Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Viața merge mai departe, iar problemele de zi-cu-zi continuă să curgă pentru fiecare dintre noi la fel ca și până acum. Moștenirile, divorțurile, datoriile, probleme cu chiriașul, cu șeful sau cu mașina nu țin cont de coronavirus și criza prin care trecem, toate continuă să ne ceară, la fel ca înainte, timp și efort pentru rezolvarea lor. De 18 ani, avocatnet.ro scrie despre soluții pentru aceste dificultăți de fiecare zi. Explică legile aplicabile, conceptele necesare înțelegerii lor, oferă recomandări sau posibile variante de rezolvare pentru ele. Citește articolul
De câteva săptămâni, din cauza extinderii epidemiei de coronavirus, au fost impuse limitări în ceea ce privește interacțiunea directă între oameni, astfel că cele mai multe instituții din țara noastră oferă acum cetățenilor posibilitatea de a trimite și obține documente fără să fie nevoie de deplasarea la acestea. Acesta este și cazul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), instituție de la care se pot obține online două tipuri de extrase, respectiv cel de carte funciară și, doar de puțină vreme, cel de plan cadastral. Citește articolul
Fiind printre cele mai expuse profesii, avocații, notarii, precum și executorii judecătorești ar putea fi tentați să își suspende activitatea, pe perioada stării de urgență. Totuși, riscul unei asemenea măsuri este major, întrucât Guvernul a intervenit printr-o ordonanță prin care îi obligă pe aceștia să își continue prestarea serviciilor, cu riscul excluderii din profesie, în caz contrar. Citește articolul
Slaba digitalizare a procedurile și interacțiunilor cu statul este mai evidentă azi, în plină epidemie de coronavirus, cu sau fără stare de urgență, mai mult ca niciodată. Deziderat sugerat de o săptămână încoace, subliniat deunăzi prin măsurile instituite prin starea de urgență pe teritoriul țării noastre: limitați interacțiunile umane, faceți totul electronic, munciți de acasă, dacă puteți. Putem? Citește articolul
O serie de autorități publice au început să-și suspende programul cu publicul la ghișee, în contextul răspândirii coronavirusului. Din acest motiv, companiile și persoanele fizice ar trebui să știe că au căi alternative pentru a lua legătura cu reprezentanții instituțiilor de stat sau pentru a transmite și primi documente. De principiu, vorbim de diverse aplicații și portaluri online, dar și de folosirea serviciilor poștale sau de asistența telefonică. Citește articolul
Podcasturile au luat internetul cu asalt în ultimii ani, și nu e deloc de mirare. Ducem vieți din ce în ce mai active, cu mulți „timpi morți” petrecuți în mijloace de transport ori în mașină, în drum spre casă și birou. Ca să nu mai vorbim că noi, avocații, petrecem lunar ore întregi așteptând în instanțe, la cozi în instituții publice ori cu deplasări în afara orașului. Pentru aceste momente, dar și pentru clipele când lăsăm munca deoparte ca să ne relaxăm, podcasturile sunt varianta perfectă. Iar dacă nu știi de unde să începi, poți încerca oricare dintre recomandările de mai jos: Citește articolul
Asociațiile de proprietari se confruntă adesea, în procesul de administrare a condominiilor, cu probleme privind neplata la termen a întreținerii care, aparent, nu se pot rezolva decât prin proceduri judiciare costisitoare atât ca bani, cât și ca timp pentru toate părțile implicate. În acest context, vă prezentăm alternativa rezolvării prin mediere a litigiilor sau a conflictelor care pot apărea între conducerea asociației și proprietarii restanțieri. Citește articolul
Cei cu cel puțin șase ani vechime în funcții de specialitate juridică interesați să devină notari publici trebuie să știe că Institutul Notarial Român (INR) a anunțat recent un examen de admitere organizat în octombrie, unde sunt scoase 14 posturi. Dosarele pot fi depuse începând de azi, iar taxa e de 4.000 de lei. Citește articolul
Obligațiile bănești profesionale ale profesiei de notar vor fi detaliate în viitoarea formă a regulamentului activității notariale, aflăm dintr-un proiect de ordin de ministru pus recent în dezbatere. Vorbim de cotele de contribuții, taxa pe valoare adăugată, impozitul pe transferul proprietății ș.a. Citește articolul
Denumirea birourilor individuale sau a societăților notariale nu va mai putea să fie similară cu a altor birouri/societăți și nici să creeze confuzie cu privire la forma de organizare a profesiei, rolul și funcția profesiei de notar. Interdicții privind denumirile alese de notari se regăsesc într-un proiect de act normativ acum în dezbatere. Odată ce va fi adoptat și publicat, notarii cu denumiri problematice vor avea șase luni la dispoziție să se alinieze cerințelor. Citește articolul