ACCES GRATUIT
Taxa pe lux: Declarația pe care o depun cei care au case și mașini scumpe, oficializată. Termenele de raportare și plată sunt în septembrie și decembrie
Modelul declarației privind impozitul special pe bunurile imobile și mobile de valoare mare, care mai este cunoscut și drept „taxa pe lux”, și instrucțiunile sale au fost oficializate recent de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Noul formular 216 se va depune anul acesta (dar și în anii următori) în septembrie și în decembrie.
Articolul continuă mai jos
Declarația pentru taxa pe lux pe case și mașini scumpe este inclusă în
Ordinul ANAF 3.738/2024, care a apărut în Monitorul Oficial și este în vigoare din 17 iulie 2024.
Formularul 216 va fi folosit, astfel, pentru prima oară, în 2024, după ce taxa pe lux a fost introdusă în legislație prin Legea 296/2023.
Concret, formularul trebuie depus anual la ANAF (la organul fiscal central la care persoana fizică sau juridică e înregistrată ca plătitor de impozite și taxe) după cum urmează:
- persoanele fizice care, la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior, aveau în proprietate/proprietate comună clădiri rezidențiale situate în România, dacă valoarea impozabilă a clădirii depășește 2,5 milioane lei; termenul pentru depunerea declarației și plata impozitului este data de 30 septembrie a anului fiscal curent;
- persoanele fizice și persoanele juridice care au în proprietate autoturisme înmatriculate/înregistrate în România a căror valoare de achiziție individuală depășește 375.000 lei; termenul pentru depunerea declarației și plata impozitului este data de 31 decembrie a anului fiscal curent.
Important! Taxa pe lux are o cotă de
0,3%, care se aplică diferenței dintre valoarea impozabilă a clădirii și plafonul de 2,5 milioane lei, respectiv diferenței dintre valoarea de achiziție a vehiculului și plafonul de 375.000 lei.
Formularul 216 trebuie completat și depus în
format electronic, după ce acesta va deveni
disponibil pe site-ul ANAF. Greșelile pot fi corectate prin depunerea unei declarații rectificative, care va include și informațiile raportate corect inițial.
„Declarația se completează de către contribuabil sau de către împuternicitul/ reprezentantul legal/ curatorul fiscal al acestuia, potrivit dispozițiilor Legii nr. 207/2015 (...), înscriind, corect, complet și cu bună-credință informațiile prevăzute de formular, corespunzătoare situației sale fiscale.Declarația se completează cu ajutorul programului de asistență și se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Programul de asistență este pus la dispoziția contribuabililor gratuit de unitățile fiscale subordonate sau poate fi descărcat de pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, la adresa www.anaf.ro”, scrie în actul normativ.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Fiscal-Financiar-Contabil,
Juridic & Conformitate,
Managementul Riscului & Control Intern,
Administrativ & Facilities / Real-Estate,
Strategie & Planificare Corporativă
Articolul face referire la următoarele acte normative
ORDIN nr 3738 / 2023,
LEGE nr 296 / 2023,
LEGE nr 207 / 2015
Citește mai mult despre
taxa pe lux,
impozite,
persoane fizice,
persoane juridice,
Legea 296/2023 modificari fiscale si bugetare
Principalele surse de informare folosite
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)