Gestionarea problemei urșilor și a siguranței publice este un subiect de interes major, care poate influența percepția publică asupra companiei, mai ales dacă aceasta activează în zone afectate.
O ordonanță de urgență care vizează modificarea legislației care reglementează metodele de intervenție imediată pentru prevenirea și combaterea atacurilor exemplarelor de urs asupra persoanelor și bunurilor, recent oficializată, prevede amendarea severă a celor care hrănesc animalele aflate în libertate. Amenzile, cuprinse între 10.000 și 30.000 de lei, se pot aplica începând de astăzi. Măsura a fost luată pe fondul înmulțirii atacurilor acestor animale. Citește articolul
Gestionarea corectă a situațiilor de hărțuire, chiar și din plângeri anonime, ajută la menținerea unei imagini bune a companiei în fața publicului și a partenerilor.
O hotărâre de Guvern oficializată vineri și aflată deja în vigoare, prevede modificarea reglementărilor privind activitatea de soluționare a petițiilor din învățământul superior. Principala schimbare pe care o aduce este aceea de a permite primirea și analizarea petițiilor anonime care semnalează cazuri de hărțuire sexuală, agresiune sexuală sau abuz de funcție în scop sexual. Citește articolul
Pentru a gestiona imaginea și reputația companiei, mai ales în cazul unor acuzații sau sancțiuni legate de practici anticoncurențiale, care pot avea un impact negativ asupra percepției publice.
Acordurile de tip no-poach sunt înțelegeri, explicite sau tacite, prin care companiile concurente convin să nu își recruteze sau angajeze reciproc salariații, putând lua inclusiv forma unor înțelegeri informale între manageri sau clauze ascunse în contracte comerciale. Considerate practici anticoncurențiale de Comisia Europeană, acestea pot fi sancționate cu amenzi substanțiale. Impactul asupra angajaților este semnificativ: limitează evoluția salariilor, reduce mobilitatea profesională și afectează dezvoltarea carierei. Despre acordurile de no-poach am discutat mai multe în interviul de azi cu Andreea Manolache, Managing Partner la Manolache, Lincaru și Asociații SCA. Citește articolul
Departamentul are nevoie să înțeleagă schimbările majore din sectorul energetic pentru a comunica eficient publicului și partenerilor, gestionând imaginea companiei în contextul noilor oportunități și provocări.
Apariția ordonanței de urgență care reglementează - în premieră în România - liberalizarea producției și transportului de energie electrică în contextul înființării comunităților de energie va schimba radical perspectiva prosumatorilor. Despre consecințele aderării la o astfel de comunitate discutăm cu Dan Pîrșan, președintele Asociației Prosumatorilor și Comunităților de Energie din România (APCE). Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care informațiile despre taxe sau deciziile legale importante pot afecta imaginea companiei sau relația cu publicul și alte organizații. Ei pot avea nevoie să comunice aceste aspecte extern.
O taxă impusă temporar producătorilor de energie electrică, cunoscută drept contribuția la Fondul de tranziție energetică, a fost declarată neconstituțională de către Curtea Constituțională a României (CCR). Astfel, taxa va fi restituită parțial de Guvern, cadrul legal fiind definitivat acum (OUG și ordin procedural). Totuși, de precizat că actul normativ care includea taxa a fost înlocuit între timp, astfel că aceasta se poate aplica în continuare - decizia CCR și ordonanța Guvernului vizează numai cadrul legal vechi. Citește articolul
Acest departament monitorizează și gestionează reputația companiei. Concedierile nelegale pot genera un impact negativ semnificativ asupra imaginii publice și a relațiilor cu diverse părți interesate.
În contextul sensibil al concedierilor colective, rigorile procedurale nu sunt simple formalități birocratice, ci garanții fundamentale menite să ofere un minim de protecție socială și predictibilitate. O recentă hotărâre a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a reconfirmat acest aspect. Decizia, deși pornită de la o situație din Germania, are implicații directe și concrete pentru orice angajator din România care ia în considerare o restructurare, stabilește că omisiunile procedurale nu pot fi „reparate” ulterior. Citește articolul
Modul în care o companie își tratează angajații mai în vârstă și promovează un mediu de lucru incluziv poate îmbunătăți reputația publică și relațiile corporative, atrăgând talente și susținând imaginea de angajator responsabil.
Pe măsură ce speranța de viață crește și vârsta de pensionare se decalează, forța de muncă din România și din întreaga Europă trece printr-o transformare demografică majoră, îmbătrânirea. Acest fenomen aduce în prim-plan o discuție esențială în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), iar abordarea corectă nu este despre a privi lucrătorii în vârstă ca pe o problemă, ci despre a crea un mediu de lucru incluziv, care reușește să mențină capacitatea de muncă a tuturor angajaților și să valorifice imensa experiență pe care o aduc seniorii din cadrul echipei. Citește articolul
Oferă informații despre programe naționale cu impact social, la care compania ar putea dori să se asocieze sau să comunice despre ele, sporind reputația și imaginea publică.
Două proiecte de ordin ale Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN), care stabilesc cadrul legal, principiile și procedurile pentru acordarea de finanțări nerambursabile destinate combaterii dependenței de jocuri de noroc și promovării jocului responsabil, au fost puse recent în dezbatere publică pe site-ul instituției. Proiectele vizează susținerea inițiativelor din cinci domenii de intervenție eligibile: prevenirea, tratamentul, protecția minorilor și dezvoltarea de soluții IT avansate bazate pe inteligență artificială. Citește articolul
Acest departament poate utiliza informațiile despre programele de internship ale companiei, inclusiv noile beneficii sau subvenții, pentru a comunica public angajamentul față de dezvoltarea tinerilor și a îmbunătăți imaginea companiei.
O propunere legislativă pentru modificarea Legii privind internshipul, înregistrată la Parlament la final de 2023 și adoptată miercuri la votul final în Parlament, prevede posibilitatea de a aduce de două ori mai mulți interni în companie și o simplificare majoră a listei de documente pe care trebuie să o depună angajatorii pentru a primi indemnizația acordată de stat pentru fiecare internship transformat în contract de muncă pe minimum 24 de luni. Deși proiectul prevedea inițial și actualizarea sumei respective, deputații au decis că nu e cazul să angajeze cheltuieli suplimentare la bugetul statului. Citește articolul
Dacă o companie dorește să înființeze o fundație sau o asociație proprie pentru inițiative corporative sau să interacționeze cu sectorul civic, este esențial ca acest departament să cunoască noile proceduri de înregistrare simplificate.
Atât verificarea denumirilor, cât și rezervarea lor vor fi posibile, în cazul asociațiilor, fundațiilor și federațiilor, printr-o platformă electronică națională, ce va gestionată de Ministerul Justiției, dacă un proiect legislativ pus recent în dezbaterea senatorilor va ajunge să se aplice. Citește articolul