De fapt, Ordinul CNAS 513/2022, publicat joi în Monitorul oficial 799, vizează modificarea Ordinului CNAS nr. 98/2015, prin care, printre altele, este stabilită procedura de eliberare și modalitatea de suportare a cheltuielilor aferente producerii şi distribuţiei cardului duplicat către asigurați.
Astfel, de-acum, CNAS va putea încheia o convenţie cu Imprimeria Naţională pentru a produce cardurile duplicat, care va cuprinde valoarea cheltuielilor de producere, iar distribuția acestora se va face la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul.
Așadar, cu condiția ca CNAS să încheie convenția amintită, în cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului național emis inițial, beneficiarul nu va mai achita contravaloarea distribuției cardului duplicat.
Potrivit legislației în vigoare, asigurații pot solicita eliberarea unui card duplicat ca urmare a pierderii, furtului sau deteriorării acestuia, în situația modificării datelor personale de identificare, dar și în alte situații justificate.
Pentru a primi un duplicat al cardului de sănătate, asigurații trebuie să depună la casa de asigurări de care aparțin o cerere în acest sens, însoțită de o copie a actului de identitate și de dovada plății contravalorii cardului și a distribuirii acestuia, în valoare de 15,52 de lei.
Apoi, până când primesc noul card, asigurații au acces la servicii medicale în baza unei adeverințe de înlocuire a cardului de sănătate, pe care o primesc în momentul în care depun cererea pentru emiterea cardului duplicat.
Începând cu 2018, valabilitatea cardului de sănătate este de șapte ani de la emitere.
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu, Redactor coordonator,
avocatnet.ro
Timp de citire: 1 min.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic și Conformitate , Resurse Umane (HR)
Articolul face referire la următoarele acte normative
ORDIN nr 513/2022, ORDIN nr 98/2015
Citește mai mult despre eliberare duplicat card sanatate, card de sanatate
UPDATE: E oficial: În anumite situații, la emiterea duplicatului cardului de sănătate, în cazul pierderii sau deteriorării lui, nu se va mai plăti taxa de livrare
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
Timp de citire: 1 min.
Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) va putea stabili de-acum ca, după ce se emite un card de sănătate duplicat, acesta să fie direcționat către sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul ce a cerut înlocuirea celui pierdut, furat sau distrus, taxa pentru distribuția cardului fiind astfel eliminată, potrivit unui ordin oficializat aseară.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic și Conformitate , Resurse Umane (HR)
Articolul face referire la următoarele acte normative
ORDIN nr 513/2022, ORDIN nr 98/2015
Citește mai mult despre eliberare duplicat card sanatate, card de sanatate
Principalele surse de informare folosite
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro

Comentarii articol (1)