avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1338 soluții astăzi
Acasă Act normativ: ORDIN nr 627 / 2018

Act normativ: ORDIN nr 627 / 2018

ACCES PREMIUM

Declarația F4109 se depune și pentru casele de marcat cu memoria fiscală scoasă, și pentru aparatele folosite doar ocazional

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
14 Aprilie 2022 | 4792 | Timp de citire: 2 min.

Firmele sunt obligate să transmită periodic declarația F4109 atât pentru casele de marcat nefolosite care au memoria fiscală scoasă, cât și pentru aparatele folosite doar ocazional, au subliniat recent reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Clarificare: Singura situație în care o firmă poate refuza conectarea casei de marcat la sistemul ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Noiembrie 2021 | 4070 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care intenționează să-și închidă un punct de lucru în care au o casă de marcat pot scăpa de obligația de a o conecta la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), reiese dintr-o clarificare recentă a instituției. În acest sens, firmele trebuie să scoată memoria fiscală din aparat. Conform autorităților, aceasta ar fi singura situație în care se poate refuza conectarea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Case de marcat: Declarația F4109, referitoare la aparatele nefolosite, trebuie depusă și ulterior conectării la sistemul ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Septembrie 2021 | 6177 | Timp de citire: 2 min.

Chiar dacă au casele de marcat conectate la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), firmele tot rămân obligate să transmită, prin declarația F4109, dacă au avut luna trecută aparate nefolosite. În perioada asta ne aflăm în plin proces de conectare a aparatelor la sistemul Fiscului, astfel că în spațiul public apar tot felul de dileme ca aceasta. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic: Ce e de făcut la schimbarea unui punct de lucru și alte lămuriri de la ANAF

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
16 August 2019 | 3245 | Timp de citire: 6 min.

Cu ocazia celei mai recente sesiuni de întrebări și răspunsuri ținută de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au fost oferite câteva lămuriri în privința folosirii aparatelor de marcat cu jurnal electronic, în special în privința măsurilor de luat atunci când se schimbă un punct de lucru al firmei. Au fost discutate și aspecte ce țin de activitatea sezonieră sau înstrăinarea caselor de marcat la încetarea activității. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Casele de marcat electronice: Firmele mai pot transmite Fiscului unele date pentru mai doar azi

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
20 Iunie 2019 | 7 | 81508 | Timp de citire: 3 min.

Din vara lui 2018, operatorii economici trebuie să folosească numai aparate de marcat cu jurnal electronic. În acest sens, firmele care folosesc astfel de aparate sunt obligate să transmită Fiscului lunar anumite date, cum ar fi cele din bonul fiscal sau informații referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal. Obligația trebuie îndeplinită până la data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare, începând cu informațiile aferente lunii august 2018. Pentru mai 2019, informațiile se raportează până azi. Citește articolul