avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 645 soluții astăzi
Acasă Subiect: livrari de bunuri
Subiect: livrari de bunuri
ACCES PREMIUM
Proiect de regulament al UE

În tranzacțiile B2B și B2G, termenul pentru plata facturilor va fi stabilit la maximum 30 de zile în toate statele UE, fără excepții

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Septembrie 2023 | 0 | 3763 | Timp de citire: 3 min.

În condițiile în care legislația actuală nu conține un termen maxim ferm pentru plata facturilor pentru livrările de bunuri și prestările de servicii în relația B2B, autoritățile europene vor să impună un termen unic de 30 de zile calendaristice (fără excepții), care ar fi valabil inclusiv în relația B2G. Măsura este prevăzută de un proiect de regulament inițiat recent de Comisia Europeană care va înlocui dispozițiile stabilite acum, în mod individual, de fiecare stat membru. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiect ANCOM

Autorizarea la ANCOM, obligatorie și pentru firmele de tip ”ridesharing” și ”food delivery”, care livrează și alte bunuri decât cele specifice obiectului lor de activitate

Cristian Stanescu în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
30 Iulie 2023 | 0 | 436 | Timp de citire: 2 min.

ANCOM propune un proiect de decizie pentru adaptarea regimului de autorizare generală a serviciilor poștale la schimbările aduse de comerțul online. Instituția își propune să includă o parte dintre activitățile prestate de platformele de "food delivery" și "ridesharing" în sfera serviciilor poștale, impunând obligații de notificare și autorizare pentru furnizori, atunci când aceștia livrează și alte tipuri de bunuri decât cele specifice domeniului lor principal de activitate. În plus, coletele peste 31,5 kg vor ieși din sfera de reglementare a serviciilor poștale intrând în cea a transportului de marfă. Furnizorii existenți au obligația ca până la 30 aprilie 2024 să transmită ANCOM informațiile generale actualizate referitoare la activitățile poștale pe care le desfășoară., procedura urmând să fie digitalizată complet. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sistemul de TVA la încasare este contrar principiului neutralității TVA și de natură să altereze concurența de piață? Ce spune Comisia Europeană

Viboal FindEx în Taxe și impozite
8 Mai 2023 | 0 | 1118 | Timp de citire: 4 min.

În contextul unei decizii din 2022 a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), Comisia Europeană a analizat dacă sistemul de TVA la încasare este contrar principiului neutralității TVA și de natură să altereze concurența de piață. Iată situația în cauză și opinia autorităților europene. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză CJUE: Reîncărcarea mașinilor electrice, în punctele special amenajate, este o livrare de bunuri, din perspectiva TVA

Viboal FindEx în Taxe și impozite
28 Aprilie 2023 | 0 | 1495 | Timp de citire: 9 min.

O prestație unică și complexă compusă din punerea la dispoziție a echipamentelor de reîncărcare pentru vehicule electrice și din operațiuni accesorii reprezintă o livrare de bunuri, din perspectiva legislației TVA, reiese dintr-o decizie recentă a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Deși vorbim de o speță din Polonia, hotărârea este importantă inclusiv pentru contribuabilii români. Citește articolul

ACCES PREMIUM

TVA pentru ochelari de vedere: O firmă căreia i-a fost impusă, timp de cinci ani, o cotă eronată a obținut la ICCJ restituirea taxei plătite în plus

avocatnet.ro în Taxe și impozite
31 Martie 2023 | 1 | 2078 | Timp de citire: 2 min.

Un comerciant din domeniul de optică medicală căruia i-a fost impusă de autorități, timp de cinci ani, plata cotei standard de TVA a obținut dreptul de a-i fi restituite sumele plătite în plus printr-o hotărâre definitivă a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), conform unui comunicat de presă recent. Concret, compania a plătit cota standard de TVA pentru vânzarea de ochelari de vedere și lentile de contact de vedere în condițiile în care ar fi trebuit să plătească o cotă redusă de doar 9%. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Două noi cote reduse de TVA pot fi introduse de autorități, pe lângă cele actuale de 9% și 5%. Ce bunuri și servicii pot fi vizate

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Aprilie 2022 | 0 | 4810 | Timp de citire: 3 min.

Autoritățile de la noi pot introduce, dacă vor, două cote reduse suplimentare de TVA, conform unei directive europene oficializate azi. Una dintre cotele noi poate fi sub pragul de 5%, iar cealaltă poate fi de 0% (adică o scutire cu drept de deducere), însă ambele pot fi aplicate numai anumitor bunuri vândute sau servicii prestate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Munca pe platformele digitale: Exemple de reglementare din UE și importanța SSM-ului în acest domeniu

Lucia Tozaru în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
18 Februarie 2022 | 0 | 2874 | Timp de citire: 3 min.

Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă (AESSM) a publicat un amplu raport despre reglementarea, pe alocuri lacunară, a muncii pe platformele digitale ce activează pe piața din Uniunea Europeană, scoțând la iveală o serie de încercări de legiferare a acestei activități, a drepturilor acestor muncitori, a obligațiilor angajatorilor, inclusiv în domeniul securității și sănătății în muncă. Totuși, la nivelul Parlamentului European există un proiect de directivă prin care vor fi introduse o serie de drepturi similare salariaților celor care lucrează pentru platformele digitale, chiar și așa, până la implementarea acestui proiect de directivă la nivelul fiecărui stat membru vor mai trece câțiva ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În viitor, controalele fiscale ar putea fi extinse la cei ce lucrează prin aplicațiile de livrare sau ridesharing

EY Romania în Taxe și impozite
6 Ianuarie 2022 | 0 | 1357 | Timp de citire: 4 min.

Comisia Europeană pregătește o nouă Directivă care va reglementa activitatea platformelor online care lucrează cu liber-profesioniști. Creșterea de aproximativ 500%, din ultimii cinci ani, a veniturilor din aplicațiile online de ride-sharing și livrare la domiciliu existente în Uniunea Europeană (UE), până la 28 miliarde euro în 2021, dar și faptul că 90% dintre platformele digitale active în această regiune le clasifică pe cele 28 de milioane de persoane care lucrează prin intermediul lor ca liber-profesioniști au determinat Comisia Europeană să emită o propunere de Directivă, care să lămurească statutul acestor lucrători. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect de directivă europeană

Cei ce lucrează prin aplicațiile de livrare sau ridesharing vor putea fi considerați salariați, în anumite condiții

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Decembrie 2021 | 0 | 4705 | Timp de citire: 3 min.

Persoanele care lucrează prin intermediul aplicațiilor care se ocupă fie de livrări la domiciliu (de exemplu, Glovo sau FoodPanda), fie de ridesharing (de exemplu, Uber sau Bolt) vor putea fi considerate, în anumite condiții, salariați, prevede un proiect de directivă europeană inițiat recent. Astfel, aceste persoane vor putea beneficia de drepturile de care se bucură orice salariat, cum ar fi concediile de odihnă sau medicale ori asigurarea pentru pensii și sănătate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Justificarea scutirilor de TVA la livrările intracomunitare de bunuri: Lămuriri oficiale privind aplicarea regulilor europene vs. naționale

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2020 | 0 | 1522 | Timp de citire: 3 min.

Operatorul economic care aplică regulile stabilite la nivel național nu are obligația să dovedească faptul că nu s-a încadrat în prezumțiile stabilite de Regulamentul european nr. 282/2011 în privința justificării scutirii de TVA pentru livrarea intracomunitară de bunuri, aflăm dintr-o corespondență recentă între Camera Consultanților Fiscali (CCF) și cei de la Finanțe. Chestiunea vizează, în fapt, un concurs de prevederi legislative, unele interne, altele venite de la Uniunea Europeană (UE) și aplicabile direct, prevederi care se aplică însă alternativ, în funcție de situația concretă a firmei. Nelămurirea prezentată de CCF vine în contextul în care, de la 1 ianuarie, firmele nu știu sigur dacă trebuie să dovedească organului fiscal aplicarea cu precădere a regulamentului. Citește articolul