește articolul