Circulația pe drumurile publice implică inclusiv responsabilitatea șoferului în ceea ce privește starea tehnică a autovehiculului. În România, controalele tehnice în trafic efectuate în colaborare de către Poliția Rutieră și Registrul Auto Român (RAR) arată că mulți români nu ezită să conducă mașini care prezintă deficiențe tehnice majore sau periculoase. Cele două instituții menționate au răspuns solicitării noastre de a oferi informații despre procedura de constatare a deficiențelor tehnice în trafic, care sunt motivele pentru reținerea certificatului de înmatriculare și care sunt pașii necesari pentru recuperarea acestui document. Citește articolul
Expirarea valabilității Inspecției Tehice Periodice (ITP) atrage după sine imposibilitatea legală de a folosi vehicul pe drumurile publice. Registrul Auto Român (RAR) oferă posibilitatea verificării acestei informații online. Citește articolul
Vehiculele de pe domeniul public ce au inspecția tehnică periodică (ITP) expirată de cel puțin șase luni și nu au o poliță de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) valabilă vor fi considerate abandonate și vor putea fi ridicate rapid de autorități, după cum apare într-un proiect de lege pus miercuri în dezbatere la Senat. Citește articolul
Potrivit Codului rutier, pentru a putea circula pe drumurile publice, mașinile înmatriculate în țara noastră trebuie să respecte anumite condiții tehnice. Îndeplinirea acestora e verificată de autorități, la diverse intervale de timp, în cadrul inspecției tehnice periodice (ITP). Inspecția se face, de principiu, în funcție de vechimea vehiculului. De asemenea, potrivit Registrului Auto Român (RAR), ITP-ul se poate face, cel puțin teoretic, și în străinătate, dar acesta nu va fi recunoscut automat în România și va trebui făcut din nou la întoarcerea în țară. Citește articolul
La fel cum posesorul unei mașini înmatriculate în străinătate poate să-i facă acesteia, în anumite situații, inspecția tehnică periodică (ITP) în țara noastră, așa și pentru mașinile înmatriculate la noi se poate face ITP-ul în unele state membre ale Uniunii Europene (UE), respectând, bineînțeles, regulile și legislația din respectivele țări. Totuși, pentru că nu avem, la nivel european, o legislație comună privind astfel de operațiuni, cei ce fac în străinătate ITP-ul mașinilor înmatriculate aici vor trebui, dacă se întorc în țară, să facă inspecția și în România, chiar dacă ITP-ul făcut în afara granițelor mai este încă valabil. Citește articolul
Mașinile înmatriculate sau înregistrate în țara noastră pot circula pe drumurile publice doar dacă starea lor tehnică respectă prevederile legislației rutiere în vigoare. Astfel, pentru a se asigura că mașinile aflate în circulație respectă niște cerințe minime de siguranță, autoritățile le verifică, la diverse intervale de timp, de principiu, în funcție de vechimea vehiculului, în cadrul inspecției tehnice periodice (ITP). Citește articolul
În contextul epidemiei de coronavirus din țara noastră și a stării de urgență ce a fost instituită din această cauză, o parte dintre documentele ce expiră în această perioadă vor avea valabilitatea prelungită, iar unele operațiuni ce implică interacțiunea între reprezentanții autorităților și cetățeni, suspendate. Registrul Auto Român (RAR) a anunțat recent că nu au apărut schimbări privind valabilitatea inspecției tehnice periodice (ITP) și că, în cazul expirării, aceasta trebuie reînnoită. De aceea, astăzi vă spunem ce opțiune trebuie bifată în declarația pe propria răspundere, pentru a fi în legalitate atunci când mergem la ITP. Citește articolul
În luna mai a acestui an au intrat în vigoare mai multe modificări la legislația privind inspecțiile tehnice periodice (ITP) ale mașinilor: s-au schimbat condițiile în care pot trece mașinile de inspecție și regimul sancționatoriu, în principal. De la 1 ianuarie, șoferii cu mașini mai vechi sunt obligați să le ducă anual în inspecție, iar cei cu mașini noi fac prima inspecție la trei ani de la înmatriculare. Mașinile la care se vor găsi probleme majore sau periculoase nu vor trece de ITP și vor reveni în inspecție peste 30 de zile pentru a se verifica dacă problemele s-au remediat. Citește articolul
La fiecare inspecție tehnică periodică (ITP), mașinile trec sau nu de verificare în funcție de gravitatea defectelor pe care le au, potrivit unor prevederi care se aplică din 20 mai 2018. Concret, autovehiculele pot trece de inspecție cel mult cu defecte minore, iar dacă este vorba de defecte mai grave, acestea trebuie reparate în maximum 30 de zile. Citește articolul
În situația în care inspecția tehnică periodică (ITP) a unei mașini expiră, înmatricularea acesteia este suspendată automat, potrivit unor prevederi care se aplică din data de 20 mai 2018. Astfel, șoferii care circulă în continuare cu respectivul automobil riscă atât o amendă pentru lipsa ITP-ului valabil, cât și una pentru condusul în timpul suspendării înmatriculării, totalul putând să ajungă la 5.800 de lei. Citește articolul