Chiar dacă unele firme înregistrate în scopuri de TVA vor aplica sistemul plății defalcate a taxei de la 1 octombrie 2017, cele mai multe dintre acestea vor implementa sistemul din 2018, când acesta va deveni obligatoriu. În acest context, ne-am întrebat ce se va întâmpla cu facturile emise până la finalul anului în curs și care vor fi încasate începând cu ianuarie 2018. Citește articolul
Operațiunile în care plata achiziției și plata primită în urma vânzării ulterioare se desfășoară prin numerar este a treia categorie de situații susceptibile să apară în practică odată cu implementarea sistemului split TVA și ale cărei implicații le prezentăm astăzi pe larg. Sistemul de plată defalcată a TVA (cunoscut mai bine ca split TVA) presupune folosirea, de la 1 ianuarie 2018, a unui cont special numai pentru încasarea și plata taxei pe valoarea adăugată. În perioada octombrie - decembrie 2017, sistemul va fi opțional. Citește articolul
Firmele înregistrate în scopuri de TVA sunt cele obligate să aibă, odată cu aplicarea sistemului plății defalcate a TVA, cel puțin un cont special pentru TVA, separat de contul curent. Totuși, și companiile neplătitoare de TVA vor fi afectate de aplicarea noului mecanism, în condițiile în care vor fi nevoite să facă două plăți: una în contul curent al furnizorului, iar una în contul de TVA al acestuia. Iar lucrurile s-ar putea complica atunci când beneficiarul este din afara țării, de exemplu. Citește articolul
În contextul implementării sistemului plății defalcate a TVA, devenit popular printre profesioniști ca split TVA, ne-am întrebat ce va însemna, odată cu aplicarea mecanismului, pregătirea unui decont de TVA. Totodată, am vrut să vedem cum se va modifica, în mod concret, munca unui contabil sau a altei persoane care se ocupă de plăți și încasări în cadrul unei firme, motiv pentru care am stat de vorbă cu un specialist. Citește articolul
Operațiunile în care plata achiziției se face prin virament bancar, iar plata primită în urma vânzării ulterioare se face prin numerar și/sau card bancar este o altă categorie de situații susceptibile să apară în practică odată cu implementarea sistemului split TVA (a doua pe care o prezentăm). Pentru a veni în ajutorul companiilor, astăzi explicăm în detaliu cum se vor desfășura aceste operațiuni în lumina sistemului split TVA și ce complicații ar putea apărea. Citește articolul
În vederea trecerii contribuțiilor sociale în totalitate în sarcina salariaților, autoritățile vor să oblige angajatorii să majoreze salariile brute. Practic, conform lui Gabriel Sincu, director executiv în cadrul Departamentului de asistență fiscală și juridică al EY România, cu experiență de peste 15 ani în fiscalitate, vorbim doar de o schimbare a „prezentării” salariului brut, care va conține și partea de contribuții sociale suportată în prezent de angajatori. Salariile nete vor rămâne la același nivel, iar angajatorii nu vor avea niciun cost suplimentar. Citește articolul
Operaţiunile de refacturare pot pune în dificultate societăţile în ceea ce privește regimul de TVA aplicabil fiecărui caz specific. În funcţie de fluxul de tranzacţionare, anumite refacturări reprezintă operaţiuni la care se aplică TVA, iar altele reprezintă operaţiuni scutite de TVA. Citește articolul
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Implementarea sistemului split TVA reprezintă o măsură primită cu foarte multă reticiență de către mediul de afaceri, antreprenorii reclamând, printre altele, o creștere excesivă a birocrației și o pierdere a lichidității. Deși a fost gândită drept o măsură de combatere a evaziunii și de creșterea gradului de colectare a TVA-ului la bugetul statului, split TVA va afecta, în primul rând, companiile mici care nu vor dispune de resursele umane și materiale necesare implementării măsurilor cerute. Citește articolul
În țara noastră, cea mai întâlnită formă juridică pentru o societate comercială este, cu prisosință, societatea comercială cu răspundere limitată (SRL), cea care se poate dovedi soluția optimă și în cazul firmelor mici, dar și pentru companiile cu mulți angajați și o cifră de afaceri importantă. De altfel, antreprenorii care vor să înființeze o astfel de entitate au la dispoziție, de câțiva ani, un portal online, pus la dispoziție de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Și după constituirea firmei, relația cu autoritățile poate fi ușurată cu ajutorul internetului, în contextul în care declarațiile fiscale pot fi transmise Fiscului, în marea lor parte, online, prevedere valabilă și în cazul transmiterii registrului general pentru evidența salariaților, cunoscut ca „Revisal". Citește articolul