Fără ca banca să fie de acord, nu se poate obține ștergerea datelor de la Biroul de Credit la cerere, a explicat pentru redacția noastră responsabilul cu protecția datelor al entității. Lămurirea vine în contextul în care numeroase voci din spațiul public au susținut ideea că, de când cu noile reglementări pe protecția datelor ( de la 25 mai), românii care se regăsesc în sistemului Biroului de Credit pot să obțină automat ștergerea datelor doar pentru că fac o cerere în acest sens. Citește articolul
Dreptul de a fi uitat este un alt fel de a numi dreptul la ștergerea datelor personale, cuprins în Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Nu este însă un drept absolut și nu funcționează în toate situațiile și în raport cu orice entitate care ne deține datele personale. De pildă, nu o să putem merge la starea civilă să cerem să fim uitați din registre. Citește articolul
Începând cu 25 mai 2018, Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) aduce schimbări considerabile în ceea ce privește operarea și gestionarea datelor cu caracter personal. Domeniul vânzărilor online este unul dintre cele mai vizate de noile reglementări, iar comerțul online, pe teritoriul Uniunii Europene, reprezintă 25% din PIB-ul mondial. Așa că hai să vedem care sunt cele cinci lucruri de care trebuie să ții cont dacă lucrezi în acest domeniu. Citește articolul
Nu doar companiile private sunt obligate să-și desemneze un responsabil cu protecția datelor („data protection officer” sau DPO), în condițiile în care se ocupă în principal cu prelucrarea datelor personale. Obligația revine și autorităților statului. În acest sens, redacția noastră a aflat că Agenția Națională pentru Administrare Fiscală (ANAF), Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), Poliția Română și Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) deja și-au desemnat responsabili cu protecția datelor, în timp ce Inspecția Muncii, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) și Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) încă erau în pregătiri până recent. Citește articolul
Noile reguli stabilite de autoritățile europene în domeniul protecției datelor personale se aplică, în mod direct, tuturor statelor membre ale Uniunii Europene (EU), deci inclusiv României, începând cu data de 25 mai 2018. Spre deosebire de directivele europene, regulamentele europene nu trebuie transpuse în legislația autohtonă pentru a se aplica pe plan național. Citește articolul
Dimensiunea fontului cu care sunt scrise informațiile importante pentru noi, ca utilizatori ai unui serviciu, ca potențiali clienți, ca vizitatori ai unui site de internet etc. e invers proporțională cu importanța acelor informații. Aici intră și alegerea de a plasa informațiile astea esențiale acolo unde numai un ochi neobosit și neplictisit poate să le vadă și să decidă să le citească. De fapt, să pui la coadă, sub asterisc, informațiile pe care clientul/utilizatorul ar trebui să le știe înseamnă să mizezi clar pe faptul că n-o să le citească. Ce facem acum, în era Regulamentului european de protecție a datelor personale (GDPR), referitor la informațiile ce trebuie oferite cu privire la colectarea și utilizarea datelor personale? Citește articolul
Restricționarea prelucrării datelor cu caracter personal este unul dintre drepturile din Regulamentul european privind protecția datelor personale (GDPR) pe care îl poți utiliza în raport cu cei care-ți prelucrează datele. El presupune să obții de la firma/autoritatea de prelucrare o oprire (temporară) a prelucrărilor ce te vizează, în patru situații punctuale. Citește articolul
În contextul Regulamentului european privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR), sunt opt drepturi pe care le pot opune persoanele ale căror date personale sunt prelucrate celor care le prelucrează, printre care se numără și avocații. Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) le pune în vedere acestora, în ghidul de bune practici elaborat pentru avocați în contextul GDPR-ului, cum să asigure respectarea acestor drepturi. Citește articolul
Firmele de contabilitate vor trebui să pună în practică politici de confidențialitate care să conțină anumite date, în conformitate cu noul Regulament general privind protecția datelor (GDPR). Practic, aceste politici interne vor deveni obligatorii, motiv pentru care importanța lor este una cu atât mai mare. Citește articolul
Firmele care își profilează clienții pe scară largă vor fi obligate să aibă, începând din mai 2018, un responsabil cu protecția datelor („data protection officer” sau DPO, pe scurt), conform unui regulament european. Profilarea este, de exemplu, acea activitate pe care o companie o poate face automat pentru a oferi clienților săi oferte personalizate. Citește articolul