Proiectul de ordin de la ME stabilește, de fapt, aprobarea, înfiinţarea, organizarea, funcţionarea, planul de migrare şi interconectare, precum şi calendarul operaţionalizării catalogului electronic.
Mai exact, potrivit proiectului, catalogul electronic va trebui dezvoltat în termen de maximum 24 de luni de la intrarea în vigoare a măsurilor.
Apoi, după cum scrie în document, “operaționalizarea la nivelul întregului sistem de învățământ se face în termen de maximum 3 luni de la încheierea dezvoltării catalogului electronic, la nivel național”.
Catalogul electronic este definit în proiect ca fiind sistemul informatic integrat care gestionează situația școlară a preșcolarilor și elevilor prin înregistrarea absențelor, notelor sau mediilor. Totodată, catalogul electronic trebuie să aibă posibilitatea de a genera rapoarte și statistici relevante la nivel de clasă, școală, județ și sistem național de învățământ preuniversitar.
În esență, catalogul electronic va asigura comunicarea dintre profesori și părinții elevilor din fiecare școală, cu respectarea GDPR.
Gestionarea și utilizarea catalogului electronic se vor putea face prin intermediul dispozitivelor utilizate în procesul didactic, care includ, dar fără a se limita la: calculator de birou, laptop, tabletă, telefon inteligent. Dispozitivele trebuie să permită accesul securizat și eficient al personalului didactic, elevilor și părinților, respectiv al utilizatorilor autorizați de ME să acceseze datele.
Fiecare director de școală va trebui să stabilească câte un responsabil de sistem, care se va ocupa de adăugarea ori actualizarea informațiilor legate de școală și de gestionarea accesului utilizatorilor din respectiva școală.
Catalogul electronic va fi accesibil online prin intermediul unei platforme securizate, care va permite accesul utilizatorilor autorizați prin intermediul internetului.
Școlile care, la data înființării catalogului electronic gestionat la nivel național, utilizează servicii de catalog electronic din alte surse vor trebui să asigure transmiterea datelor generate de acestea către un "sistem integrat de management al școlarității".
“Interoperabilitatea între catalogul electronic național și eventuale alte sisteme existente la nivelul unității de învățământ care deja utilizează catalog electronic în regim propriu va fi asigurată prin intermediul unor interfețe de programare a aplicațiilor, denumite în continuare API, care permit obligatoriu transferul de date într-un mod standardizat și securizat”, mai este subliniat în viitorul ordin.
Atenție! Pentru a se putea aplica, proiectul de ordin trebuie adoptat la nivelul ME și publicat în Monitorul Oficial.
ACCES GRATUIT
avocatnet.ro
| Timp de citire: 2 min.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic & Conformitate, IT & Protecția Datelor (GDPR / Cybersecurity), Strategie & Planificare Corporativă
Articolul face referire la următoarele acte normative
LEGE nr 190/2018
Citește mai mult despre catalog electronic, catalog, elevi, clase elevi, scoli
Peste aproximativ doi ani, toate școlile din țară vor trebui să aibă catalog electronic
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
| Timp de citire: 2 min.
Ministerul Educației propune, prin intermediul unui proiect de ordin aflat în dezbatere publică, ca în cel mult doi ani să apară un catalog electronic gestionat la nivel național. Apoi, operaționalizarea catalogului electronic la nivelul întregului sistem de învățământ va trebui făcută în cel mult trei luni de la apariția lui.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 4 Decembrie 2025
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic & Conformitate, IT & Protecția Datelor (GDPR / Cybersecurity), Strategie & Planificare Corporativă
Articolul face referire la următoarele acte normative
LEGE nr 190/2018
Citește mai mult despre catalog electronic, catalog, elevi, clase elevi, scoli
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro

Comentarii articol (0)