Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriOrlando Surugiu-Pânzaru are o experiență de aproximativ 19 ani în administrația publică centrală și locală, ocupând de-a lungul timpului atât funcții publice de execuție cu atribuții și responsabilități în domeniul fiscal în cadrul Direcției Generale de Impozite și Taxe Locale Sector 4, Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București și Ministerului Finanțelor, cât și funcții publice de conducere în diferite structuri organizatorice cu atribuții în accesarea fondurilor europene, în domeniul informațiilor și relațiilor publice și controlului intern managerial. Este licențiat în științe administrative, absolvent al Facultății de Management - specializarea Administrație Publică din cadrul Academiei de Studii Economice București, absolvent al programului de master în Drept fiscal la Facultatea de Drept a Universității din București, precum și absolvent al programului de master în Administrație publică electronică la Facultatea de Litere a Universității din București.
Trimestrial, până la finalul lunii următoare trimestrului, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) publică, pe site-ul propriu, atât lista contribuabililor cu datorii fiscale însemnate, cât și lista contribuabililor fără datorii fiscale. Iată ce trebuie știut despre lista albă și lista neagră. Citește articolul
Pentru modificarea componenței sau desființarea unui grup de impozit pe profit în 2026, este necesară depunerea unei cereri la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Iată ce trebuie să știi despre aceste operațiuni. Citește articolul
Pentru înființarea unui grup de impozit pe profit de la 1 ianuarie 2026, este necesară depunerea unei cereri, la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), până pe 2 noiembrie 2025. ANAF soluționează cererea în maximum 45 de zile. Iată ce trebuie să știi despre înființarea unui grup și despre funcționarea acestuia. Citește articolul
Iată principalele aspecte pe care trebuie să le știe contribuabilii despre stabilirea bazei de impozitare prin estimare, obligația conducerii evidențelor fiscale și contabile și prescripția dreptului de a stabili creanțe. Citește articolul
Un prim aspect important de precizat constă în faptul că, în conformitate cu prevederile art. 101 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, declaraţia fiscală se depune de către persoanele obligate potrivit Codului fiscal sau altor legi speciale, la termenele stabilite de acestea. Citește articolul
Un prim aspect important de precizat constă în faptul că, în conformitate cu prevederile art. 93 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, stabilirea creanţelor fiscale reprezintă activitatea de determinare a materiei impozabile, de calculare a bazei de impozitare şi a creanţelor fiscale. Astfel, stabilirea unei creanţe fiscale înseamnă, de fapt, determinarea cuantumului acesteia şi individualizarea ei într-un titlu de creanţă. Prin această operaţiune se realizează cele două condiţii pentru ca o creanţă fiscală să poată fi stinsă: de a fi certă şi lichidă. Citește articolul
Potrivit prevederilor Codului de procedură fiscală, prin noțiunea de „înregistrare fiscală” se înțelege activitatea de atribuire a codului de identificare fiscală, de organizare a registrului contribuabililor sau plătitorilor şi de eliberare a certificatului de înregistrare fiscală. Prin excepție, atribuirea codului de identificare fiscală se face exclusiv de către organul fiscal central, pe baza declaraţiei de înregistrare fiscală. Citește articolul
Orice contribuabil ar trebui să știe ce prevede legislația procedural-fiscală despre nulitatea, anularea, desființarea sau modificarea actelor administrativ-fiscale. Iată principalele idei de reținut. Citește articolul
Termenele, în procedura fiscală, se calculează potrivit Codului de procedură civilă, dacă legislația fiscală nu prevede altfel. Iată câteva aspecte importante de știut pe această temă. Citește articolul
Comunicarea actelor administrativ-fiscale este esențială pentru ca acestea să producă efecte juridice față de contribuabili. Codul de procedură fiscală stabilește modalități specifice de comunicare pentru actele pe suport hârtie și pentru cele electronice. Totodată, se prevăd proceduri clare pentru situațiile de refuz sau cele de imposibilitate de a primi acte fiscale. Citește articolul