ACCES GRATUIT
OUG publicat
UPDATE: Cei care vor să obțină cetățenia română pot comunica cu autoritățile și online
Procedura de comunicare în cazul solicitărilor de acordare a cetățeniei române a fost modificată, prin introducerea posibilității de interacțiune prin mijloace electronice, potrivit unui OUG publicat luni în Monitorul Oficial, care se aplică deja.
Articolul continuă mai jos
Mai exact, prin OUG nr. 82/2021, publicat în Monitorul Oficial nr. 731/2021, se introduce procedura de comunicare prin mijloace electronice în cazul acestor tipuri de solicitări privind cetățenia română.
Prevederile OUG-ului publicat permit comunicarea ordinelor de acordare sau redobândire a cetățeniei române prin mijloace electronice,
la adresa de poştă electronică indicată de solicitant în cererea depusă.
Mai exact, se stabileşte
dreptul solicitanților de a opta, la depunerea cererii de cetățenie,
pentru primirea corespondenței online, comunicarea fiind
însoțită
"de semnătura electronică extinsă a Autorităţii Naționale pentru Cetăţenie, bazată pe un certificat calificat, care va înlocui ștampila instituţiei şi semnătura preşedintelui Autorităţii”, după cum apare în cuprinsul OUG-ului amintit.
Totodată, pentru a elimina riscul de dobândire frauduloasă a cetățeniei române, în baza unor documente false, OUG nr. 82/2021 stabilește, în mod expres, cerinţa
apostilării sau a supralegalizării actelor oficiale străine depuse de solicitanții de cetățenie în cadrul procedurilor de dobândire a cetățeniei române.
Anterior modificărilor intervenite în urma publicării acestui OUG, potrivit Ministerului Justiției, Autoritatea Națională pentru Cetățenie transmitea corespondența și ordinele președintelui cu privire la aprobarea sau respingerea cererilor, precum și cele referitoare la redobândirea cetățeniei române prin scrisoare poștală cu confirmare de primire. Astfel, se trimiteau anual peste 100.000 de scrisori recomandate, majoritatea în străinătate, prin intermediul Poștei Române.
Prin urmare, schimbările prevăzute de OUG nr. 82/2021 simplifică procedura în mod substanțial, scutind astfel costurile care, până acum, erau generate inclusiv de faptul că multe scrisori nu ajungeau la destinatar, ceea ce genera necesitatea retrasmiterii acestora și, prin urmare, îngreuna soluționarea dosarelor nerezolvate.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (5)