Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Divulgarea neautorizată a unor date cu caracter personale a circa 200.000 de persoane fizice, printre care și copii ale cărților de identitate, date bancare, titluri de proprietate sau extrase de carte funciară, a fost descoperită de Autoritatea Națională pentru Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) la un site de imobiliare, fiind aplicată o amendă de 8.000 euro. Citește articolul
Operatorii de date personale au obligația de a răspunde solicitărilor Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) și de a nu obstrucționa investigațiile pe care Autoritatea le desfășoară în ceea ce-i privește. În caz contrar, amenda se ridică la câteva mii de lei pe zi. Citește articolul
Cea mai recentă amendă pe care ANSPDCP ne-o prezintă în mod public vizează un mare comerciant care a trimis mesaje cu conținut comercial, prin sms, unei persoane chiar și după ce, în urma solicitărilor acesteia de a nu-i mai fie prelucrate datele în scop de marketing, a informat-o că a încetat aceste prelucrări. Practic, compania i-a recunoscut dreptul la opoziție petentei, i-a confirmat că îl va respecta pe viitor și că datele personale nu vor mai fi prelucrate în scop de marketing, dar a ales, în practică, să nu-i respecte dreptul. Cu această ocazie, ne reamintim de condițiile dreptului la opoziție. Citește articolul
Persoanele împuternicite de operatorul de date să prelucreze datele personale nu poate recurge la ajutorul unui terț în acest scop fără să aibă învoiala operatorului, potrivit Regulamentului european pentru protecția datelor personale (GDPR). În caz contrar, acesta riscă o sancțiune din partea Autorității de Protecția Datelor (ANSPDCP), precum în acest caz: Citește articolul
Educarea continuă a salariaților responsabili cu gestionarea datelor personale colectate de către firmă este una dintre principalele măsuri de corecție pe care Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a impus-o companiilor pe care le-a investigat în cursul anului 2021. Citește articolul
Beneficiile obținute de consumatori în urma negocierii cu băncile au crescut cu 70% în 2021, față de perioada anterioară crizei generate de pandemia de COVID-19, potrivit unui comunicat emis de Centrul de Soluționarea Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Odată cu această majorare, s-a schimbat și profilul consumatorului care adresează o cerere de conciliere, printre altele, crescând numărul celor care trăiesc în mediul rural și care apelează la concilierea cu banca. Citește articolul