avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 894 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Acasă Act normativ: LEGE nr 102 / 2005

Act normativ: LEGE nr 102 / 2005

ACCES PREMIUM

GDPR: Amendă de 8.000 euro pentru divulgarea datelor a aproape 200.000 de persoane

Lucia Tozaru în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
9 Septembrie 2022 | 1 | 5001 | Timp de citire: 1 min.

Divulgarea neautorizată a unor date cu caracter personale a circa 200.000 de persoane fizice, printre care și copii ale cărților de identitate, date bancare, titluri de proprietate sau extrase de carte funciară, a fost descoperită de Autoritatea Națională pentru Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) la un site de imobiliare, fiind aplicată o amendă de 8.000 euro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Amendă de 7.000 de euro pentru refuzul de a coopera cu ANSPDCP în cadrul unei investigații. Firma nu avea nici politică de informare

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Director Editorial, avocatnet.ro
9 August 2022 | 2440 | Timp de citire: 2 min.

Operatorii de date personale au obligația de a răspunde solicitărilor Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) și de a nu obstrucționa investigațiile pe care Autoritatea le desfășoară în ceea ce-i privește. În caz contrar, amenda se ridică la câteva mii de lei pe zi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Opoziția la prelucrarea datelor în scop de marketing - ce trebuie să știe companiile

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Director Editorial, avocatnet.ro
5 August 2022 | 2142 | Timp de citire: 3 min.

Cea mai recentă amendă pe care ANSPDCP ne-o prezintă în mod public vizează un mare comerciant care a trimis mesaje cu conținut comercial, prin sms, unei persoane chiar și după ce, în urma solicitărilor acesteia de a nu-i mai fie prelucrate datele în scop de marketing, a informat-o că a încetat aceste prelucrări. Practic, compania i-a recunoscut dreptul la opoziție petentei, i-a confirmat că îl va respecta pe viitor și că datele personale nu vor mai fi prelucrate în scop de marketing, dar a ales, în practică, să nu-i respecte dreptul. Cu această ocazie, ne reamintim de condițiile dreptului la opoziție. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Amendă GDPR: Firma împuternicită să prelucreze datele unor angajați nu poate împuternici la rândul său pe altcineva fără acordul operatorului de date

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Director Editorial, avocatnet.ro
9 Iunie 2022 | 2881 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele împuternicite de operatorul de date să prelucreze datele personale nu poate recurge la ajutorul unui terț în acest scop fără să aibă învoiala operatorului, potrivit Regulamentului european pentru protecția datelor personale (GDPR). În caz contrar, acesta riscă o sancțiune din partea Autorității de Protecția Datelor (ANSPDCP), precum în acest caz: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Instruirea permanentă a angajaților, esențială pentru asigurarea securității datelor prelucrate de către companie

Lucia Tozaru în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
21 Februarie 2022 | 3098 | Timp de citire: 2 min.

Educarea continuă a salariaților responsabili cu gestionarea datelor personale colectate de către firmă este una dintre principalele măsuri de corecție pe care Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a impus-o companiilor pe care le-a investigat în cursul anului 2021. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Beneficii mai mari obținute de împrumutați, în 2021, din procedurile de conciliere cu băncile. Cum funcționează mecanismul

Iulia Moraru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
12 Ianuarie 2022 | 2026 | Timp de citire: 2 min.

Beneficiile obținute de consumatori în urma negocierii cu băncile au crescut cu 70% în 2021, față de perioada anterioară crizei generate de pandemia de COVID-19, potrivit unui comunicat emis de Centrul de Soluționarea Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Odată cu această majorare, s-a schimbat și profilul consumatorului care adresează o cerere de conciliere, printre altele, crescând numărul celor care trăiesc în mediul rural și care apelează la concilierea cu banca. Citește articolul