Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Termenul-limită pentru vânzarea produselor ambalate în ambalajele vizate de SGR, dar care nu au marcajul SGR (stocurile rămase dinainte ca mecanismul să intre în vigoare), a fost prelungit cu șase luni, potrivit deciziei Guvernului. Citește articolul
Sistemul de garanţie-returnare (SGR) destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților intră azi în vigoare. Aplicarea SGR înseamnă obligații atât pentru producători, cât și pentru comercianți - dacă pui pe piață sau vinzi produse ambalate astfel ești obligat, înainte de toate, să te înregistrezi în sistem. Acesta e însă abia începutul listei lungi de obligații. Am sintetizat azi cele mai importante aspecte pe care comercianții, inclusiv cei din mediul online, precum și producătorii trebuie să le cunoască. Citește articolul
În aplicarea sistemului de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile, Guvernul a oficializat tarifele de administrare și de gestionare ce se vor aplica în perioada 30 noiembrie 2023 (data de intrare în vigoare a mecanismului) - 31 decembrie 2024. Citește articolul
Cu un pic mai mult de două săptămâni înainte de intrarea în vigoare a SGR (sistemul de garanție-returnare), o serie de modificări la hotărârea care reglementează acest sistem au fost oficializate. Ele vizează definiția termenilor cheie, obligațiile producătorilor și comercianților, interdicțiile privind introducerea pe piață a produselor ambalate în ambalaje SGR și regulile privind restituirea garanției. De asemenea, se stabilesc tarifele de administrare și de gestionare aplicabile în perioada 30 noiembrie 2023 - 31 decembrie 2024. Ministrul mediului a declarat că suntem gata pentru intrarea în vigoare a SGR, sistem care va contribui la o reciclare reală și va schimba imaginea României în ceea ce privește poluarea cu ambalaje. Citește articolul
Începând cu data de 30 noiembrie 2023, structurile din domeniul HoReCa au și ele obligații în ceea ce privește Sistemul Garanție-Returnare (SGR). Potrivit legii, cei care comercializează produse în ambalaje de unică folosință din plastic, sticlă sau metal, cu volume între 0,1 litri și 3 litri, trebuie să se înregistreze în SGR și să îndeplinească mai multe obligații legale - iar asta e valabil și pentru HoReCa. Unitățile de acest fel nu percep însă garanția de 50 de bani în toate cazurile, ci doar pentru produsele consumate în afara locației. Cu toate acestea, comercianții din HoReCa nu sunt obligați să organizeze puncte de colectare pentru ambalaje, acestea urmând a fi predate administratorului SGR. Citește articolul
Sistemul garanție returnare (SGR) va intra în vigoare în România începând cu 30 noiembrie 2023, iar comercianții ce pun pe piață produse în ambalaje vizate de SGR trebuie să se înregistreze în acest sistem, să organizeze punctele de returnare, într-un fel sau altul și să colecteze garanția de la cumpărători, indiferent de dimensiunea afacerii. SGR este obligatoriu inclusiv în cazul micilor comercianți, chiar dacă nu le revine obligația de a organiza puncte de returnare în incintă, tocmai din lipsa spațiului, așa cum le revine marilor comercianți. Care sunt, în mare, principalele obligații ale micilor comercianți? Citește articolul
În cazul în care un angajat are mai multe datorii, la mai mulți creditori, pentru care angajatorul trebuie să facă rețineri salariale, acele rețineri vor putea totaliza maximum o treime din salariul net, conform unui proiect de lege ajuns recent la Senat pentru dezbatere și aprobare. Este vorba de executări silite pentru datorii nefiscale. Citește articolul