Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriOrlando Surugiu-Pânzaru are o experiență de aproximativ 19 ani în administrația publică centrală și locală, ocupând de-a lungul timpului atât funcții publice de execuție cu atribuții și responsabilități în domeniul fiscal în cadrul Direcției Generale de Impozite și Taxe Locale Sector 4, Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București și Ministerului Finanțelor, cât și funcții publice de conducere în diferite structuri organizatorice cu atribuții în accesarea fondurilor europene, în domeniul informațiilor și relațiilor publice și controlului intern managerial. Este licențiat în științe administrative, absolvent al Facultății de Management - specializarea Administrație Publică din cadrul Academiei de Studii Economice București, absolvent al programului de master în Drept fiscal la Facultatea de Drept a Universității din București, precum și absolvent al programului de master în Administrație publică electronică la Facultatea de Litere a Universității din București.
Din 2025, anunțarea obținerii noilor venituri din chirii (altele decât veniturile din arendare, din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuințe proprietate personală, precum și din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal plătite de persoane juridice sau alte entități care au obligația de a conduce evidență contabilă) se face direct în anul următor, la termenul din 25 mai. Anterior, anunțarea se făcea în termen de 30 de zile de la încheierea contractului între părți. Citește articolul
În cazul activităților agricole, anunțarea reducerii normei de venit, proporțional cu pierderile înregistrate ca urmare a unor fenomene meteorologice nefavorabile, se face direct la data de 25 mai a anului următor, începând din 2025. Până în 2024, depunerea declarației unice în acest sens se făcea în 30 de zile de la constatarea pagubelor. Citește articolul
De la 1 ianuarie 2025 avem reguli noi pentru opțiunea de determinare a venitului net anual în sistem real, în cazul contribuabililor care derulează activități independente. Principala noutate este că cei ce încep activitatea în cursul anului fiscal depun formularul 212 până la data de 25 mai a anului următor, nu în 30 de zile de la începerea activității. Citește articolul
Atunci când e vorba despre începerea, încetarea sau suspendarea temporară a unei activități independente în anul curent, declarația unică se depune, de către persoanele fizice, direct în anul următor, conform unor modificări recente la Codul fiscal. Noua regulă se aplică începând din 2025. Până acum, în aceste situații, termenul de depunere era de 30 de zile de la evenimentul în cauză. Citește articolul
Începând din 2025, persoanele fizice care derulează activități independente și sunt pe pierdere sau pe zero sunt scutite de la plata contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS), măsura fiind stabilită recent, în mod expres, în Codul fiscal. Totuși, acestea au posibilitatea de a opta pentru plata contribuției. Citește articolul
Începând din 2025, în situațiile în care într-un an se aplică mai multe cuantumuri ale salariului minim brut pe țară, pentru determinarea plafoanelor ce implică obligația plății contribuțiilor la pensii (CAS) și sănătate (CASS), pentru veniturile independente, se folosește cuantumul valabil la 1 ianuarie. Anterior, reperul era stabilit pentru 25 mai. Citește articolul
Prezentăm astăzi principalele reguli din procedura specială de accesare a amnistiei fiscale generale pentru obligațiile bugetare administrate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), conform dispoziţiilor art. XV alin. (2) din OUG nr. 107/2024, coroborate cu prevederile art. 1 alin. (1) din Decizia ANCOM nr. 694/2024. Citește articolul
Procedura pentru anularea unor obligaţii bugetare, în cadrul noii amnistii fiscale, se aplică și acelor categorii de obligaţii bugetare administrate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), potrivit dispoziţiilor art. XV alin. (2) din OUG nr. 107/2024, coroborate cu prevederile art. 1 alin. (1) din anexa Ordinului ANRE nr. 83/2024. Citește articolul
Procedura pentru anularea unor obligaţii bugetare, în cadrul noii amnistii fiscale, se aplică și acelor categorii de obligaţii bugetare administrate de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) prin entităţile publice subordonate (cu personalitate juridică), respectiv agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă (AJOFM)/ Agenţia Municipală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti (AMOFM) şi centrele regionale de formare profesională a adulţilor (CRFPA), conform dispoziţiilor art. XV alin. (2) din OUG nr. 107/2024, coroborate cu prevederile art. 1 alin. (1) din Ordinul ANOFM nr. 1.176/2024. Citește articolul
Procedura pentru anularea unor obligaţii bugetare, în cadrul noii amnistii fiscale, se aplică și obligaţiilor bugetare administrate de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), potrivit dispoziţiilor art. XV alin. (2) din OUG nr. 107/2024, coroborate cu prevederile art. 1 alin. (1) din Ordinul ANRSC nr. 568/2024. Iată principalele chestiuni de știut în legătură cu amnistia pentru obligațiile bugetare administrate de ANRSC. Citește articolul