avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1436 soluții astăzi
Acasă Subiect: cost suplimentar livrare
Subiect: cost suplimentar livrare
ACCES GRATUIT
Black Friday 2025

Reminder Care sunt drepturile consumatorilor în ceea ce privește livrarea produselor

Cristina Iacob în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
17 Noiembrie 2025 | 6 | 2162 | Timp de citire: 4 min.

Vânzătorii sunt obligați să livreze produsele cumpărătorilor în cel mult 30 de zile de la încheierea contractului, dacă nu s-a convenit un alt termen. În caz de întârziere, consumatorii pot solicita un nou termen de livrare, iar dacă bunurile nu ajung nici atunci, pot denunța contractul și solicita rambursarea sumelor plătite. În perioade aglomerate, precum Black Friday, autoritățile recomandă verificarea atentă a termenelor, condițiilor de livrare și modalităților de plată, pentru a evita întârzieri sau probleme legate de colete. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CNCD: Taxa suplimentară pentru plata la livrare nu este o formă de discriminare

avocatnet.ro în Justițiabil in România
29 Noiembrie 2023 | 5 | 3827 | Timp de citire: 1 min.

Într-o decizie recentă, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a stabilit că impunerea unei taxe suplimentare pentru plata la livrare nu reprezintă o discriminare. Această hotărâre a fost emisă în urma unei petiții depuse de un consumator nemulțumit de faptul că, la achiziționarea unui produs online de pe site-ul Emag, i s-a solicitat o taxă suplimentară de 2,5 lei pentru opțiunea de plată la livrare, în timp ce plata online cu cardul nu atrăgea niciun cost suplimentar. Citește articolul