Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Subiectul central este tehnologia AI, dezvoltarea de personaje și conținut complet sintetic (deepfakes, filme generate), ceea ce implică infrastructură IT robustă și gestionarea datelor folosite pentru crearea și licențierea identităților virtuale.
Într-un viitor apropiat, divertismentul va fi definit de fragmentarea extremă a elementelor licențiabile și de microplățile algoritmice asociate acestora. Filmele vor deveni colaje generate de AI, cu actori sintetici precum Tilly Norwood, un personaj virtual care caută reprezentare în industrie. Această transformare ridică întrebări fundamentale despre rolul actorilor reali, drepturile de autor și viitorul creației artistice, într-o lume unde inteligența artificială e mai mult decât un instrument. E conținutul însuși. Citește articolul
Departamentul IT trebuie să implementeze și să gestioneze soluțiile software care ajută compania să facă verificări automate și să monitorizeze tranzacțiile, asigurând în același timp securitatea datelor clienților.
Agențiile imobiliare și dezvoltatorii imobiliari nu trebuie să se mulțumească doar cu măsuri pe termen scurt pentru identificarea și contracararea riscurilor de spălare a banilor la care sunt expuși, ci prevenirea spălării banilor trebuie să fie o strategie pe termen mediu și lung. Așa cum reiese dintr-un raport recent al Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB), domeniul imobiliarelor este foarte expus la riscuri. Citește articolul
Articolul vorbește despre comunicarea electronică a actelor fiscale. Departamentul IT trebuie să se asigure că sistemele companiei sunt pregătite să primească aceste documente în siguranță, că platformele electronice sunt accesibile și că datele fiscale transmise și primite sunt protejate. De asemenea, pot fi implicați în configurarea și gestionarea accesului la platformele online ale autorităților fiscale.
Comunicarea actelor administrativ-fiscale este esențială pentru ca acestea să producă efecte juridice față de contribuabili. Codul de procedură fiscală stabilește modalități specifice de comunicare pentru actele pe suport hârtie și pentru cele electronice. Totodată, se prevăd proceduri clare pentru situațiile de refuz sau cele de imposibilitate de a primi acte fiscale. Citește articolul
Urmărește reglementările legate de sistemele digitale obligatorii, cum ar fi e-Factura, pentru a se asigura că infrastructura IT a firmei este pregătită și funcționează conform cerințelor.
Dincolo de mai multe termene relevante din punct de vedere fiscal pentru contribuabili, luna octombrie 2025 vine cu un punct central de mare interes pentru toată lumea - va da undă verde sau nu Curtea Constituțională pe al doilea pachet de măsuri fiscal-bugetare? Citește articolul
Acest departament este direct interesat de aspectele de securitate cibernetică și protecția datelor personale, menționate în articol. Trebuie să evalueze și să se asigure că utilizarea unei astfel de aplicații respectă regulile GDPR și standardele de securitate ale companiei.
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a lansat o aplicație mobilă care permite citirea adresei de domiciliu de pe noile cărți electronice de identitate (CEI) prin tehnologia NFC (near field communication). Folosind codul CAN (card access number) de pe document și PIN-ul personal, cetățenii pot afișa rapid informațiile de domiciliu, rezolvând astfel problema lipsei acestor date tipărite de pe noile buletine. Citește articolul
Articolul menționează direct încălcarea Regulamentului GDPR și a altor legi privind protecția datelor personale. În plus, cererea de acces cu user și parolă la sistemele informatice ale invertoarelor ridică probleme serioase de securitate cibernetică și acces neautorizat la sisteme.
Conflictul dintre prosumatori și operatorii de distribuție a energiei electrice pare a se adânci, după ce două astfel de companii au solicitat utilizatorilor datele de acces la setările invertoarelor. Asociația Prosumatorilor și Comunităților de Energie (APCE) consideră demersul ca fiind nu numai abuziv, dar și de natură să producă prejudicii financiare membrilor săi. Citește articolul
Pentru a pregăti sistemele informatice ale companiei în vederea respectării noilor cerințe legale, cum ar fi sistemul de facturare electronică e-Factura.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Se ocupă de stocarea înregistrărilor video, de asigurarea confidențialității datelor pacienților și de respectarea regulilor privind accesul la imagini și protecția datelor personale.
Parlamentul a decis recent, printr-un proiect legislativ ce a primit aprobarea deputaților, care au dat votul decisiv în acest caz, ca spitalele, indiferent dacă vorbim despre cele de stat sau cele private, să fie obligate să instaleze butoane de panică în saloanele pacienților. În plus, spitalele vor trebui să aibă și sisteme de supraveghere video în secțiile de anestezie și terapie intensivă (ATI) sau în unitățile de primiri urgențe (UPU). Pentru neconformare, spitalele vor risca amenzi de până la 30.000 de lei. Citește articolul
Departamentul IT va fi responsabil cu încărcarea raportărilor anuale pe platforma națională obligatorie și cu publicarea acestora pe site-ul companiei, gestionând astfel datele și infrastructura necesară.
În fiecare an pe 29 septembrie este marcată la nivel mondial Ziua de conștientizare a pierderilor și risipei alimentare. Legea română privind risipa alimentară a trecut printr-o transformare esențială în 2024, reintroducându-se caracterul obligatoriu al măsurilor de prevenire pentru toți actorii din lanțul agroalimentar, după ce legiuitorul se jucase cu tandemul „obligatoriu - facultativ” cu câțiva ani în urmă. Citește articolul
Este interesat de dezvoltarea și implementarea platformelor informatice necesare pentru generarea și publicarea datelor, precum și de asigurarea securității cibernetice și a protecției datelor în procesul de raportare online.
Un proiect de ordin al ministrului Sănătății, pus recent în dezbatere publică, introduce obligația explicită a managerilor spitalelor publice de a publica periodic un set standardizat de date și informații privind activitatea unităților pe care le conduc. Măsura vizează asigurarea transparenței și responsabilității în utilizarea fondurilor publice și îmbunătățirea calității serviciilor medicale oferite pacienților. Citește articolul