Pentru a reduce numărul amenzilor aplicate, dar și pentru a crește încasările la buget, autoritățile au stabilit, printr-un ordin al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) oficializat în prima jumătate a lunii și care va intra în vigoare miercuri, ca, în curând, cei ce dețin roviniete cu o valabilitate de minimum 30 de zile să fie anunțați, prin e-mail, de expirarea ei. Rovinieta este o sumă plătită de șoferi, care le dă dreptul de a folosi mașina pentru care au plătit taxa, pe parcursul unei perioade, pe rețeaua de drumuri naționale. Citește articolul
Atunci când se deplasează pe drumurile din afara localităților, fie ele naționale, europene sau autostrăzi, șoferii trebuie să plătească o taxă de drum numită rovinietă. Dacă circulă fără o rovinietă valabilă, șoferii pot fi amendați, însă dacă aceștia circulă mai mult timp fără o rovinietă valabilă, până află de această încălcare a legii, ei nu pot fi amendați decât o dată. Citește articolul
Atunci când folosesc rețeaua de drumuri din afara localităților, fie că vorbim despre drumuri naționale, europene sau autostrăzi, șoferii trebuie să plătească o taxă de utilizare a acestora, numită rovinietă. Apoi, mai există și o taxă ce trebuie plătită pentru utilizarea podurilor, tunelurilor sau trecătorilor montane, numită, în mod frecvent, taxă de pod. Rovinieta, spre deosebire de taxa de pod, nu poate fi plătită și după efectuarea unei călătorii, ci trebuie plătită de șoferi, pentru a nu risca amenzi, înainte de a se așterne la drum. Citește articolul
Cei ce folosesc rețeaua de drumuri din țara noastră, fie ele drumuri naționale, europene sau autostrăzi, trebuie să plătească o taxă de utilizare a acestora, numită rovinietă. Dacă se abat de la această regulă, șoferii pot fi amendați. Totuși, chiar dacă, din varii motive, șoferii circulă mai mult timp fără să aibă rovinietă valabilă, până află de această încălcare a legii, ei nu pot fi amendați decât o dată. Citește articolul
Potrivit legislației în vigoare, atunci când folosesc rețeaua de drumuri din țara noastră, fie ele drumuri naționale, europene sau autostrăzi, șoferii trebuie plătească o taxă de utilizare a acestora, taxă numită rovinietă. În 2020, listă cu camere fixe pentru controlul rovinietelor a fost extinsă, prin montarea câtorva în zonele de frontieră, astfel că valabilitatea taxei de drum este verificată acum în mai multe locuri. Citește articolul
Și contravențiilor rutiere li se va aplica beneficiul unui termen mai lung pentru a achita jumătate din minimul amenzii. O lege care va intra curând în vigoare prevede o perioadă de 15 zile în care firmele vor putea plăti amenzile de circulație, amenzile pentru lipsa rovinietei sau pentru lipsa unei asigurări valabile. Citește articolul
Sumele incasate din amenzile contraventionale din domeniul rutier vor intra in totalitate la bugetul de stat, dupa ce un act normativ in acest sens a intrat in vigoare. Aceasta in conditiile in care, pana in prezent, 90% din acesti bani reveneau CNADNR si erau folositi, in exclusivitate, pentru finantarea lucrarilor de constructie, modernizare, intretinere si reparatie a drumurilor nationale. Citește articolul
Conducatorii auto care circula fara rovinieta nu pot fi sanctionati decat o singura data in 30 de zile pentru aceasta fapta, potrivit unei legi publicate marti. De asemenea, actul normativ reduce si sanctiunile pentru lipsa rovinietei, astfel incat care circula fara a achita tariful pentru utilizarea durmurilor nationale vor fi sanctionati doar cu amenda, fara sa mai plateasca si tariful de despagubire, care era de 28 de euro pentru autoturisme. Citește articolul