ACCES GRATUIT
UPDATE: Metodologia pentru înființarea unor grupe de acomodare în școli, destinate elevilor școlarizați anterior în străinătate, oficializată
Pentru a le facilita integrarea în sistemul de învățământ de la noi elevilor care au făcut școală, mai mulți ani, în străinătate, s-a stabilit, printr-o lege apărută în 2022, înfiinţarea unor grupe de acomodare pentru ei în școli. Pentru ca măsura să fie aplicabilă cu adevărat, Ministerul Educației a venit acum, printr-un ordin ce se aplică deja, și cu normele de aplicare.
Articolul continuă mai jos
„La cererea părintelui/ reprezentantului legal al elevului (...) inspectoratul școlar județean/ Inspectoratul Școlar al Municipiului București organizează în cadrul unităților de învățământ grupe de acomodare”, scrie, mai exact, în
Legea 277/2022, apărută în toamna anului trecut.
Grupele de acomodare se adresează elevilor care
nu au fost înscriși în sistemul de învăţământ din România în ultimii doi ani.
Potrivit legii, în cadrul grupelor de acomodare vor fi predate
“noțiuni de limbă, cultură românească”.
"Pentru organizarea și predarea noțiunilor de limbă, cultură și civilizație românească în cadrul grupelor de acomodare se pot organiza sesiuni de informare și schimburi de bune practici cu persoanele implicate în predarea cursului de Limbă, cultură și civilizație românească", mai scrie în lege.
Modul în care vor fi transmise către elevi informațiile în cadrul grupelor de acomodare și cum se vor putea organiza acestea au fost stabilite printr-o metodologie elaborată de Ministerul Educaţiei, conținută în
Ordinul 3.899/2023, apărut recent. Astfel, măsura se poate aplica deja.
Potrivit metodologiei, elevii pot fi organizați în cadrul a trei grupe/ categorii de vârstă/ niveluri de studiu, ținându-se cont de nivelul inițial de cunoaștere a limbii, culturii și civilizației românești de către elevi, după cum urmează:
- grupa/ categoria de vârstă șase-zece ani/ nivelul învățământului primar;
- grupa/ categoria de vârstă 11-14 ani/ nivelul învățământului gimnazial;
- grupa/ categoria de vârstă 15-18 ani/ nivelul învățământului liceal.
Totodată, metodologia stabilește că aceste cursuri de acomodare trebuie susținute, de regulă, de către cadre didactice care dețin diploma de studii superioare absolvite în specializarea „Limba și literatura română“.
Reglementarea grupelor de acomodare pentru elevii ce au urmat, timp de mai mulți ani, școala în străinătate este necesară, potrivit inițiatorilor măsurii, deoarece astfel are loc
“facilitarea integrării acestei categorii de elevi în sistemul de educație din România (…). De asemenea, este vizată pregătirea profesorilor și a psihopedagogilor pentru a-i sprijini, îndruma, acompania și a răspunde nevoilor specifice ale acestora”.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic & Conformitate,
Resurse Umane (HR),
Responsabilitate Socială & Sustenabilitate (CSR/ESG),
Relații Publice & Afaceri Corporative
Articolul face referire la următoarele acte normative
ORDIN nr 3899 / 2023,
LEGE nr 277 / 2022,
LEGE nr 198 / 2022,
LEGE nr 1 / 2011
Citește mai mult despre
scoli,
scoli de stat,
scoli private,
clase elevi,
elevi,
studii in strainatate,
cursuri
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)